Stad Van De Vrede

  • azalaia

    Hoi Hyper, waar dat samenscholingsverbod betrof: ikweet 100% zeker dat IK niet tot zo'n goed resultaat had kunnen komen als jij ook al had ik precies hetzelfde gereageerd en gezegd als jij en waaom niet: ze laten zich niet wegsturen door een vrouw, maar wel door een man en dan ook nog met een postuur waar je U tegen zegt.

    Dat maakt het verschil.

    Dan vind ik dat je een kind van twee jaar in een drukke gedeelte van de stad met veel verkeer en smalle stoepen aan de hand dient te houden, net zoals ik mijn honden kort aangelijnd heb. Ik heb niet zo'n katrol van 10 meter, dat kan alleen waar geen mensen lopen en er geen verkeer is, maar niet in een drukke stad.

    En wat die buren betreft: hoe vaak ik al niet heb geprobeerd contact te maken in de 9 jaar dat ik hier woon, ook met een andere buurvrouw erbij…….Ze willen alleen aardig gaan doen als ik precies doe wat ze zeggen: na 10 uur in de avond willen ze geen geluiden meer horen van de honden, ik moet de bel afzetten, want als er iemand bij mij aanbelt, dan blaffen de honden 1 minuut, en als ze kunnen zien wie het is, dan is het ook over. Soms bellen mensen wel eens verkeerd aan, er zijn 16 drukknoppen, en blaffen mijn honden eigenlijk voor niets. Ze blaffen alleen als de bel gaat en als er hard op de deur wordt geklopt of op het keukenraam.

    Dat blaffen is een reactie.

    Hun zoon heeft de gewoonte om met een tennis bal tegen de binnen muur van hun huis te stuiteren, hij is inmiddels 18 en doet dit nog steeds.

    ''Hun'' katten pissen op mijn deurmat, zeg ik niks van, want een bewijs dat het hun katten zijn heb ik niet, maar de kans is groot. Ik zei er 1 keer iets over en ze wisten mij te vertellen dat het door het kokos kwam, dat ik dat zelf uitlokte door een kokosmat voor mijn deur neer te leggen en katten dat een lekkere plek vonden om op te piesen.

    Ik heb hier maar niet meer op gereageerd, want dit is beneden mijn niveau, dat ik er geen aandacht meer aan besteed.

    Zoveel mogelijk laat ik mensen eerst naar mijn mobieltje bellen, ook overdag, voordat ze op de bel gaan drukken. En dan nog bekijken deze buren mij niet.

    Het is niet anders, ik heb me er bij neegelegd.

    Om hier niet depressief van te worden, heb ik besloten om hier boven te gaan staan.

    Elke discussie lokt een nieuwe discussie uit en het lost niks op, en ik ben er dan ook helemaal klaar mee. Ik kan nog wel even doorgaan met andere dingen, maar dat doe ik niet. Deze mensen vallen in mijn ogen onder de categorie van pesters.

    Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    Hoi azalaia, niet altijd maakt het vrouw zijn wat uit, mijn ene buurvrouw heeft nog niet zolang geleden ook een groepje weggestuurd, zonder problemen, het was de toon die de muziek maakte, maar ik weet dat niet ieder groepje hetzelfde is, elk groepje zorgt voor aanpak op maat. En wat betreft dat verhaal van je buren, vreselijk, en ook daar weet ik (hoor het vaak op de scanner ook) dat er mensen zijn die niet voor rede vatbaar zijn en altijd weer wat anders zoeken, die leven van te rellen, helaas.:( Ik heb er gelukkig nooit ervaring mee gehad, hooguit dat het voor jaren terug een keer uitgeprobeerd is, maar na degeen wat in zijn oor gefluisterd te hebben was het gelijk over… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Peter

    Ik vind het wel mooi, zo'n stad van de vrede. Maar bedenk wel.. een stad is groter dan een paar honderd mensen. Waar jij het over hebt, is een buurt. En als die buurt onderdeel uitmaakt van een grotere stad, dan kan het best gebeuren dat er overdag in de huizen van alle hardwerkende en oplettende burgers van jouw buurt wordt ingebroken door mensen die het minder nauw nemen.

