"Vreemde mensen" of gewoon tijdsverschijnsel !!!

  • Alkien

    Hoezo hebt ??? Ze hebben mij de diagnose ADHD gegeven. En ik ben er erg gelukkig mee. :D

    Groet,

    Alkien.

  • mil

    ow de vriend van mn vriendin heeft ook adhd, maar sinds hij met mijn vriendin heeft is hij helemaal relaxed geworden. Hoop dat jij ook zo iemand tegen komt…

    groetjes

  • Alkien

    Ha ha, dat ben ik al, een andere ADHDer……;)

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Mensen schamen zich voor het feit dat ze niet leven kunnen/mogen. Als jij nu iemand onverwacht (dus zonder vooraf afgesloten financiele contractuele overeenkomst) aanspreekt, is de eerste normale reaktie minderwaardigheid. Dit moet je dus meteen gaan neutraliseren, anders gaat de deur dicht en kun je niet meer verder communiceren.

  • Alkien

    Hallo De Bie, dat zou heel goed kunnen. Ware het niet dat ik meer doel op de dagelijkse “belevenissen” om ons heen.

    Ik neem aan dat je de rest ook gelezen hebt ??? Misschien wordt het je dan iets duidelijker welke kant ik precies heen wil. ;)

    Ik denk dat iedereen wel mensen kent die altijd maar om de hete brij heen draaien, of gewoon al vraag je maar iets heel simpels, gewoon geen antwoord geven en er overheen kletsen. Zoi bedoel ik dit eigenlijk. Heel frustrerend dus.

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Mensen met doelen maken angst v oo r ver andering. Dit is gelukkig een tijdsverschijnsel. Ons leven is nu vol van rustgevende vastigheden, vrede, geestelijke afvlakkers (medicijnen), anticonceptiepil. Saai he!

  • Alkien

    Tja, zo makkelijk denkt men inderdaad. :( Wat ben ik blij dat ik met beide benen op de grond sta, en nog wel nadenk over de gevolgen van alle dag.

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Dan is er dus een grote taak voor je weggelegd want veel mensen hebben helaas niet het besef dat jij hebt. Daarom is het goed dat jij en hyper zo ononderbroken actief zijn op dit prikbord.

  • Alkien

    Ik ga er dan ook vanuit dat dit een welgemeende opmerking is De Bie.

    Daar ik ook niet in mijn eentje de wereld kan veranderen, maar het wel als een soort “roeping” zie mensen bewust te maken van de dingen die er daadwerkelijk spelen.

    Daarbij het helpen van mensen als een taak zie, want bij de reguliere hulpverlening kost het alleen maar geld en nodeloze energie. Althans bij velen, want ik zal ze niet allemaal over één kam scheren.

    Dan daarbij schrijven we op dit bord, maar zijn nog op vele andere plaatsen en ook buiten het internet actief bezig met dit soort zaken.

    En weet je wat, ik leef zelf ook nog. :D

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Ja dit is welgemeend. Wel vind ik dat als je ergens tegen strijd een goed alternatief moet kunnen bieden als tegengif. Persoonlijk weet ik ook niet precies of ik me (wat de psychische brainwashing betreft) erbij neer moet leggen, of meer onwetenden erop attend moet maken (wat geen oplossing zou betekenen). Mens is een levend organisme en niet gemaakt voor geestelijke status quo (aldan niet met ondersteuning van prozac en ritalin (en de nog nakomende generaties)), die gelukkigheid (altijd vrolijk?) genoemd wordt. Als je verder wilt strijden voor het bewustwordingsproces dan moet je volgens mij een ander medium kiezen. Het forum beschrijven is nogal intensief (tijd en moeite) en veel aandacht en frictie zul je er niet mee bereiken. Ja welgemeend.