Is alles wel zo goed geregeld nu ???

  • Hyperactief

    Ik zat tussendoor een programma te kijken over voormalige SSers, over de psyche hoe deze ouderen er nu tegen aan kijken. Sommigen hebben er psychisch last van, anderen zijn gewetenloos en vinden dat ze gedaan hebben wat ze moesten doen. Eén zei zelfs dat de verzetstrijders verantwoordelijk waren voor de wraak van de Duitsers.:( Met het verstrijken van de jaren sterft de generatie die dit aan den lijve ondervonden heeft uit, de geluiden van kritische mensen die de valkuilen van toen kennen verstommen. Ik heb er veel over gelezen, veel over gevolgt, kan de rol van de psychiatrie in deze, weet de psychologie achter bepaalde uitgezette lijntjes, kortom het houdt me bezig. Mijn vraag aan jullie is, geloven jullie dat we van toen geleerd hebben, geloven jullie dat de woorden van dat mag nooit meer gebeuren ook in daadkracht omgezet is, geloven jullie in de huidige maatschappij dat zulke drama's niet meer voorkomen, of maken jullie net als mij jullie zorgen dat door gebrek aan kennis mensen nu in dezelfde valkuilen als toen trappen, of denken jullie dat alles zo goed geregeld is dat het uitgesloten is ??? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en eventuele voorbeelden hierover. Groetjes v Hyperactief

  • Mitchie

    The USA/Amerika heeft bewezen een overmacht te zijn.

    Ik denk niet dat er binnen Europa een tweede Hitler zou kunnen bestaan.

    Met vriendelijke groet,

    Mitch Plat

    Mitch, geen links naar eigen sites.Die kun je na registreren in je info zetten.

    Groet,

    Alkien

    Beheer.

  • Alkien

    Kortweg NEE. Ik geloof daar niet in. Vraag maar aan de meeste mensen, die weten niet eens meer waar het overgaat. Onze eigen premier is daar een goed voorbeeld van. :(

    Niemand heeft ervan geleerd, behalve de klokkenluiders, alleen de bellen staan te zacht afgesteld.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    The USA/Amerika heeft bewezen een overmacht te zijn. Aldus: Mitchie.

    Hoi Mitchie dat klopt, en om een weegschaal in evenwicht te houden moeten er altijd twee partijen zijn wil er eentje niet doorslaan in overheersing.

    Ik denk niet dat er binnen Europa een tweede Hitler zou kunnen bestaan. Aldus: Mitchie.

    De eugenetica is niet door Hitler uitgevonden, zou jij moeten weten, en op dat gebied leeft er nog steeds verkeerd gedachtengoed….. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Yep, mee eens Alkien, ik ben benieuwd naar nog meer reacties… Groetjes v Hyperactief

  • Fred

    Ik citeer uit een mooi boek.

    “Er kan pas iets gebeuren wanneer alle voorwaarden om het te laten gebeuren aanwezig zijn. Anders kan het niet. Het kan heel complex zijn maar ook heel eenvoudig. Zodra de mensheid opnieuw in duisternis komt, ontstaat er een evenredige kracht die manifestaties creert, zoals mensen om het evenwicht te herstellen. Dat is de zichzelf zoekende balans. Een Hitler kan alleen maar bestaan als alle voorwaarden voor zijn manifestatie aanwezig zijn. Fascisme kan alleen maar ontstaan als alle voorwaarden voor fascisme aanwezig zijn. Dit geldt voor elke gebeurtenis.”

    Daar begint het dus mee.

    Ik denk dat er op deze aarde van alles kan gebeuren en sluit niets uit. Verontrustend maar helaas.

  • Mitchie

    Reactie op Hyperactief:

    Ik denk dat de USA en Europa goed samen zullen kunnen gaan in hun doelstellingen. Op het internet zie je dat de macht over hoe bepaalde zaken geregeld zijn in de USA gevestigd is en dit leverd weinig problemen op.

    Met vriendelijke groet,

    Mitch Plat

  • Hyperactief

    Ik denk dat de USA en Europa goed samen zullen kunnen gaan in hun doelstellingen. Op het internet zie je dat de macht over hoe bepaalde zaken geregeld zijn in de USA gevestigd is en dit leverd weinig problemen op. Aldus: Mitchie.

    Ik zit niet te wachten op een staat die internationale verdragen en afspraken schend uit eigen belang, dit gaat ons vroeg of laat opbreken Mitchie zoals het er nu aan toe gaat…. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Mooi omschreven Fred, en zo is het maar net, heb je toevallig Netwerk vanavond gezien ??? Weer een farmaceut die over de rug van mensen in derde wereldlanden onetisch zijn handel aan de man brengt ??? Welk boek heb je dit trouwens uit als ik vragen mag ??? Groetjes v Hyperactief:)

  • Fred

    Hyperactief schreef:

    >

    > Mooi omschreven Fred, en zo is het maar net, heb je toevallig

    > Netwerk vanavond gezien ??? Weer een farmaceut die over de

    > rug van mensen in derde wereldlanden onetisch zijn handel aan

    > de man brengt ???

    Nee, niet gezien. Ik heb wel de herhaling over die genen met geheugen een paar keer zitten bekijken. Hoogst interessant. Ik ben nog naar een erfelijkheidssite gesurfd maar kreeg toch te weinig indruk van het onderwerp om mij in de discussie te mengen.

    Welk boek heb je dit trouwens uit als ik

    > vragen mag ??? Groetjes v Hyperactief:)

    Hahaha. Het zal je misschien verbazen maar het boek heet “het onmiddelijke zien” en is geschreven door een inmiddels overleden Hare Krishna.

    Ik heb behalve het boek niks met deze groepering, maar ik liep tegen het boek aan en moest constateren dat er m.i. toch opmerkelijke wijsheden in worden verkondigd.