Aansprakelijkheid jeugdcriminaliteit !!!

  • Sandy

    Tis ook niet voor niets dat ik bepaalde ontwikkelingen jou en Hyper toestuur ;-), mensen die weten waar ik het over heb, aan “oh en ah wat erg roepers” hebben we niks met dit soort problemen. Actie, blijven roepen, blijven boos maken…anders doet niemand het, en komen dit soort plannen alleen maar sneller, en vaker…….wie weet loopt het dan uit op communisme.

    Lang leven onze jongeren, met hun verschillen!!!!!

    sandy

  • Alkien

    Zo is het Sandy. Zou dit nu te maken heben met laksheid, ontkenning, inzicht of gewoon heel weinig kennis in wat er in de wereld gebeurd.

    Want ergens in zo'n hoofd moet toch ook nog wel iets zitten wat kan nadenken ???

    De psychologen hebben momenteel topdruktes van alle sores waar men mee komt, maar zou het niet beter zijn als men van te voren eens gaat nadenken in plaats van het nadenken door een psycholoog of een ander te laten doen ???

    Er is zoveel informatie te vinden en al gegeven, hoe kan een mens dan nog psychisch ten onder gaan aan de problemen van een kind als je er in feite op voorbereid kunt zijn, en de “klap” iets minder hard aan kan komen als het je overkomt ???

    Lastig. :(

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Gezien er zo weinig door verschillende mensen op dit item is gereageerd, maakt bij mij dat veel mensen denken>> ach….het gaat niet om mijn kind………..onbelangrijk…..ik weet niet hoor, maar zo lijkt het wel af en toe…..:(

    Bedenk je wel dat de jeugd van nu, de zorgers van later zijn……. Aldus: Sandy.

    Hoi Sandy, de meeste mensen weten niet wat ze nog allemaal boven het hoofd hangt, met het TBS debat dachten ook veel mensen dat het alleen om criminelen ging en dat vinden ze wel best, maar dat die gevoelige materie misbruikt wordt om de hele bevolking aan banden te kunnen leggen hebben helaas te weinig mensen nog in de gaten…. Aan het aantal reacties op de misbruik topic kun je al zien dat het bij velen geeneens doordringt wat er op veel grotere schaal gaande is……:( wat de jeugd betreft heb je helemaal gelijk, maar ook daar zijn er steeds minder van te vinden die van huis uit politiek geïnteresseerd zijn, ze zouden vanzelf bij een “handje” vol elite psychologen en psychiaters op wereldnivo uitkomen die heel andere doelstellingen voor ogen hebben dan mensen helpen…… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    wie weet loopt het dan uit op communisme. Aldus: Sandy.

    Wat voor regiem maakt niet uit Sandy, het Communistisch handvest heeft iemand mij destijds laten lezen en volgens het boekje uitgevoerd hoeft dat helemaal niet slecht te zijn. De mensen in het voormalige Oostblok die niet met macht om konden gaan, dat was de schadelijke bron. Nu zie je het hier onder het Neo-Liberalisme, het zijn weer mensen die niet met macht om kunnen gaan, en psychologie misbruiken om mensen tegen elkaar op te zetten zodat ze zelf ongestoord hun zakken kunnen vullen zonder dat de massa het in de gaten heeft. Door de hele geschiedenis heen, is het de machtswellust die uiteindelijk tot de zoveelste nieuwe ondergang leide. Ook nu zijn we vervolgens weer hard op weg, er is niets maar dan ook niets geleerd van het verleden. Ezels stoten zich niet drie keer aan dezelfde steen, mensen 2000 X en meer.:( Groetjes v Hyperactief

  • Monique

    Hoi Hyperactief,

    Het blijft altijd een moeilijk verhaal om alle jeugdigen over de zelfde kam te scheren.

    Wel merk ik dat heel veel ouders er te makkelijk over denken en er vooral niet te veel moeite voor willen doen omdat ze er geen “tijd”voor hebben.

    Ik ben zelf moeder van 3 kids (14,13en 7)

    En ik kom jammer genoeg te vaak tegen dat kinderen in de beginnende puberleeftijd te los gelaten worden en te veel verantwoordelijkheden krijgen.

    Ook is er niemand die ze evt. corrigeert als iets niet goed is gelopen( verzin maar een wild senario)

    Kinderen in deze leeftijd hebben wel degelijk nog een handje van pappa of mamma nodig, al is het op een wat meer “volwassen”niveau.

    Ook is het luisteren naar wat de kinderen te vertellen hebben minstens net zo belangrijk, veel kinderen hebben een heel uitgebreid verhaal waar te weinig naar geluisterd wordt.

    Kinderen die dreigen te ontsporen of helaas al zijn ontspoord moeten naar mijn mening weer zo snel mogelijk op het goede spoor gezet worden.

    Over bureau halt heb ik helaas niet zoveel goede verhalen gehoord.

