GHB

• Alkien

Dat ben ik met je eens. Maar eens moet het begonnen zijn. Net als met de XTC etc. Ik vraag me dan ook af of het niet gedaan is om de jeugd ergens afhankelijk van te maken.

Groet,

Alkien.

• Hyperactief

XTC bv. is ooit uitgevonden door de psychiatrie. Aldus: Alkien.

Fout Alkien, XTC is net als zoveel door farmaceuten uitgevonden, niet door de psychiatrie. GHB was i.d.d. een narcosemiddel, ik heb mezelf nog niet verdiept hoe het nu op de markt komt, dus mafia of industrie. In dit geval is het misbruik met een middel, maar dat maakt het er niet minder gevaarlijk op. Groetjes v Hyperactief

• Fred

Ik heb ooit ietswat basisonderzoek naar XTC gedaan maar toch ff ondervoorbehoud.

XTC is uitgevonden door de Nazi,s tijdens onderzoek naar waarheidsserum.

Daar bleek het het niet volledig geschikt voor. De formule is echter bewaard.

Met wat aanpassingen is dit “waarheidsserum” eind jaren " 80 als partydrug op de markt verschenen.

• Fred

Mijn dokter zou jou zeer waarschijnlijk ietswat paranoia verklaren :):)

Ook ik vindt het zelf meenemen van een flesopener en gesloten flesjes bestellen iets te ver gaan. In een “normale” gelegenheid zou je er op moeten kunnen vertrouwen dat het personeel zo iets niet doet.

Ik zelf neem overigens wel altijd mijn glas mee als ik naar het toilet ga.

• Alkien

Sorry Hyper foutje, verkeerd opgeschreven. :(

Groetjes,

Alkien. ;)

• Alkien

Het hoeft ook niet het personeel te zijn Fred. Jij neemt je glas mee, maar wie doet nog meer ??? Dus het kan net zo goed gebeuren door een andere klant. ;)

Groet,

Alkien.

• Hyperactief

Hoi joost, ik weet wat voor een bende het is, hebben ze ooit bij Alkien in haar drankje gegooid, alleen slaagde de opzet niet daar ik erbij was, het is een vreselijke bende, als ze ooit mensen betrappen die dit doen mogen ze van mij langdurig opsluiten… Gaat het weer met degeen waar jij het mee meegemaakt heb, oftewel is het goed afgelopen ??? Groetjes v Hyperactief

• joost

het is waarschijnlijk niet het personeel die kunnen vaak niet zomaar weg tijdens het werk. Gasten doen het als je even niet op je drankje let

• Hyperactief

Hoi Fred XTC is NIET door de nazi's uitgevonden, XTC werd rond 1900 voor het eerst in een laboratorium gemaakt. In de Verenigde Staten is het in de jaren '70 af en toe experimenteel in de psychiatrie gebruikt. Hieronder nog een stukje wat een farmaceut in geldnood kan doen uit een boek van mij, en daaronder een stukje waar een psych dollartekentjes in zijn ogen kreeg, waar het voor zover mij bekend hopelijk bij gebleven is. Groetjes v Hyperactief

Begin dit jaar kwam ook Letland als nieuwkomer op de XTC-markt. De onderschepping van 10 miljoen pillen in Duitsland leidde uiteindelijk naar een farmaceutisch staatsbedrijf in Letland. Grote financiële problemen bleken deze industrie ertoe te hebben gebracht winst te zoeken in de mazen van de Ltse narcoticawetgeving. ‘Je ziet dat de drugsproduktie zich daarheen verplaatst waar de wetgeving slecht is geregeld, en dat is vooral het geval in de nieuwe staten in Oost-Europa,’ stelt secretaris H. Schaepe van de VN-drugscontrole-organisatie in Wenen. BRON : Het verdeelde Europa van de drugs ISBN 90-6265-383-9 (Eerste druk 1993) .

In 2003 geloofde Charles Grob, hoofd van de afdeling kinder- en jeugdpsychiatrie aan het Harbor Medisch Centrum aan de Universiteit van Californië, dat Ecstasy (hallucinogeen, straatdrug) een potentieel goed geneesmiddel was voor de behandeling van alcoholisme en drugsmisbruik.1

1. Mark Ehrman, “The Heretical Dr. X; The Persistent Voice of Harbor-UCLA Psychiatrist Charles Grob Is Rising Against the Chorus That Has Made Ecstasy One of the Most Demonized Drugs in America. Have Its Potential Benefits Been Lost in the Din?,” Los Angeles Times, 2 Mar. 2003.

• joost

helaas is het in dat geval (niet bij mij dus) niet goed afgelopen. Er is niets aan overgehouden (denk aan een soa of hiv) maar er was wel sprake van misbruik.