Wat moet ik hiermee?

  • QuinQ

    Hallo iedereen,

    Na een aantal keren het advies gehad te hebben van school, ben ik voor het eerste via de huisarts doorverwezen naar een psycholoog. (Voornaamste klacht was stress en piekeren en moeheid daarvan.)

    Mijn eerste gesprek was opluchtend ik kon eindelijk alles wat me dwars zat er uit spugen.

    Het was heftig maar wel fijn. (De dagen erna heb ik voor de eerste keer weer een goeie nachtrust gehad.)

    Vandaag had ik een 2e gesprek en ben eigenlijk alleen maar geiriteerd van terug gekomen.

    De psygoloog ging in op een familie probleem, hier ben ik bang dat banden verloren gaan.

    Ik sta er vaak als bemiddelaar in en ben er op het moment een beetje klaar mee.

    Nu bleef hij er maar op door gaan terwijl ik al meerdere keren aangaf dat ik hier niets aan te kan/wil veranderen. Het komt er op neer of ik contact hou of niet.

    Niet dan beinvloed ik daar ontzettend veel anderen mee en verlies ik contacten die ik juist niet kwijt wil.( Wel heb ik dan eindelijk alle rust) Hou ik wel contact dan blijft alles zoals het is ongemakkelijk maar er is contact tussen alle partijen en ik raak niemand kwijt.

    Maar eigenlijk kwam ik voor mijn gevoel hiervoor niet bij de psycholoog.

    Ik kwam voornamelijk om mijn piekeren onder controle te krijgen.

    Hij zit nu naar oplossingen te zoeken voor mijn zorge over de famillie zodat ik daarover minder pieker maar het gaat er meer om dat ik ook over hele anderen dingen druk kan maken en ook over bijv dingen die niet belangrijk zijn.

    Ma goed ik weet nu niet goed wat ik hier allemaal mee moet.

    Ik heb voor volgende week weer een afspraak en hij wil dan alle opties bekijken omrent het herstellen van een band binnen mijn famillie terwijl ik daar eigenlijk nogal klaar mee ben en niet denk dat daar alleen het piekeren vandaan komt, eerder dat het met bijv een connectie in de hersens verkeerd ligt ofzo waardoor ik constand enorm veel denk.

    Wat denken jullie hiervan? Ik weet niet goed wat ik met die psycholoog aan moet.

    Heb bijna het gevoel van ik ga niet meer voelde me zo geiriteerd aan het einde van het gesprek.

    Xxx QQ

  • lisa84

    Misschien helpt het als je dat wat je hier verteld ook bij de psycholoog verteld? Nu moet ik zeggen dat ik me normaal wegcijferde omdat familie vond dat ik overal gewoon gezellig bij moest zijn, en tig sessies verder durf ik me in ieder geval met kerst al ziek te melden omdat ik de echte reden dat ik niet kan komen nog niet duidelijk kan maken… Soms is het leren kijken naar wat je zelf echt wilt wel belangrijk in familie.. maar probeer ook die andere piekeronderwerpen duidelijk te maken, speel open kaart..

  • Mike

    Beste QQ,

    Luister naar jezelf, dat wil ik je aanraden.

    Je hebt behoefte om af en toe je hart te luchten, zeg je, en dat lucht op.

    Misschien ben je meer gebaat bij maatschappelijk werk dan een psycholoog, want die gaat inderdaad “graven”.

    Dat kan heel verhelderend zijn, maar hij moet niet over jouw grenzen heengaan. Misschien ben je er nog niet aan toe om de ware reden van je

    gestress onder ogen te zien. Geef dat dan ook aan aan die psycholoog. Als je vindt dat hij niet luistert, zeg hem dan gerust gedag en ga op zoek naar een

    ander die jou wel respecteert.

    Succes.

  • Levenscoach

    Beste QQ,

    Vaak ligt de oorzaak van veel piekeren dieper dan je denkt. Maar uiteindelijk blijf jij altijd degene die bepaald tot hoe ver je wil gaan. Als je hier nog niet aan toe bent, dan kun je dat gewoon eerlijk zeggen tegen je psycholoog. Daar is hij tenslotte ook psycholoog voor. ( zie http://zorgeloosdoorhetleven.blogspot.nl/2012/07/naar-een-psycholoog-dan-ben-je-toch-gek.html) Wees gewoon open en eerlijk. Dat werkt altijd het beste voor beide partijen.

    Succes!