Beter niet depressief in deze tijd

  • WelkomLife

    Enige tijd geleden plaatsten wij op onze website een artikel waarin werd beweerd dat je in deze tijd beter niet depressief kon worden, omdat de eigen bijdrage voor psychologische hulp omhoog zou gaan. Dit is voor veel mensen, die bijvoorbeeld mede door geld-schuld depressief zijn geworden, niet meer te betalen. Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van mensen die, door deze nieuwe wijziging, niet de hulp krijgen die ze nodig hebben. Hoe gaan zij (of jij) er mee om? Heeft het wel of geen invloed op of je een psycholoog bezoekt?

    Laat het ons weten!

  • antispam

    In de praktijk is dit zeker een item.

    En al krijg je 10 sessies vergoed, stel je hebt er 12 nodig…

    Het is eenvoudigweg hopen op x aantal psychologen/psychiaters die voor mensen die e.e.a. aan kunnen tonen, zo nu en dan voor half geld of minder, gratis? willen helpen.

    Al dan niet met ‘hulp’ van politiek en verzekeringen.

    Waar een wil is is een weg, echter waar een geld wens is, en minder geld, is de weg smaller / korter.

  • lisa84

    Ik heb geldschulden ivm verkoop van ons andere huis, maar ik moet zeggen dat als ik niet gegaan was, ik waarschijnlijk nu helemaal niet meer aan het werk was.. en dan had ik toch echt meer verlies gehad dan die 200 eur eigen bijdrage in mijn geval.. dus het is een kwestie van afwegen, het is niet bepaald fijn met alle kosten, maar als het moet moet het, en dan is het geld vaak wel ergens vandaan te toveren.. in mijn geval ipv een vakantie

  • Ellen-Josee

    Ik vind dat wel een lezenswaardig artikel en ik raad maatschappelijk werk aan, als mensen geen psych kunnen betalen.

    Dat is namelijk gratis en ze duiken ook diep op het probleem in.

    Je kan daar in elk geval zowiezo bespreken dat je financieën te kort schieten voor professionele geestelijke gezondheidszorg.

    Verder zijn er ook in de meeste steden inloopgelegenheden waar lotgenoten contact is en b.v. dagbesteding en waar je meteen advies kunt inwinnen bij professionals.

    Shalom,

    Ellen

  • janrastaman@hotmail.nl

    Kijk eens op http://janrastaman.webege.com