Waarom gebruikt iemand een andere of diverse namen? Waarom verzint iemand allerlei bizarre verhalen? Daar kunnen m.i. meerdere redenen voor zijn.
A) Iemand kan het een interessant prikbord vinden. Maar om veiligheids en/of privacy redenen na verloop van tijd verder gaan onder een naam.
B) Iemand kan incidenteel ff een andere naam gebruiken in een topic, om verder contact gezellig te houden.
C) Iemand kan anoniem een probleem willen voorleggen. Zo iemand kan verder willen gaan,en om privacy redenen na verloop van tijd een andere naam kiezen.
D) Iemand kan schrizofreen zijn. Dit is een ernstige ziekte, zo,n schrijver hoeft niet perse nare bedoelingen te hebben, en de lezers kunnen hier rekening mee houden.
E) Iemand kan (om wat voor reden dan ook) de behoefte hebben om allerlei onzinnige verhalen te verzinnen en zitten te klieren.
Er zullen nog wel meer redenen zijn. Hoe dan ook, deze “Sherloc Holmes” heeft vannacht nog iets meer onderzoek gedaan met verbijsterd resultaat.
Ik zal mijn conclusies maar voor me houden omdat iemand inderdaad ziek kan zijn zonder verders nare bedoelingen te hebben. Het is niet mijn bedoeling om zo iemand te kwetsen.
Die genoemde categorie E) daar heb ik het echter niet zo op. Deze mensen zullen ook wel ziek zijn maar dan op een hele andere manier. Ik heb al eerder te maken gehad met figuren die op lafhartige wijze, van afstand, andere mensen geestelijk proberen te ondermijnen. Ze denken nog helden te zijn ook, maar als ik langs zo,n type loop dan staan ze te trillen als een rietje. Ik vindt dit slag echter vooralsnog te min om mijn handen aan vuil te maken. Waard, niks. Maar om ff to the point te komen.
Ik vindt het bepaald niet prettig om nu hier weer met allerlei bizarre en schokkerende verhalen te worden geconfronteerd terwijl daar achteraf niks van waar blijkt te zijn.
Dat wou ik ff kwijt.
Groet Fred