Stad Van De Vrede

  • Hyperactief

    Wat dat eerste geval betreft, is moeilijk over te oordelen als je het zelf niet gezien heb azalaia. Wat voor jou normaal kan zijn, kan voor een ander abnormaal of zelfs bedreigend zijn. Ik kom af en toe hondenbezitters tegen met tig meter lijn uit (jij niet zo schreef je) waardoor voorbijgangers verplicht worden touwtje te springen willen ze niet verstrikt raken. En sommigen lopen zo apathisch rondt dat ze zelf nog geen eens in de gaten hebben wat ze aanrichten. Vaak werken ook die dingen als een druppel, drie keer er last van hebben en/ of de dag niet hebben en de vierde keer wordt het op de verkeerde afgereageerd. Neemt niet weg dat het gedrag niet goed te praten valt, maar om ze te bereiken is er meer nodig dan ze in een hoek te zetten en te becriminaliseren.

    Voor een tijd terug heb ik jongens van een andere komaf op een normale manier weggestuurd van een plek waar een samenscholingsverbod is en waar ze stonden te blowen. Eén ging uit zijn dak en begon recalcitrant te doen toen ik ze de lift in dirigeerde. In de lift naar beneden zei ik tegen hem van kun je nu ook nog normaal reageren, ik benader jou respectvol en verwacht niet dm door jou als een stuk vuil behandeld te worden. Hij bedacht zich geen moment, bood zijn excuses aan, en ik legde hem uit het hoe en waarom, na afloop kreeg ik een hand en probleem opgelost. Dat van de rijbaan op vliegen waar jij geen schuld aan heb is een kwestie van emotie, zulke overtrokken reacties naar anderen toe zie je wel vaker, zelf doen ze wat fout en de ander wordt het op afgereageerd, oftewel die heeft het gedaan.:( Maar dat is een menselijke kwestie, komt in elke cultuur voor, en zeker in de Nederlandse…

    Een zelfde soort bekrompen reactie zie je bij dat voorbeeld van die katten, een goed gesprek met die mensen en dan niet op het moment dat er net wat gepasseerd is lijkt me de oplossing, maar ja iedereen wil oplossingen, maar zolang mensen niet bereid zijn daarvoor zelf een duit in het zakje te doen is het moeilijk. De wereld is niet moeilijk, maar mensen maken het moeilijk. Wat die topic van 01:19 betreft klopt het dat ik mijn postuur mee heb, maar ik maak daar geen misbruik van, agressie roept agressie op, desnoods met wapens. Het beste wapen is je mond en wederzijds respect, en vooral het hoe en waarom en je ook in hun situatie in kunnen leven. ik ben in veel jeugd/ inrichtingen geweest en kom wekelijks in een TBS kliniek, en kan precies in omgang de mensen eruit halen die altijd problemen hebben en wie juist niet. Uiterlijk en/ of postuur doet daar niets aan af, het is de uitstraling en oprechtheid die van binnenuit moet komen, zoiets meet je niet aan. Een mooi voorbeeld is dat meisje (groepsleider) van Harreveld die ondanks dat ze er apart uit zag geen poot aan de grond kreeg, en ik kan gewoon burgelijk uitziende typjes met het hart op de juiste plaats die nooit problemen hebben, ik bedoel maar. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Zie voor het antwoordt deze:

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=233&i=38203&t=38138

    Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Hoi Hyper :)

    Die link leverde niet veel op.

    Even een samenvatting van je uiterlijk voor de duidelijkheid; je bent 100 kg, 1.90 mtr lang, borsten met haar erop en laarzen met duivelskoppen!

    De mensen springen zeker tegen de puien op als ze je zien aankomen? :D

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Ha, ha, ha, valt allemaal wel mee hoor, sommigen vinden mij mijn gewicht in goud waard, en anderen weer niet, smaken verschillen.;) Groetjes v Hyperactief:D

  • Ellen XL

    Het was een grapje :);) Groetjes van Ellen

  • Hyperactief

    :D:D:D Grapje of niet, vriend en vijand zal altijd blijven bestaan Ellen, zelfs zonder dat je mensen ooit wat heb aangedaan, je mening opschrijven is soms voldoende om jalouzie en afgunst op te roepen.;) Groetjes v Hyperactief:)

    Ellen XL schreef:

    >

    > Het was een grapje :);) Groetjes van Ellen

  • Alkien

    En dat leert de jarenlange ervaring. ;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Ellen XL

    Zit daar een diepere achterliggende gedachte achter Hyper? Was er iets in mijn opgeschreven mening dat woede, afgunst of zelfs jaloezie opgewekt heeft:D Tjee dan heb ik het onbewust toch fout gedaan! Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Ha, ha, ha, nee aan jou reacties is niets fout Ellen.;) Groetjes v Hyperactief:D

  • Ellen XL

    Pufffff! Gelukkig!!! :D:D Groetjes Ellen :)