wat is er aan de hand met mijn man

  • Dalli

    ik ben een vrouw van 42 jaar en ben 21 jaar getrouwd.

    afgelopen oud en nieuw is er iets geknapt bij m'n man, hij zit niet meer goed met z'n gevoel ( voor mij ) en houd nog wel van me. heeft de laatste 2 jaar op z'n tenen moeten lopen omdat ik vreselijk vaak hoofdpijn had.

    bijkomend probleem, zijn werk: hij werd ongepast door bepaalde ( meerdere ) dames op het werk.

    1 schoonmaakster heeft zo erg achter hem aan gezeten dat ik bijna m'n koffer heb gepakt. door de ongepaste smsjes ben ik steeds in z'n telefoon gaan kijken. hij werd hier vreselijk kwaad om en heeft nu ook het gevoel dat ik hem overal in controleer.

    diegene is uit dienst en daarna heb ik het af moeten leren om in z'n telefoon te kijken. dit geef ik eerlijk toe. dat werd steeds minder maar zo nu en dan komen er ook van andere vrouwen ongepaste berichten met xx en ophangen en dan geen doeg zeggen maar “kus kus” smsjes met lieve…..of dat ze bij m'n man uit komen janken als iets niet lukt qua werk. tel daarbij op het aan de kont van een vrouwelijke collega zitten en haar sexleven met haar bespreken, met een andere collega zo innig omhelst op de foto met gezichten tegen elkaar aan, een helm mee willen nemen voor een andere vrouwelijke collega om haar achterop de motor mee te nemen met z'n hoofd bij iemand op d'r schouder gaan liggen, z'n nek en schouders laten masseren en ga zo maar door. dit gedrag ken ik totaal niet van mijn man en is echt sinds hij daar werk ontstaan. persoonlijk ben ik van mening dat het geen normaal gedraag is maar hij werkt bij een sociale werkplaats als teamleider en ze schijnen daar allemaal zo met elkaar om te gaan en aan elkaar te zitten. ik denk ook dat hij door iedereen leuk of aantrekkelijk gevonden wil worden? hij is echt het mannetje daar, de popie jopie.

    nu is er dus op oud en nieuw iets geknakt omdat hij zich gecontroleerd voelde toen ik toevallig bij de bank ingelogd was om betalingen te doen en zag dat hij geld op had genomen terwijl we dat eigenlijk niet konden missen en er nog allerlei rekening betaald moesten worden. toen heb ik hem gebeld om dit tegen hem te vertellen dat we slecht zaten. ik doe namelijk altijd de rekeningen en mijn man is niet goed op de hoogte van ons saldo. dit is hem totaal verkeerd geschoten. hij voelde zich gecontroleerd. hij voelt zich nu overal over gecontroleerd bijna.

    plus het feit dat ik hoofdpijn had op oudjaarsdag. toen dacht hij: wil ik dit nog 20 jaar…..

    plots op 4 januari veranderde hij zijn wachtwoord van facebook omdat hij dacht dat ik op zijn facebook had gezeten om een vriendschap uitnodiging te verwijderen. want “iemand” op het werk had hem op diegene z'n/haar telefoon laten zien dat hij/zij mijn man een uitnodiging had gestuurd en mijn man kreeg dit niet binnen. dus zo opeens veranderde hij zijn wachtwoord toen ik op bed lag. daar kwam mail van binnen op mijn telefoon (want in de gewone mail was alles verwijderd van facebook) naar aanleiding daarvan heb ik het aan hem gevraagd of hij deze gedachte over mij had en hij zei ja want hij had ook een bericht op fb neergezet dat hij geen uitnodigingen binnen kreeg. leuk dat je zo over me denkt!! dit heeft mij wel vreselijk gekwetst kan ik zeggen want ik heb niks gedaan op zijn fb.

    vervolgens ging hij iemand opzoeken van de werkvloer, mijn man is zelf baas, en ging deze persoon toevoegen want die griet had tegen mijn man gezegd dat ze hem niet kon vinden op fb. ik heb 2 jaar geleden een fb voor hem aangemaakt en hij wilde door niemand gevonden worden van z'n werk. er zijn wel vaker uitnodigingen geweest en die heeft hij altijd geweigerd. hij heeft tegen die mensen ook persoonlijk gezegd dat hij niemand toevoegt van het werk. hij werkt bij een sociale werkplaats. het enigste wat ik nu vraag is uitleg. leg mij nu eens uit dat ik je ww niet mag weten en dat je sinds je je ww hebt veranderd en die griet hebt toegevoegd elke dag op fb zit terwijl je er nooit op zat. misschien 4 x per jaar. nu af en toe een paar keer per dag.

    hij heeft een wachtwoord op de laptop gezet omdat ik hem dan niet kan controleren. hij heeft een wachtwoord op z'n mobiel gezet. nu begin ik het vertrouwen in hem kwijt te raken. hij had namelijk ook een extra “geheim” account op fb zelf gemaakt 3 weken geleden om de mensen van z'n werk toe te voegen. maar niet invullen dat ie getrouwd is en als naam iets van droppie neerzetten?

    hij wil die griet niet verwijderen van zijn prive fb terwijl ie het daar met vrienden over kleine piemeltjes heeft en dat ie zo dronken was. ik vind dat echt niet kunnen als baas zijnde en zou het op prijs stellen als hij werk en prive gescheiden zou houden maar hij heeft lak aan me. hij gaat niet voor mij wijken. ik weet niet wat ik hiermee moet. de huisarts heeft gezegd dat hij last heeft van midlife gevoelens en daar gaat ie niet meer heen want dat was tegen het zere been want hij heeft geen midlife. hij is namelijk zelf begeleider en weet het allemaal wel.

    het is hem zo naar z'n bol gestegen sinds hij daar werkt? hoe kan dat toch? net als dat ik wat met valentijnsdag had geregeld en met zijn baas af had gesproken dat ik hem op zou komen halen. krijg ik gewoon te horen dat ik dat geregeld heb omdat ik alles van zijn werk wil weten? hoe kan ik tot hem doordringen dat we groten problemen hebben gekregen sinds hij daar werkt? want hij komt nu met problemen aan dat hij altijd met de kinderen in de draaimolen moest en dat de tv over moet worden gezet als jennifer aniston d'r voor is? gaat allemaal nergens over maar hij is alleen maar aan het douwen naar mij en dat alles mijn schuld is. ik ben de oorzaak dat hij geknakt is…en hij weigert naar hulpverlening te gaan want dan weet ie wel hoe het afloopt….

    kan iemand mij hier iets over uitleggen??

  • Mike

    Als ik u was, zou ik professionele hulp zoeken.

    De huisarts kan u doorverwijzen.

    Ook kunt u 's bij een maatschappelijk werker aankloppen. Dat is meestal gratis.

    Dit zijn pittige dingen, die u voor uzelf moet verwerken.

    Ik wens u er heel veel sterkte, wijsheid en vooral Zegen bij.