ademnood

  • soepstengel

    halloo beste mensen

    Ik ben al een jaar of 8 zwaar depresief en ben best wel geloof ik een gesloten persoon.

    Ben nu al jaren lang ook eenzaam ,en heb geen familie en vrienden om me heen ,en dat wilde ik ook niet.

    Nu slaap ik slecht ben overgewicht en heb ik ook nog eens taloze stoornissen van ptst, angststoornissen ,dwangmatige stoornissen en niet ,pieker veel vooral in de nacht ,ben vaak ook van de wereld heel raar maar jah ,net alsof ik even weg ben en weer terug als iemand dan ook tegen me praat hoor ik diegene niet!

    Denk vaak dat mensen het over mij hebben waar ik ook ben !

    Ik weet het nu even niet ,elke keer als ik de stap neem om verder te gaan val ik meer stappen achteruit,ben zo moe!

    Ik geef niet op ,das geen optie voor mij maar gewoon irritant vervelend als je wilt gaan slapen en de slaap komt niet ,omdat je jaren zo hebt geleefd !?!

    Nou toedels mensen .

    soepstengel

  • Mike

    Wat mij uit mijn levensdal heeft geholpen is de liefde van Jezus.

    Aanstaande vrijdag is het weer Goede Vrijdag. Sta er eens bij stil. En laat het 's op je inwerken.

    Ga de bijbellezen, ga bidden, zoek hulp, en ga God zoeken net zolang tot je Hem gevonden hebt.

    Hij heeft mij rust gegeven in m'n leven. Mijn slapeloosheid is voorgoed over.

    Wuif dit niet meteen weg, maar neem het serieus. Mij heeft het een totaal ander leven gegeven. Dat is er ook voor jou.

    de bijbel zegt: “in de volmaakte liefde is geen angst…”

  • Frans

    Beste soepstengel (overgewicht ?) ;-)

    Ik herken erg veel van jouw beleving, al is het voor mij al enkele jaren geleden. Ik durfde op de duur niet eens meerde gordijnen open te doen overdag.

    Waar het op neerkomt is dat we het onszelf meer en meer beginnen aanpraten, onbewust, zo komen we in die vicieuze cirkel en niemand krijgt je er uit, hoe hard het ook klinkt dat moeten we op een bepaald moment zelf doen, desnoods met hulp van enige medicatie en begeleiding. Ik weet niet of je medicatie gebruikt of alcohol drinkt eventueel. Ook dat kan mee- en tegenwerken naargelang je persoonlijkheid.

    Het idee dat iedereen over mij leek te spreken is iets waardoor ik tot besef kwam dat ik mezelf allerhande dingen wijsmaakte zonder het te beseffen. Want heel het probleem is juist dat mensen zoals jij (en ik was) een te laag zelfbeeld hebben, denken niets waard te zijn en niet meetellen in de maatschappij. Dat strookt dus niet met de gedachte dat mensen ons zo interessant vinden dat ze over ons gaan praten. Die enkele die dat wel doet zal dat net zo goed doen over alle andere mensen.

    Geef nooit op want je kan er uit, denk niet aan uiterlijkheden bij jezelf of een ander, een mens is niet zijn of haar verpakking maar de geest. Probeer de dingen waarin je ooit faalde voor jezelf te vergeven en laat ze los, geschiedenis is definitief voorbij, de toekomst ligt open en mag je zelf gaan invullen.

    goede moed, overweeg ook wat Mike zei, het kan je leven veranderen, ook al kan je het het zelf niet.

    groetjes,

    Frans