"Vreemde mensen" of gewoon tijdsverschijnsel !!!

  • Annelies E

    Het is voor mij duidelijk

    Ik ga nu naar een familie Paasfeest

    En hoop dan ook altijd dat er wat meer is dan oppervlakkig gekeuvel

    En echte interesse

    dag hoor Allemaal

    Fijne Paas zondag

    M V G

    Annelies

  • Alkien

    Veel plezier Annelies. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Tja kindeigen zeg jij. Kan ik met je eens zijn. Maar wat nu als dit kind het bij iedereen doet.

    Dan is het niet “eigen” meer. Aldus: Alkien.

    Je begrijpt het woord kind “eigen” verkeerd Alkien, met kind “eigen” bedoel ik dat het in hem of haar zelf zit, en doet het zo bij iedereen dan ontwikkeld het naar pathologisch/ cronisch of hoe je het maar noemen wilt.

    Ik zoek in uitgebreidere zin, gewoon naar mensen die er naar alle waarschijnlijkheid geeneens erg meer in hebben dat ze dit doen, maar ook mensen die bewust geen antwoord geven. Misschien omdat het te moeilijk voor ze is, de waarheid te dichtbij komt, of gewoon omdat ze hun “eigen IK” veel en veel te belangrijk vinden. :( Aldus: Alkien.

    Het al dan niet bewust uitzoeken is een onmogelijke opgave, neem het voorbeeld wat ik vaak aangehaald heb met die pathologische leugenaar die ik confronteerde met zijn leugens. Hij was zich wel bewust daar hij de dag van de confrontatie er probeerde onderuit te komen, maar ging daarna met net zo'n bord voor zijn kop verder, en dat begrijp ik tot op de dag van vandaag niet, omdat die volwassen was/ is……

    Dit soort situaties kom je vrijwel dagelijks tegen. En ik vroeg me dus af of dit ook met de hedendaagse tijd te maken heeft. Aldus: Alkien.

    Volgens mij is dit van alle tijden.

    Want hangt er bijvoorbeeld veel van af voor jou zelf, dam kan ik me voorstellen dat je psychisch behoorlijk afgemat raakt om uiteindelik toch een antwoord te krijgen wat bevredigend is. Aldus: Alkien.

    Dat ligt eraan hoe iemand daar zelf mee omgaat, mensen kunnen ook anderen afstoten als ze iets proberen te forceren….. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Je begrijpt het woord kind “eigen” verkeerd Alkien, met kind “eigen” bedoel ik dat het in hem of haar zelf zit, en doet het zo bij iedereen dan ontwikkeld het naar pathologisch/ cronisch of hoe je het maar noemen wilt.

    Aldus Hyper.

    Nee ik begreep het woord wel. Ik ga hier dan ook niet per definitie uit van mijn eigen kind. Wel kan ik hem als voorbeeld nemen. Maar het is bij hem pas op latere leeftijd gekomen. Tijdens zijn 12e/ 13e jaar ongeveer. Dus in hem zitten doet het niet. Hij heeft het ontwikkeld, en kennelijk komt hij er niet meer van los.

    Het al dan niet bewust uitzoeken is een onmogelijke opgave, neem het voorbeeld wat ik vaak aangehaald heb met die pathologische leugenaar die ik confronteerde met zijn leugens. Hij was zich wel bewust daar hij de dag van de confrontatie er probeerde onderuit te komen, maar ging daarna met net zo'n bord voor zijn kop verder, en dat begrijp ik tot op de dag van vandaag niet, omdat die volwassen was/ is……Aldus Hyper.

    Klopt, en ben ik met je eens. Ware het niet dat, en dat is misschien lastig, je mensen tegenkomt die het op die manier bewust doen, dat ze het bv. bij mij wel doen en bij jou niet. Dan wordt het mijns inziens een ander verhaal. Want dan doen ze het op die manier bewust dat ze de persoon die ze geen antwoord geven bewust hebben gekozen.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Nee ik begreep het woord wel. Ik ga hier dan ook niet per definitie uit van mijn eigen kind. Wel kan ik hem als voorbeeld nemen. Maar het is bij hem pas op latere leeftijd gekomen. Tijdens zijn 12e/ 13e jaar ongeveer. Dus in hem zitten doet het niet. Hij heeft het ontwikkeld, en kennelijk komt hij er niet meer van los. Aldus: Alkien.

    Klopt Alkien, ondanks dat een stuk aanleg vast ligt ontwikkel de één iets en de ander niet, afhankelijk van de persoon en de gevoeligheid daarvoor.

    Klopt, en ben ik met je eens. Ware het niet dat, en dat is misschien lastig, je mensen tegenkomt die het op die manier bewust doen, dat ze het bv. bij mij wel doen en bij jou niet. Dan wordt het mijns inziens een ander verhaal. Want dan doen ze het op die manier bewust dat ze de persoon die ze geen antwoord geven bewust hebben gekozen. Aldus: Alkien.

    Het interessante aan het voorbeeld wat jij nu geeft is dat je deze verschijnsels ook bij leugenaars terug ziet. Liegt iemand onbewust, omdat die niet beter wist, bijvoorbeeld door verkeerde berichtgeving verkeerd over te brengen dan valt het niet onder de definitie liegen. Zegt dezelfde persoon precies hetzelfde met de wetenschap die hij/ zij heeft waarvan die weet dat het niet klopt, maar dat zo houd om andere doelen te bereiken dan valt het wel onder de definitie liegen… Groetjes v Hyperactief:)

  • Alkien

    In zijn geheel mee eens en dus niets aan toe te voegen. ;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    ;):)

  • mil

    hoi alkien,

    ik snap wat je bedoelt ja. Ik zelf denk dat sommige mensen gewoon zichzelf niet zijn. Als je dat soort mensen vaak om je heen hebt…soort zoekt soort. Ow..dit komt heel lullig over maar ik bedoel het niet zo hoor. Je moet niet boos op ze worden, waarom? Ik vindt het jammer voor ze. Maar ze komen er vanzelf wel een keer achter hoop ik voor ze.

    groetjes

    mil

  • Alkien

    Het zou kunnen dat mensen inderdaad zichzelf niet zijn en daarom zichzelf anders gaan gedragen.

    Maar in de omgang wordt het al gauw al heel storend ervaren.

    Als het bv. om iets belangrijks en je krijgt niet het antwoord waar je op wacht kan dat behoorlijk irritant zijn. En uiteindelijk kan het leiden tot ongeloof naar die persoon toe. Als die persoon dan eens een keer naar je toe komt met een verhaal, dan ben je dus geneigd die persoon niet meer te geloven daar de antwoorden die er tegen jou gegeven werden niet deugdelijk waren.

    Pppffff, een heel verhaal maar ik denk dat je het wel snapt. Zo niet hoor ik het wel. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • mil

    hey there again,

    zeg mag ik vragen wat je hebt?