geen lichaam, wel geest...

  • azalaia

    Als ik wel eens naar muziek uit India luister, en er is verder niemand thuis, en de honden slapen op de bank, dan na 15 minuten luisterend en voor me uitstarend, voel ik niet meer mijn lichaam, wel mijn geest. het is net of mijn lichaam zich op heegt gelost, het is er wel natuurlijk, maar ik ben me er niet meer van bewust.

    De stem van zo'n Indiase zanger is ook erg rustgevend moet ik zeggen, het brengt mij naar een diepere laag in mijzelf en ik pel mij als het ware op zo'n moment af, lijkt het wel.

    Ik ben mij wel bewust van mijn omgeving, maar dat stoort me niet en ik ben ook niet in slaap gevallen. Herkent iemand dit?

    Groeten van azalaia.

  • web-aapje

    Ik herken het wel. Wat jij beschrijft lijkt op mediteren. Je lichaam slaapt als het ware maar je geest is allert.

  • Ellen XL

    Heb jij nou ook dat als je naar die muziek luistert, de tijd wel lijkt te vliegen?

    Groetjes Ellen *)

  • azalaia

    Ja, zoiets, net of mijn lichaam zich oplost en mijn geest prominent is. Ik denk dat dit ook goed is voor mensen met pijn ergens in hun lijf, een meditatie cursus, om los te komen van lichaam en geest, nou niet van geest dan.

    Groeten van azalaia.

    web-aapje schreef:

    >

    > Ik herken het wel. Wat jij beschrijft lijkt op mediteren. Je

    > lichaam slaapt als het ware maar je geest is allert.

  • Hummie

    Ik vermoed dat je een tijdelijke uittreding hebt; dus los van je lichaam bent.

  • azalaia

    Mijn god, waar ben ik dan…..ergens of nergens….

    Ik moet zeggen dat het wel een ‘vrij’ gevoel geeft, meer een sensatie, maar zonder iets zweverigs.

    Groeten van azalaia.

    Hummie schreef:

    >

    > Ik vermoed dat je een tijdelijke uittreding hebt; dus los van

    > je lichaam bent.

  • Hummie

    Dit is niet iets om bang voor te zijn; je zit nog vast aan je fluïdekoord.

    Het overkomt veel mensen en hoofdzakelijk tijdens de slaap.

    Je geest is tijdelijk in het universum en soms kan men zichzelf zien liggen.

    Hummie :)

  • azalaia

    Kijk, nu weet ik waarom ik zo graag slaap: om los te zijn van alle niet op te lossen problemen in deze wereld, heerlijk, om eens 8 uur per etmaal hier niet mijn hoofd over te hoeven breken.

    Groeten van azalaia.

    Hummie schreef:

    >

    > Dit is niet iets om bang voor te zijn; je zit nog vast aan je

    > fluïdekoord.

    > Het overkomt veel mensen en hoofdzakelijk tijdens de slaap.

    > Je geest is tijdelijk in het universum en soms kan men

    > zichzelf zien liggen.

    >

    > Hummie :)

  • Ellen XL

    Nou je hebt mensen die last hebben van depressieviteit die komen hun bed niet meer uit! Om ongeveer de zelfde redenen. Groetjes Ellen

  • azalaia

    Haha, heb ik geen last van, maar het lijkt me niet zo moeilijk om in deze wereld depressief te worden.

    Groeten van azalaia.

    Ellen XL schreef:

    >

    > Nou je hebt mensen die last hebben van depressieviteit die

    > komen hun bed niet meer uit! Om ongeveer de zelfde redenen.

    > Groetjes Ellen