man en terreur

  • Annelies E

    Ik houd helemaal niet van manupuleren

    Ik doe dat nooit en zal het ook nooit doen

  • Hyperactief

    terreur, terroriseren, iemand die met lichamelijk en/of geestelijk geweld op een intimiderende manier zich de macht wil toe-eigenen en daar heel ver in gaat tot de dood erop volgt. Aldus: azalaia.

    Hoi azalaia, dat is wel heel ruim gedefineerd, in sommige landen valt zelfs de psychiatrie hieronder, neem als voorbeeld maar de politieke gevangenen in het voormalig Oostblok, is een vorm van terreur maar eigenlijk niet zoals men het huidige terreur ziet.

    ja, is ook terreur onder invloed van drugs al dan niet vrijwillig ingenomen voor het doel…. Aldus: azalaia.

    Precies

    zou het ook niet te maken hebben met Man en Macht, een soort van oerlust, of oerdrang dat mannen zich moeten en willen bewijzen waar toe ze in staat zijn, alleen vanwege het feit dat ze man, en dus meer spieren zijn…..

    heeft het ook niet te maken met een vorm van ‘'domme’' inlelligentie. Er wordt in de filmindustrie ook hier goed op ingespeeld, 80% van alle films vallen onder de categorie moord en doodslag, bruut geweld en veel minder vaak zie je vrouwen over de grond rollen met een pistool in een holster.

    Op die manier wordt het continu bevestigd dat het legitiem voor mannen zich zo te gedragen en gelden ze weer als voorbeeld voor degene die er naar kijken en denken dat het zo hoort, net als vrouwonvriendelijk sex bedreven door ‘stoere’ kerels, die vrouwen wel eens even zullen nemen…….. Aldus: azalaia.

    Ja het psychologisch beeld wat meegegeven wordt is niet om over naar huis te schrijven, maar mensen die kunnen relativeren (gelukkig de meesten) daar heeft het geen invloed op. Neem Canada, daar kijkt de jeugd naar net zoveel geweldadige films als in de V.S. toch liggen de moordcijfers vele malen lager. Een politiechef van een stad vergelijkbaar aan inwoners met Amerika had de laatste drie jaar één moord gehad, door een………Amerikaan. De Amerikaanse stad meer als Amsterdam en Rotterdam bij elkaar… En dan heb je ook nog feministische vrouwengroepen die hun “mannetje” wel staan, er zou daar eens een vergelijk mee getrokken moeten worden op wereldnivo.:D

    Er zijn voor zover ik weet geen ‘'blijf van me lijf’' huizen voor mannen.

    Vrouwen zijn het zogenaamde zwakke geslacht en worden zeker in vele landen met weinig respect behandeld, mannen maken de dienst uit.

    Kijk de kranten na wat mannen niet allemaal doen als het op geweld aan komt, ook tegen dieren wereld wijd. Je ziet geen vrouw een zeehond doodknuppelen in Canada, of honden meteen doodslaan in China, het zijn altijd mannen die dit doen. het maakt eigenlijk niet eens uit, als vrouwen dit zouden doen was het niet minder vreselijk, maar daar gaat het nu even niet om. Hooligans zijn mannen en alleen maar uit op geweld. Waar zit em dat nou in, die drang tot geweld. Aldus: azalaia.

    Je schrijft zelf al het rollen patroon, daarnaast richten mannen zich vaak naar buiten en vrouwen naar binnen, maar of dat in gelijke situaties ook op gaat weet ik niet, zijn mij geen onderzoeken van bekend, zoals ik al zei neemt de criminaliteit onder vrouwen ook toe. Overigens schijnen er wel mannen te zijn die mishandeld worden, maar daar rust een groot taboe op. Net als bij pedofilie vrouwen door de verzorgende rol niet opvallen maar er wel zijn.

    Hoop dat de vette letter heeft gewerkt. Aldus: azalaia.

    En of het gewerkt heb, beetje tegoed, ik hoop dat ik niets overgeslagen heb, anders hoor ik het wel.;) Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Misschien ben jij wel een man Annelies, en dat je naar 59 jaar daar nog achter moet komen.:D Groetjes v Hyperactief;)

    Annelies E schreef:

    >

    > Ik houd helemaal niet van manupuleren

    > Ik doe dat nooit en zal het ook nooit doen

  • Hyperactief

    Het was me nog niet opgevallen.:D Groetjes v Hyperactief:)

    azalaia schreef:

    >

    > Hahaha, nou is alles vet…….

  • azalaia

    Hahaha, JIJ en iets overslaan……….:D

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    Hoop dat de vette letter heeft gewerkt. Aldus: azalaia.

    >

    > En of het gewerkt heb, beetje tegoed, ik hoop dat ik niets

    > overgeslagen heb, anders hoor ik het wel.;) Groetjes v

    > Hyperactief

  • Hyperactief

    :):):)

  • Hyperactief

    Hoi Ellen, wat de laatste posting op deze betreft, ja het ging met die koplampen over wat jij dacht.:D Ik zet dat nu ff hier daar het off topic gedeelte van azalaia haar topic afgehaald is op mijn verzoek, anders gaat de topic niet meer over het oorspronkelijke onderwerp. en dat zou jammer zijn. Groetjes v Hyperactief;)

  • Annelies E

    Nou ik heb soms haren op mijn tanden HA HA

  • Frans

    Aan iedereen,

    Zeer veel mannen zitten toch onder de pantoffel. Wat is dat dan? terreur in het klein?

    Frans.

  • ron

    Zeer veel mannen zitten toch onder de pantoffel. Wat is dat dan? terreur in het klein?

    En zeer veel mannen koesteren die positie….dat is ook terreur…