Een nog mooier voorbeeld:
“Der Weg zum Bahnhof” van Koot en Bie.
Waarom dit prikbord als een korrel zout nemen?
Ontkenning? Psycholgie is en blijft altijd ons leven bepalen.
Ad de Beer
“Psycholgie is en blijft altijd ons leven bepalen”.
Vanuit dit geloof zal de psychologie dat zeker doen.
Daar waar jij je geloof op richt dat zal je leven gaan bepalen.
Het is jou keuze te geloven in de psychologie.
Ik geloof niet in de bepalende macht van “de psychologie”.
Zou ik ook heel eng vinden omdat “de psychologie” slechts een menselijke (dus zeer gebrekkige en ontoereikende) kijk op het leven is (en niet meer dan dat).
Ron, psychologie IS de mens, de Mens is psychologie, dat kun je niet ontkennen net zo min als het ontkennen van de dag en de nacht.
Jij gelooft in god, is prima, maar waarom dan ook niet in de psychologie…… ieder mens heeft een psyche, dus ‘'doet’' aan psychologie. Dus jij ook, al was het alleen al dat je hier op dit prikbord verschijnt
Groeten van azalaia.
Ron schreef:
> Ik geloof niet in de bepalende macht van “de psychologie”.
> Zou ik ook heel eng vinden omdat “de psychologie” slechts een
> menselijke (dus zeer gebrekkige en ontoereikende) kijk op het
> leven is (en niet meer dan dat).
De mens beperken tot dat-wat-de-mens-zelf-weet-van-en-over-de-mens-door-zijn-gedrag-te-bestuderen doet groot onrecht aan allerlei faccetten van het mens-zijn.
De psychologie geeft geen totaal-beeld van de mens en is daarmee slechts een middel(tje, of beter een poging)om de mens iets meer te begrijpen.
Zie van Dale:
psy·cho·lo·gie (de ~ (v.))
1 wetenschap die zich bezighoudt met het onderzoek van de bewustzijnsverschijnselen => zielkunde
2 geheel van de psychische verschijnselen in een groep of tussen groepen, en de leer daarvan => zielenroerselen
Het is een ‘ wetenschap die zich bezighoudt met’…..Dat betekend dat het onvolledig weergeeft wie en wat de mens is.
Onder 2 wordt het woord geheel gebruikt.
Dat geheel wordt slechts ten dele gekend/onderzocht/begrepen/in beeld gebracht.
De mens zal vroeg of laat (het individu maar ook de soort op zich) moeten erkennen dat het niet voldoende in staat is zichzelf te kennen om zichzelf/elkaar te genezen (laat staan de dood te verslaan).
Helaas hebben de meeste mensen nog altijd zeer veel (onbeperkt) geloof/vertrouwen in wetenschap. Aan de andere kant zien ze met open ogen wat de psychologie biedt en mist (zie alle gesloten afdelingen/mega hoeveelheden aan medicijnen/ mensen die levenslang psychiosch ziek blijven en worden opgegeven).
Hogere wegen dan die die de mens zelf kan controleren zijn per defenitie verdacht omdat het niet met de logica kan worden nagerekend.
Mens zou zich toe moeten vertrouwen aan iets of Iemand buiten zichzelf en dat is iets wat we van jongs af aan afgeleerd hebben…(door onrecht van allerlei kant).
Ik geloof dat wie zoekt zal vinden en ik geloof ook da de meeste mensen liever vasthouden aan halve waarheden (hele leugens).
Mijn ervaring is dat die pas ingeleverd worden als de hele waarheid aan het licht komt.
En dan kun je je eindelijk echt gaan ontplooien (boven de psychologische wetten uit, God zij dank!)
Die Maslov is zeer interessant. Bedoel je met de schaal van Maslov overigens die 5 stappen piramide ?
En tja, vreemde types bij dat MLM. Ik kreeg van de week een “voorlopig gratis” decoder van UPC zonder er om gevraagd te hebben. Misschien heb ik er toch wel baat bij. Zitten een paar leuke nieuwe kanalen op. Maar eigenlijk heb ik het niet zo op agressieve verkooptechnieken. Ik moet ,m overigens nog aansluiten. Wordt hier zo bezig gehouden op het prikbord.
Groet …..
Inderdaad, de piramide.
UPC is overigens geen MLM.
MLM is multi level marketing. Het prinicpe is dat men probeert een piramide op de bouwen van zoveel mogelijk lagen, daardoor worden zoveel mogelijk mensen bereikt.
Het is in principe een piramidespel waarbij de top veel geld vangt over de rug van mensen die ze wijsmaken dat er veel geld te verdienen is.
Het is legaal omdat er iets verkocht wordt (cosmetica, tandpasta, afslankrommel) maar vaak is dat een dekmantel voor het piramidespel.
Mensen worden met name aangezet om nieuwe leden te werven de verkoop van (vaak inferieure) producten is bijzaak.
Meer info op http://www.mlm-alarm.nl
Ad de Beer
Kan iemand mij vertellen wat MLM is, dank
Er word geopperd dat je het met een korrelzout kan nemen / neemt - fault -
ten eerste omdat ik vind wanneer hier een gemeenschap een serieus prikbord wilt hebben ook inmee doet om er 1 van te maken, nu begrijp ik dat dit best je onderwerp niet kan zijn maar het zijn ook geen berichten die er daadwerkelijk op in gaan en daardoor geen serieuze topic word, maar dit is mijn mening.
