Liegen en bedriegen loont !!!

  • ron

    Iemand die in staat is te vergeven, heeft hart voor de problemen die er spelen.

    Ik geloof dat mensen die in staat zijn te vergeven hart hebben voor degene die ze vergeving geven! En dat is ook waartoe mensen opgeroepen worden: heb elkaar lief!

    Dit is iets bovenmenselijks: mensen zijn vanuit zichzelf niet in staat elkaar en zichzelf te vergeven…..daardoor verhard men…

    Dit hoeft niet!!!

    Maar velen geloven niet dat het anders kan….en blijven dus maar meedraaien in die ‘gekte’….

    Ik had een buurman die me zo'n twee jaar niet groette. Ik heb hem vergeven (wist ook een beetje de achtergrond waardoor hij er toe kwam).

    Ik bleef hem groeten vergaf hem elke keer als hij mij keihard negeerde. (dit vergeven deed ik niet hardop maar ik ben er van overtuigd dat hij het gevoeld heeft en zich erover verbaast).

    Een poosje terug is er iets gebeurd en sindsdien groet hij weer.

    Dit was wat ik hoopte en geloofde…en het grappige is dat het dus ook gebeurd is!

    Het werkt doordat ik weet dat ikzelf vergeven ben!

    Eerlijk zijn wordt gezegend, hierin geloof ik.

    Tegen de stroom in!

    Ik geloof dat dit geloof een heerlijk leven oplevert al wordt het vaak aangevochten.

  • Alkien

    Ik geloof dat dit voor jou goed gewerkt heeft ron. Ik zal ook zeker niet het tegendeel beweren.

    Helaas werkt het echter niet voor iedereen zo.

    Ik zwem al jaren tegen de stroom in, ben zoals men dat noemt “anders”.

    Een buitenbeentje waar veel mensen die mij voor het eerst zien aan moeten wennen.

    Niet iedereen doet dat of wil dat.

    Diegene die het niet wil oid laat ik in hun waarde. De meesten hebben na verloop van tijd geen moeite meer met mij. Mijn soms wat vreemde humor en opmerkingen, mijn uiterlijk en het recht voor zijn raap zijn kan mensen afschrikken.

    Maar zoals ik al zei, de meesten zijn er inmiddels aan gewend en zien me graag bv. de buurtwinkel binnenkomen want dat brengt weer sfeer. ;)

    Ik groet iedereen in mijn buurt, en merk al heel snel of men dat ook wil of niet. diegene die het niet doen groet ik uiteindelijk niet meer.

    Groet,

    Alkien.

  • ron

    Wel grappig wat je schrijft over het groeten…ik merkte dat een poos geleden eens bij mijzelf op: ik heb de neiging (en doe dit eigenlijk voortdurend) om iedereen in het voorbijgaan iig even te ‘zien’.

    Veel mensen groet ik ook, dat hangt van de openheid af van de ‘tegenligger’, dit voel ik en/of zie ik.

    Ik heb het idee dat mijn gemis aan erkenning vroeger me hiertoe aanzet….

    hoe is dat bij jou?

    greetz Ron

  • Hyperactief

    Ja ron, vergeven de hand over het hart strijken zouden meer mensen moeten kunnen doen. Wat liegen betreft moet je het wel eerst afbakenen c.q. definiëren dat onbewust liegen hiertoe niet meegerekend wordt. Alleen bewust liegen om er beter van te worden etc. kun je onder liegen rekenen. Wat dat groeten verderop in de topic betreft, ook ik groet vrijwel iedereen die ik tegen kom, is gewoon een kwestie van fatsoen. Mensen die de bus inkomen met oordoppies in of al bellend en een broodje Bisonkit hebben gegeten, daar erger ik me aan. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Dat doe ik ook hoor ron. Iedereen die me tegemoed komt kijk ik soms maar een fractie even naar. Ik ben zogezegd op mijn “hoede” ;)

    Uiteraard groet ik niet iedereen, dat zou te gek worden want ik loop ook wel eens door een drukke winkelstraat en dan kan het me eigenlijk niet zoveel schelen wie me passeert.

    Nee ik geloof niet dat het bij mij aan erkenning ligt. Daar heb ik nooit last van gehad.

    Ik ben vroeger wel veel gepest maar ben daar uiteindelijk boven gaan staan.

    Ik ben gewoon heel sociaal en ga met iedereen eigenlijk goed om.

    Maar erkenning, nee dat zie ik bij mezelf niet echt zo.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Ha, ha, ha, op het Damrak doe ik het ook niet, en ik groet uit fatsoen, niet uit erkenning. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Precies. Zie me al lopen inde Kalverstraat……zucht……:D

    Groetjes,

    Alkien.;)

  • Ellen XL

    Okee ik zal eens kijken als ik wat ruimer in mijn tijd zit binnenkort.

    Wat een leuke heb je er nu bij staan! :D

    Groetjes Ellen

  • Ellen XL

    Had graag 26.000 en 1 smileys terug gestuurd maar dat is zo'n werk!

    Groetjes Ellen ;)

    Vooruit die ene dan maar…

  • Hyperactief

    :D:D:D