Hoi Hyper, waar dat samenscholingsverbod betrof: ikweet 100% zeker dat IK niet tot zo'n goed resultaat had kunnen komen als jij ook al had ik precies hetzelfde gereageerd en gezegd als jij en waaom niet: ze laten zich niet wegsturen door een vrouw, maar wel door een man en dan ook nog met een postuur waar je U tegen zegt.
Dat maakt het verschil.
Dan vind ik dat je een kind van twee jaar in een drukke gedeelte van de stad met veel verkeer en smalle stoepen aan de hand dient te houden, net zoals ik mijn honden kort aangelijnd heb. Ik heb niet zo'n katrol van 10 meter, dat kan alleen waar geen mensen lopen en er geen verkeer is, maar niet in een drukke stad.
En wat die buren betreft: hoe vaak ik al niet heb geprobeerd contact te maken in de 9 jaar dat ik hier woon, ook met een andere buurvrouw erbij…….Ze willen alleen aardig gaan doen als ik precies doe wat ze zeggen: na 10 uur in de avond willen ze geen geluiden meer horen van de honden, ik moet de bel afzetten, want als er iemand bij mij aanbelt, dan blaffen de honden 1 minuut, en als ze kunnen zien wie het is, dan is het ook over. Soms bellen mensen wel eens verkeerd aan, er zijn 16 drukknoppen, en blaffen mijn honden eigenlijk voor niets. Ze blaffen alleen als de bel gaat en als er hard op de deur wordt geklopt of op het keukenraam.
Dat blaffen is een reactie.
Hun zoon heeft de gewoonte om met een tennis bal tegen de binnen muur van hun huis te stuiteren, hij is inmiddels 18 en doet dit nog steeds.
''Hun'' katten pissen op mijn deurmat, zeg ik niks van, want een bewijs dat het hun katten zijn heb ik niet, maar de kans is groot. Ik zei er 1 keer iets over en ze wisten mij te vertellen dat het door het kokos kwam, dat ik dat zelf uitlokte door een kokosmat voor mijn deur neer te leggen en katten dat een lekkere plek vonden om op te piesen.
Ik heb hier maar niet meer op gereageerd, want dit is beneden mijn niveau, dat ik er geen aandacht meer aan besteed.
Zoveel mogelijk laat ik mensen eerst naar mijn mobieltje bellen, ook overdag, voordat ze op de bel gaan drukken. En dan nog bekijken deze buren mij niet.
Het is niet anders, ik heb me er bij neegelegd.
Om hier niet depressief van te worden, heb ik besloten om hier boven te gaan staan.
Elke discussie lokt een nieuwe discussie uit en het lost niks op, en ik ben er dan ook helemaal klaar mee. Ik kan nog wel even doorgaan met andere dingen, maar dat doe ik niet. Deze mensen vallen in mijn ogen onder de categorie van pesters.
Groeten van azalaia.