- en ja ik ben het wel met deze stelling eens, mensen denken dat God er voor de mens is nou ja veel aartsbischoppen kijk maar naar het vaticaan een bolwerk van geld ( wie weet macht ) maar aangezijn ik niemand van het vaticaan ken zal ik hier niet over oordelen.
God voor mij is de hele wereld including dieren, ik denk dat dieren ook een hele societie hebben ( zoogdieren ) dat wij die niet begrijpen komt mij inziens door het kapitalisme dat we geen oog meer hebben voor de wereld.
Waarom fout of niet goed het kapitalisme ik denk dat het een filosofie is waarbij getracht word en werd mensen op 1 lijn te krijgen, ik weet niet of dit een zuivere bedoeling is geweest of dat ze er mensen mee wilde laten beinvloeden ?
Maar feit blijft dat 70 jaar geleden er nog geen eens multiemedia was die mensen kon verenigen ( zie wat ik nu doe door internet een gesprek die inderdaad anders nooit plaats had kunnen vinden )
Daarom zal ik begrijpen dat er een maatschappij nodig is en aangezien wij in Nederland leven lijkt deze cultuur nu eenmaal op christelijk/kapitalisme
( zeg zelf hoe vaak je je laat beinvloeden door geld ) - statis voor andere mensen maar dat soort mensen zullen nooit in God geloven.
Ik denk enkel hoe het is aangeleerd zo leef je als een israelier in Palistina was geboren zou die hetzelfde karakter kunnen hebben maar grote kans dat zijn land hem laat beinvloeden in het spel dat er aan de gang is en een mens ziet het ook als menswaardig om op te komen voor belangen, en zal altijd denken dat hij met eer en geweten handelt ( zelfde verhaal omgekeerd )
Een ander iets waarom dit op het psychologie prikbord komt en waarom ik ook reageer is dat ik dit verhaal ook iets menselijks vind.
Ik heb uit eigenervaring gemerkt met mensen dat mensen een gevoel delen en dus samen tot een gesprek komen maar wanneer een gevoel van iemand sterker is
dat je een beetje zenuwachtig word, niet ontspannen voelt laat je je ook makkelijker beinvloeden en ga je niet je eigen pad. Op het moment dat je zoiemand tegenkomt op je werk, stel je bent nieuw zal je toch makkelijker in de bedrijfscultuur komen denk aan de bouw/kantoor.
Dit geld denk ik voor elk mens maar zoals Willem al vaak geopperd heeft met de budda leer zal dit en dat denk ik zelf ook komen door de maten waarin jij zelf als invidu je keuzes maakt en wanneer je leven gebaseerd op onafhankelijkheid ( hier bedoel ik niet de vrouwlijke emancipatie ) maar het besef dat je als mens bestaat
dus er hoeft geen onderscheid in deze zin tussen man en vrouw te maken
dat komt pas wanneer het persoonlijk word.
Dus als jij een man bent en je gaat pas wat drinken wanneer je met je vrienden bent
vind ik dat je een afhankelijk persoon bent.
En omdat je dat normaal vind vind je het ook normaal dat er scholen en zo bestaan, misschien even moeilijk te volgen maar we blijven op een psychologie prikbord. Wat ik wil zeggen is de hele wereld zit in je hoofd en ik denk dat een een zelfde kronkel ( niet negatief bedoelt ) , gedachte is die je niet inlaatstaan voor nieuwe dingen zodat je eigenlijk elke dag hetzelfde doet maar aangezien je je er gelukkig door voelt en bent zal je je prima in de maatschappij redden dus waarom nog nadenken over andere dingen.
Even een toevoeging nog van de mens ( die heb ik niet erg hoog ) maar dat is de manier van denken,
Dat tijgers leefde van Korea tot aan Turkeye een hele gemeenschap dat al is uitgeroeid ten wille van de mens ( komt dit door het kapitalisme ) nee niet direct misschien maar kijk eens wat er met de aarde gebeurt het word verneukt maar onze hersenen weten er vast wel antwoord op door technische veranderingen
evolutie nieuwe stoffen maar waarbij enkel aan de mens word gedacht omdat zij nu eenmaal niet met dieren kunnen communiceren.
Wat ik ook niet waar vind mensen met een hond zullen wel begrijpen wat ik bedoel
en als je een naam van een kat roept dan heeft hij toch ook een antwoord of hij loopt naar je toe of laat 1 oor bewegen dat verteld dat hij gehoord heeft maar @!#$ aan je heeft, inderdaad ik kan het alleen maar denken zekerheid weet je nooit
maar mij laat het zien dat dieren ook karakter hebben misschien stukken primitiever als ons maar het blijt leven.
J J schreef :
Er word geopperd dat je het met een korrelzout kan nemen / neemt - fault -
ten eerste omdat ik vind wanneer hier een gemeenschap een serieus prikbord wilt hebben ook inmee doet om er 1 van te maken, nu begrijp ik dat dit best je onderwerp niet kan zijn maar het zijn ook geen berichten die er daadwerkelijk op in gaan en daardoor geen serieuze topic word, maar dit is mijn mening.
———————————
Ik heb gezegd dat ik dit prikbord voortaan maar met een korreltje zout neem.
Er zijn mensen (fakers) die om wat voor reden dan ook, zo maar wat onzin neer zetten. Dus ik neem niet alles wat ik lees, meer serieus.
Ik ben het helemaal met bovenstaande eens, als ik je tenminste goed begrijp.
P.S. Fakers niet verwarren met gebruikers van een pseudoniem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?