ziekelijk jaloers

  • ang22

    Hallo,

    Ik ben een meisje van 20 jaar en ik heb last van ziekelijke jaloezie. Ik heb 5 en een half jaar met me vriend gehad maar ik werd steeds meerr jaloers en hij had het uitgemaakt. Ik was er kapot van want hij was mijn eerste grote liefde. Hij is met andere meiden naar bed geweest en hij is weer terug bij mij gekomen. Ik was zo blij dat hij bij me terug kwam en hij is nog liever dan eerst. We zijn nu weer een jaar samen en het gaat goed, hij heeft het vaak over trouwen en samenwonen en ik wil dat ook, alleen ik heb een groot probleem en dat is mijn ziekelijke jaloezie. Als hij maar naar een meid kijkt kook ik vanbinnen ik word misselijk en kan wel overgeven. Als ik alleen ben (dus zonder mijn vriend) en ik zie maar een andere meid lopen gaat er gelijk door mijn hoofd dat hij haar wilt, dat hij haar mooier vind dan mij dat hij met haar gelukkig wilt worden. Ik kan geen films kijken, geen tv, niet in blaadjes kijken want dan denk ik dat hij haar mooi vind en haar wilt en ik word daar erg verdrietig van. Het voelt alsof ik niet meer leef. Ik kan nergens meer van genieten en ik denk en droom 24/7 over mijn vriens en andere meiden. Ik ben dood ongelukkig en ik wol er graag vanaf. Ergens diep vanbinnen weet ik dat het niet waar kan zijn dat mijn vriend met elk amdere gelukkig wilt worden. Ik zie hoeveel hij van me houd en hoeveel hij me hierin steunt. Maar ik geloof namelijk niet dat een psycholoog me kan helpen.. want ik heb het zo heftig dat ik er zelfs lichamelijke klachten van krijg. Ik zou graag willen weten of iemand dit ook heeft en of die misschien bij een psycholoog hulp heeft gezocht en het heeft geholpen?

  • Mike

    Hallo,

    Ik weet wel wat het is om jaloers te zijn op je partner.

    Eigenlijk is het iets heel raars. Je houdt van iemand, je weet dat die ander van jou houdt, maar toch kun je de ander niet echt vertrouwen.

    Wat je dan eigenlijk doet is je aan de ander vastklampen en constant al zijn gangen nagaan. Want je bent gewoon bang dat je gedumpt wordt.

    Dat je alleen komt te zitten. Ik had dat wel zo tenminste. Nu ben ik er doorheen gegaan, en ben ik niet meer bang om alleen te zijn. Ik ben veel zelfstandiger

    en volwassener geworden, maar dat was geen makkelijke weg. Maar ja, wat moet dat moet.

    Je wilt graag trouwen, maar je gedrag zal dit tegenhouden. Er klopt iets niet namelijk. En daar moet je achter zien te komen.

    Ik raad je aan toch 's met een hulpverlener te praten. Alleen kom je daar niet uit.

    Je moet gaan praten met iemand en echt eerlijk worden over wat er in jezelf leeft.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Ik wens je veel sterkte en zegen toe.