    Klein voorbeeldje… kind 16 jaar komt bij halt als beginnende winkeldief en verlaat na 25 uur dienstverlening het project met alle mogelijke informatie over snelkraak en het ontvreemden van fietsen uit de winkel.

    Dus met andere woorden meer geld voor dit snel groeiende probleem en meer hulp om die bewuste knop om te draaien bij jonge kinderen

    Groeten Monique

  • Hyperactief

    Hoi Monique, natuurlijk heb je genoeg van die ouders die jij noemt, heel vaak ook nog uit de “beter” gesitueerde klasse, van mijn kind doet zoiets niet.:( Wel dus, alleen kunnen ze dat niet weten als ze hun kind amper zien omdat de carriërre maken boven alles gaat. Maar kinderen met van zichzelf een moeilijk temperament die zijn heel moeilijk bij te sturen, keihard hun kop stoten wil ze misschien op tijd laten inzien dat ze verkeerde keuze's maken. Leeftijdgenoten die op de rem trappen werkt beter, alhoewel de leeftijdsgenoten die om ze heen hangen vaak door speciaal onderwijs bij elkaar gesellecteerd zijn met alle gevolgen vandien…… bureau Halt maar ook de jeugdgevangenis schrikt niet af, is veels te soft.:( Groetjes v Hyperactief

  • Monique

    hoi Hyperactief,

    Ik ben het idd eens met de volgende stelling:

    Maar kinderen met van zichzelf een moeilijk temperament die zijn heel moeilijk bij te sturen, keihard hun kop stoten wil ze misschien op tijd laten inzien dat ze verkeerde keuze's maken. Leeftijdgenoten die op de rem trappen werkt beter.

    Ze zijn idd heel moeilijk bij te sturen maar het kan wel…. het is daarbij wel de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat die leefdijdsgenoten dusdanig uitgekozen zijn dat die ook daadwerkelijk op de rem trappen.

    Het is natuurlijk niet te voorkomen dat ze op het verkeerde spoor terecht komen maar veel luisteren naar de jeugd van tegenwoordig neemt al veel problemen weg al voor ze begonnen zijn.

    Ikzelf probeer altijd ervoor te zorgen dat ( zeker de 2 oudste 14,13 ) vrienden en vriendinnen mee naar ons huis nemen…op die manier kan ik toch wat meer controle uitoefenen op wat er speelt in hun leven.

    Ook ben ik van mening dat kinderen gecontroleerd “op hun bek ”moeten kunnen gaan, en hopelijk leren ze er dan wat van.

    Aangezien de sociale controle tegenwoordig ver te zoeken is betekend dat dat de ouders er meer energie in moeten steken.

    Ik zag laatst een tv programma over kinderen uit engeland die naar een ander land gingen voor een her-opvoed curcus…… helemaal geweldig..!!!

  • Hyperactief

    Ze zijn idd heel moeilijk bij te sturen maar het kan wel…. het is daarbij wel de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat die leefdijdsgenoten dusdanig uitgekozen zijn dat die ook daadwerkelijk op de rem trappen. Aldus: Monique.

    Hoi Monique, ik heb zelf een vrij pittig :D temperament, maar geloof me, wat ik in mijn kop heb daar houdt geen leger mij in tegen, en ik kies en koos altijd zelf, ook al deden mijn ouders hun uiterste best om iets tegen te houden lukte dat echt niet….

    Het is natuurlijk niet te voorkomen dat ze op het verkeerde spoor terecht komen maar veel luisteren naar de jeugd van tegenwoordig neemt al veel problemen weg al voor ze begonnen zijn.

    Ikzelf probeer altijd ervoor te zorgen dat ( zeker de 2 oudste 14,13 ) vrienden en vriendinnen mee naar ons huis nemen…op die manier kan ik toch wat meer controle uitoefenen op wat er speelt in hun leven.

    Ook ben ik van mening dat kinderen gecontroleerd “op hun bek ”moeten kunnen gaan, en hopelijk leren ze er dan wat van. Aldus: Monique.

    Ik denk dat jij nu de fout maakt om jou kinderen als voorbeeld te stellen, zoveel kinderen zoveel karakters, net als de moeilijkste van mij niet voor doorsnee moeilijke opgaat, instellingen die al 30 jaar ervaring hadden met de allermoeilijksten zaten met de handen in het haar…

    Aangezien de sociale controle tegenwoordig ver te zoeken is betekend dat dat de ouders er meer energie in moeten steken. Aldus: Monique.

    Klopt, maar met mijn jeugd alsmede die van mijn zoon ging dat niet op.

    Ik zag laatst een tv programma over kinderen uit engeland die naar een ander land gingen voor een her-opvoed curcus…… helemaal geweldig..!!! Aldus: Monique.

    Ook deze kinderen worden uitgeselecteerd, ik heb voor mijn zoon ook geprobeerd zoiets te regelen, alleen voldeed hij niet aan de voorwaarden van het project. De allermoeilijksten daar weet men echt geen raad mee, dat zijn helaas feiten…. Groetjes v Hyperactief