De tijd is rijp!

  • De Bie

    Het doet me (eigenlijk droevig dat het zover heeft moeten komen) heel veel deugd te ontdekken dat er nu genoeg zijn met zeer negatieve ervaringen om voldoende morele tegenstand te kunnen bieden tegen de steeds harder omzichheen slingerende tentakels der chemische psychologie (en/of psychiatrie, hoe je het wil). Geloof me, hiervoor was drie jaar geleden nog geen fundament. Gelukkig is nederland (nog) een democratie, dus ik hoop een zelfde aard van uiteenzetting zoals op dit forum binnenkort eens in de tweede kamer te kunnen gaan bijwonen. Ik kan je dan nu al vertellen dat het aantal nederlanders met zeer negatieve ervaringen exponentieel stijgt met de tijd. Enkele broodpsychiaters en een pillenpushende minister zullen hiertegen snel over stag gaan. In andere europese landen werden veel van deze experimentele medicamenten verboden, dit moet hier ook mogelijk zijn. Ik merk in de berichten van de voorstanders ook geen bevlogenheid of visie maar slechts het meegaan met de stroom, dit stoort me zeer, het toont ook dat deze tak al zo ingeburgerd is dat men zich hier een ambtenaren houding kan veroorloven. Hoe kun je zoveel loftrompetten schallen laten over medicatie die nog niet langer dan een decennia bestaat, ik snap niet dat ‘vakmensen’ dat zonder gewetenswroeging kunnen voorschrijven. Ik snap ook niet dat mensen die dan psychotisch gediagnosticeerd worden, te horen krijgen dat ze de rest van hun leven afhankelijk moeten zijn van een medicijn dat nog maar twee jaar bestaat. Mensen die dit voorelkaar krijgen zijn voor mij niet goed bij hun verstand. Dit leidt, om tegelijk ook maar even het nieuwste item van het forum meetenemen: dat van atusa, tot het je niet meer kunnen vereenzelvigen met je beroep, na een x aantal jaren. Geloof me maar rustig, want dit is waarom je je altijd overleggen moet of je je beroep doet voor het geld of voor je gemoed. Beide is belangrijk maar kies je voor geld en carriere dan is de kans heel groot dat je je op een dag ineens realiseerd wat je doet. De psychologie en psychiatrie vergiftigd op grote schaal onwetende en niets realiserende burgers, die met een ontevredenheids probleem kampen. Deze zwaarmetalen middelen maken op korte termijn hoofdzakelijk apathisch. Dit is dus voor de naasten meteen als een verbetering te ervaren want de vervelende moodswings verdwijnen (das veel te moeilijk om je daarin te moeten verdiepen, lastig dus). De patient (sjit begin ik ook al zo!) kan ook weer in de pas lopen van de geregelde 9-5 gerobotiseerde medemens. Deze medemens die vast in een beroepsleven zit, is doordat de finaciele touwtjes zo aangespannen zijn, niet meer in staat een menselijkleven te leiden. Voor die die niet meer weten wat dat is: hierbij span jij je in voor die/of diegenen die jij lief hebt ZONDER dat je iets hiervoor terug verangt. Als iedereen dit namelijk doet dan heb jij ook geen zorgen omdat er ook iemand/of meerderen zijn die dit voor jou doen. Dat is een heel logisch en zinvol systeem, en het is een zerosum game om maar even in financiele terminoogie te praten. Maar, en nu komt het, onze beroepsbevolking heeft zich in de laatste 50 jaren verdubbeld en daarom kent het overgrote deel van onze bevolking dit systeem niet meer. In onze samenleving is de balans niet meet yin-yan maar yin-yin of yan-yan. Dan kan je nu hopelijk zelf verder gaan filosoferen waar ik heen wil, hopelijk caroline realiseer je het zelf ook binnenkort. De medicijnen zijn gecreert voor de eendimensionale mens, dit is er een die haar hele leven werkt en niet voor een die haar naaste(n) liefheeft. Om lief te hebben kun je niet apatisch je navel gaan zitten uitpluizen. Zelfreflectie maakt geven onmogelijk want het laat je slechts twijfelen.

  • Caroline

    Wat moet ik me nu precies gaan realiseren volgens jou? en op basis waarvan concludeer je dat ik het mij niet zou realiseren? Zoals ik het lees heb je het kort samengevat over een samenleving die productiegericht is en waarbij iedereen in hetzelfde stroompje moet volgen omdat ie anders als ziek gezien wordt en pillen moet. Dat er te weinig zorg is en naastenliefde waardoor veel mensen in de problemen raken. Dat een gezonde blans weg is. Ben het daar niet mee oneens hoor, hooguit wat nuanceringen weer. Kan me niet herinneren dat ik het eerder hierover gehad heb.En ook heb ik me niet pro- drogeren uitgesproken.

    Groet,

  • Hyperactief

    Hoi De Bie, de wereld zit ongeveer zo in elkaar :

    De wereld bestaat uit een klein deel van leiders c.q. gevestigde orde, die noemen we even voor het gemak de zwarte hoeden.

    Ongeveer net zo'n deel verzet zich hier tegen die noemen we voor het gemak de witte hoeden.

    De massa in de maatschappij staat nu nog kwa uitvoering aan de kant van de zwarte hoeden.

    Veranderd de macht in witte hoeden dan veranderd de massa uiteindelijk mee.