  • azalaia

    Peter schreef:

    >

    > Ik vind het wel mooi, zo'n stad van de vrede. Maar bedenk

    > wel.. een stad is groter dan een paar honderd mensen. Waar

    > jij het over hebt, is een buurt. En als die buurt onderdeel

    > uitmaakt van een grotere stad, dan kan het best gebeuren dat

    > er overdag in de huizen van alle hardwerkende en oplettende

    > burgers van jouw buurt wordt ingebroken door mensen die het

    > minder nauw nemen, aldus Peter…

    Hallo Peter, ik weet dat zo'n stad groteer is dan 750 mensen, het was ook maar een voorbeeld om ergens te beginnen in mijn gedachten. Een stad waar niet alleen maar voorbeeldige burgers wonen, maar waar mensen ontstane problemen op kunnen lossen zonder geweld of nog erger zinloos geweld.

    Een stad die als voorbeeld moet dienen voor de wereld, zodat die er van kan leren hoe het òòk kan. Mensen van buiten de stad, die kwaadwillende bedoelingen hebben, is een ander onderwerp. Het gaat om het gedrag van de mensen die in de Stad Van De Vrede wonen, hoe zij omgaan met elkaar als voorbeeld voor de mensheid en als begin om deze wereld te redden van de ondergang. Het voorbeeld geldt ook hoe we met dieren moeten omgaan. Deze stad zal zich door geboortes vanzelf uitbreiden maar het principe zal blijven gehandhaafd. Een denkbeeldige stad.

    Ik weet ook wel dat dit alleen maar op fantasie berust, daarom zei iemand ook:

    blijf maar lekker dromen……..

    Nou, dromen over positieve dingen is alleen maar goed, als je maar onderscheidt weet te maken tussen fantasie en werkelijkheid en dat kan ik heel goed.

    Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    En als die buurt onderdeel uitmaakt van een grotere stad, dan kan het best gebeuren dat er overdag in de huizen van alle hardwerkende en oplettende burgers van jouw buurt wordt ingebroken door mensen die het minder nauw nemen. Aldus: Peter.

    Geloof het of niet Peter, die steden bestaan nog waar je de deur s'nachts open kan hebben, in Canada, en waar in de laatste 3 jaar 1 moord (door een Amerikaan) is gepleegd. nou was daar wel alles geregeld, klinkt voor ons ongelooflijk, maar het kan. Groetjes v Hyperactief

  • azalaia

    Nou, dan was mijn idee over het opzetten (denkbeeldig) van een Stad Van De Vrede nog niet eens zo'n gek idee nu ik lees dat er in Canada geen mensen zijn die de neiging hebben bij een ander in te breken. Dan zullen ze op andere gebieden ook wel een betere mentaliteit hebben.

    Groeten van azalaia.

    Hyperactief schreef:

    >

    > En als die buurt onderdeel uitmaakt van een grotere stad, dan

    > kan het best gebeuren dat er overdag in de huizen van alle

    > hardwerkende en oplettende burgers van jouw buurt wordt

    > ingebroken door mensen die het minder nauw nemen. Aldus: Peter.

    >

    > Geloof het of niet Peter, die steden bestaan nog waar je

    > de deur s'nachts open kan hebben, in Canada, en waar in de

    > laatste 3 jaar 1 moord (door een Amerikaan) is gepleegd. nou

    > was daar wel alles geregeld, klinkt voor ons ongelooflijk,

    > maar het kan. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Hoi azalaia klopt, zoals ik al zei 1 moord in 3 jaar terwijl in een vergelijkbare vergrendelde Amerikaanse stad de moorden jaarlijks de pan uitrijzen. Is in de docufilm van Columbine High aan het eind te zien. Zowel overdag als s'nachts zijn de deuren van slot, één vrouw waar waarschijnlijk hongerige en dorstige pubers wat uit de koelkast genuttigd hadden, die overwoog nog steeds geen slot, je moet een ander ook wat gunnen.:D Groetjes v Hyperactief:)