Discussie: Bestaat Geestelijke Ziekte

  • De Bie

    Het wordt tijd dat er zich weer eens een religieuze inmixed. Met die al die ongelovigen hier blijf je debatteren tot dat je een ons weegt. Heel fijn, al die persoonlijke uitingen, hoe kleurrijk, al die verschilende meningen. Democratie sucks, and is boring also. Ik ken enkele (nog jonge) tweede kamerleden waarvan ik denk: die zouden niet misstaan als dictator. Als eerste dient er eens flink gesneden te worden in de mogelijkheden om je mening onbeperkt en gratis te kunnen verkondigen, zoals breedband internet. Ben ook van mening dat journalist niet langer een beroep mag zijn, gezien vrijheid van meningsuiting een recht is. Nu wekt dit alles de indruk dat nieuws een picht is.

  • Alkien

    Klopt Mitch. Je kan tegenwoordig nog zo voorzichtig zijn, als men maar even detecteert dat er “bij jou iets niet goed” zit, ben je uit de maatschappij.

    Dat mensen weleens tijdelijk niet goed in hun vel kunnen zitten doet er dan al niet meer toe.

    Zal je een klein voorbeeldje geven.

    Mijn op 1 na jongste zoontje zit op een school voor kinderen met problemen.

    Een zogezegde PI….Psychiatrie hoort daar dus in thuis.:(

    Ik wilde dat ventje daar niet op hebben, maar ik werd dus min of meer gedwongen anders waren er andere dingen met het kind gebeurd.

    Het kind heeft een traumatisch leventje achter de rug. Wat willen ze daar nu….dat kind aan de pillen zetten, ik heb dat geweigerd.

    Tot 3 keer toe.

    Nu ineens willen ze hem daar niet meer hebben, nee…omdat mammie weigert haar kind aan de AD te zetten.

    Snap je wat ik bedoel.

    Hyper was er een paar maal bij, en die weet dat de psych aldaar een doordouwer is.

    Ze gaf aan zelfs van ons geleerd te hebben, maar ondertussen………

    Het jochie is hoogbegaafd, en in zichzelf gekeerd. Maar dat mag hij kennelijk niet. Ze hebben daar problemen met hem. Waarom ik dan niet ??? Behalve dan de gewone gebruikelijke dingetjes die je met een kind van 7 kan hebben ???

    Snap je Mitch, mijn antipathie tegen de psychiatrie gaat op die manier vormen aannemen die ongekend zijn.

    Een kind….kom nou toch…laat een kind kind zijn is mijn motto. En dat niet iedereen hetzelfde is en in dezelfde pas loopt, moet kunnen.

    Groet,

    Alkien.

  • Caroline

    Okee Hyper, dank je wel voor je tip. Ik zal het gaan lezen binnenkort :)

  • Caroline

    Ik las hier gister nog een kritisch berichtje van iemand van stichting Novo. Waarom is dat verwijderd? Naast alle meningen moet dat toch blijven staan of op worden gereageert?

    Krijg er een censuur idee bij of heb ik iets gemist?

    Groetjes, Caroline

  • Alkien

    Nee Caroline, je hebt niets gemist. Deze ‘meneer’,zit al langer “onder werktijd” dit soort zaken te spuien.

    Groet

    Alkien.

  • Mitchie

    Laat hem lekker? ;)

    Mitch

  • Alkien

    Moeilijk he Mitch……..zelfs voor jou …:D

  • Hyperactief

    Geen dank Caroline, ben benieuwd wat je ervan vindt.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Caroline

    Ik heb in ieder geval geleerd dat antidepressiva op deze jonge leeftijd zelden of nooit iets positiefs doet. het is dus zowiezo ook voor iemand die geloofd in de werking van medicatie al een vreemd voorstel. Dit zegt de wetenschappelijke beroepsgrope er zelf namelijk over.

  • Hyperactief

    Ik las hier gister nog een kritisch berichtje van iemand van stichting Novo. Waarom is dat verwijderd? Naast alle meningen moet dat toch blijven staan of op worden gereageert?

    Krijg er een censuur idee bij of heb ik iets gemist? Aldus: Caroline.

    Hoi Caroline, die figuur is al vaker over de schreef gegaan, en ik vermoed dat ze dat bij die stichting dit figuur niet in dank af zullen nemen, mocht die over de schreef blijven gaan. Nog niet zo lang geleden dacht ook iemand dit over de mail te kunnen flikken, totdat we de bewijzen naar de provider stuurden en binnen 24 uur die account door de provider opgeheven werd. Kleuteren moet men maar met open vizier recht op de persoon doen, en niet anoniem vanachter een pjutertje.;) Groetjes v Hyperactief