Dat had ik al eerder gehoord en ook dat laten we maar zeggen mensen van een ander ras, genetisch anders in elkaar steken. En ook vatbaarder zijn voor bepaalde ziektes. Dit gaat niet op voor alle andere dan het blanke ras, maar voor sommige.
Overigens zijn ze er sinds kort ook achter dat vrouwen anders op medicatie reageren dan mannen terwijl medicatie meestal wel op mannen werd uitgetest. Aldus: Ellen XL.
Hoi Ellen, mijn grote bezwaar in deze is, dat nog steeds onomstotelijk vast staat, dat er voor de DSM classificaties geen enkel medisch en/ of wetenschappelijk bewijs bestaat. Alle echte ziekten in de medische wetenschap zijn toen ze gevonden zijn in de boeken bijgeschreven. De DSM daar worden classificaties in gestemd, en men probeerd al vele decennia's lang tevergeefs hier ziekten bij te vinden. Medicatie is niets anders dan chemische lobotomie van de hersenen. In vorige uitgaves van de DSM stond homofilie nog als een “geestelijke stoornis”, onder druk van de Amerikaanse homobeweging is deze classificatie eruit geschrapt.
Ook staan er nu in de DSM cultuurgebonden classificaties, omdat wat hier “abnormaal” is, elders “normaal” en omgedraaid kan zijn. Stel je nu eens voor dat men dit met homofilie gedaan zou hebben, dus cultuurgebonden homofilie, dat is toch te idioot voor woorden. We hebben toch ook niet cultuurgebonden echte ziektes, een ziekte heb je of niet. Gedragingen pathologiseren is de krankzinnigheid ten top, want wie bepaald wat “normaal” is, zonder dat het aangetoond kan worden. Nu begint men met onderzoeken waar men alle kanten mee uit kan, want ook onder autochtonen bestaan er grote verschillen onderling bij dezelfde classificatie en “bijbehorende” medicatie bij hetzelfde geslacht, dit wordt voor het gemak weer weggelaten. Ik ben “bang” dat we dezelfde fouten als voor de W.O. II gaan maken, alles wijst daarop, en alleen mensen stoten zich 2000 X of meer aan dezelfde steen……
En dat had niet te maken met minder lichaamsgewicht of zo.
Het is toch juist goed dat men medicatie beter gaat afstellen op de gebruiker? Aldus: Ellen XL.
Het lichaamsgewicht heeft er eigenlijk min of meer mee te maken dat het dezelfde uitwerking bij iedereen heb, dat probeerd men althans te bewerkstelligen, en goed ??? NEE, dit zijn hele gevaarlijke ontwikkelingen, en als het tot iedereen doordringt waar men eigenlijk mee bezig is, dan breekt volgens mij de pleuris uit, want zouden ouders er nog mee in stemmen als ze wisten dat medicatie in feite chemische lobotemie is…. De mensen weten helaas op dit gebied niets…… Maar als ze het weten kon het wel eens te laat zijn…. Deze maatschappij zit nog steeds vol gevaarlijke “gekken”…. er is niets veranderd !!! Groetjes v Hyperactief