    Hetgeen ik hierboven schrijf is meer dan eens wetenschappelijk bevestigd, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want ik zou geen andere manier weten om het uit te leggen. Wat betreft dat apatisch maken c.q. houden klopt, want dat doet psychofarmaca. Groetjes v Hyperactief

  • De Bie

    Hallo Caroline en Hyper, ik groet jullie beiden (en de anderen ook). Denk dat ik op het moment niet helemaal in staat ben logisch terug te schrijven, helaas. Dus dat moet maar een andere keer gebeuren als de geest weer daar is. Ik moet ook altijd weer de tijd nemen om te lezen wat ik nou eigenlijk geschreven heb. Snap helaas niets van je witte/zwarte pakken theorie, hyper.

  • De Bie

    Caroline, neem het me niet kwalijk het is niet persoonlijk maar…ik vindt iedere psycholoog of psychiater er een te veel. Een normaal menselijke relatie heeft bidirectionele interactie, bij beide deelnemers is effect (dit is niet uittedrukken in goed of slecht, eerder in groei). Een hulpverlenende commerciele relatie, zoals je een bezoek aan de geestelijke gezondheidszorg zou kunnen noemen is dit niet. De klant geeft en geeft en de behandeleaar staat onder ethische beroepscode hier niets mee aan te mogen vangen. Geloof me het brengt frust bij beide deelnemers, het is een onnatuurlijk zinloos contact. En dan laat ik nog de hele medicamenten geschiedenis maar even achterwege. Wat ik ook merk is dat (omdat zo veel mensen al hun geestelijke gezondheids ervaringen opgedaan hebben), velen denken, in een gesprek bv, dat niet reageren, het zelfde is als luisteren! Psychologie maakt mensen dom, egocentrisch en laten je geloven in het heilige eigen kunnen , niemand kan iets alleen, vergeet het.

  • Hyperactief

    Hallo Caroline en Hyper, ik groet jullie beiden (en de anderen ook). Denk dat ik op het moment niet helemaal in staat ben logisch terug te schrijven, helaas. Dus dat moet maar een andere keer gebeuren als de geest weer daar is. Ik moet ook altijd weer de tijd nemen om te lezen wat ik nou eigenlijk geschreven heb. Aldus: De Bie.

    Hoi De Bie, het prikbord is geduldig en loopt niet weg, dus doe maar rustig aan.;)

    Snap helaas niets van je witte/zwarte pakken theorie, hyper. Aldus: De Bie.

    Ik noemde witte en zwarte hoeden als voorbeeld, had net zo goed een andere kleur kunnen zijn.

    Ik zal het nog een keer anders proberen uit te leggen.

    Elk land wordt geregeerd door de gevestigde orde, dat is met de topambtenaren uitvoerders etc. erbij een minderheid van laten we eens een dwarsstraat noemen pakweg 10 % (De gevestigde orde noemde ik ff voor het gemak de zwarte hoeden)

    De revolutionairen die hier tegen strijden bestaat ook uit pakweg 10 % (Deze noemde ik de witte hoeden)

    De massa oftewel de meerderheid van de bevolking die passief volgt bestaat in dit voorbeeld uit pakweg 80 % en staan aan de kant van de gevestigde orde. Winnen de witte hoeden (de revolutionairen) dan switst die 80 % ook om, dat bedoelde ik. Zo is het nog altijd gegaan en zal het wel blijven gaan, kort samengevat :

    Je heb een minderheid van gevestigde orde.

    Je heb een minderheid die zich hier actief tegen “verzet”

    En je heb een meerderheid toeschouwers die uiteindelijk de kant kiezen van de winnaars, zo is het altijd gegaan en zal het blijven gaan. Begrijp je hem nu ??? Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Bij de vrij gevestigde psycholoog of psychiater bepaald de cliënt De Bie, zo'n systeem van vrijwillge gelijkwaardigheid is veel beter dan de gedwongen institutionele waar niets te kiezen valt. Groetjes v Hyperactief

  • De Bie

    Ben je een nesara aanhanger?

  • Hyperactief

    Huh, wie zijn moeder De Bie :?:?:?:D Ik ben geen aanhanger, die hebben een trekhaak.:D Maar begrijp je nu wat ik bedoelde, want zo zit elke maatschappij en/ of beweging in elkaar ??? Groetjes v Hyperactief:)

  • De Bie

    O, dat is ook een mooi thema! Ik denk te kunnen weten waartoe vrijwillige gelijkwaardigheid leidt. Gedwongen institutionele heeft dat voordeel dat je tenminste rustig gek kunt worden en dan potseling ontwaakt in een bosrijke omgeving en je lekker veel fruitcocktails krijgt van zustertjes in witte jurkjes. Nu moet je dus eerst zelf beseffen dat je gek bent voordat je naar de geestelijkegezondheidszorg mag. Als je dit besef nog kan opbrengen, dan ben je volgens mij ook niet echt gek. En wat gebeurt er dan met de echte gekken? Juist niets. Back in the good old days had je dan nog een levensbestemming: dienen als onderzoekskonijntje voor de experimentele medicatie die nu in de zoveelste generatie, voor miljoenen dagelijks de toonbank overgaan. Een heel zinvolle taak was dit dus, want er moest veel geschaafd en geschuurd worden. Deze weg heeft gevoerd naar een nieuwe generatie middelen die de perfecte dagelijkse ondersteuner zijn voor de moderne eendimensionale mens. Hiermee kan iedereen grijnzend de dag door zonder irritante geestelijke/hormonale oprispingen. Mother's, sisters and brothers little helper. Denk niet dat ik tegenstander ben van de eendimensionale mens. Een leven gestript van misere (geen oorlog, lijdt en leed), geen verdriet, altijd werk, veel leuke feestjes, vrij reizen, altijd mogen zingen en niemand die zegt dat je niet zingen kan dat is natuurlijk heel erg fijn. Ook geen vervelende familie meer, want we zijn toch een grote familie. Iedereen is hier op het moment supreme natuurlijk democratisch voorstander van.