stop je negatieve gedachte

• Fred

Private shrink schreef:

Stoppen van aangeleerde dingen is veel moeilijker dan het aanleren van nieuwe.

Zeg daarom hardop leuke, aardige dingen tegen jezelf ,ook al geloof je er geen bal van. Verbazend hoe prettig dat is en effectief.

Dus :

Ik ben de leukste,de aardigste , de mooiste, de geestigste, de intelligentste,de knapste……..etc.

————-

Dat kan helemaal niet :):) want ik ben de leukste, de slimste, en zeker de grappigste. :):)

Hahaha, Groet Fred

• Ron@ld

Je kan ook een briefje bij je steken met daarop een aantal persoonlijke positieve teksten.

; Er zijn ook mensen trots op mij.

;Don't worry be happy.

Groetjes

Ronald

• private shrink

Zie je…het werkt…..*D

• private shrink

http://upchucky.net/~upchucky/flash-fun/be-happy.html

• Hendrikje

Ik heb wel eens last van een maalstroom van een negatieve gedachten. Wat ik dan meestal doe is het nog eens lekker aandikken. Hééééérlijk. Ik maak het dan vaak voor mezelf 10 x zo erg als dat het daadwerkelijk is, gewoonweg tegen het belachelijke aan.

Tot slot kom ik dan tot de conclusie dat het nooit zo erg kan zijn en heb daarmee mijn keutelprobleempje in een megagroot perspectief geplaatst.

• Angie

Interessante post en ook zo ontzettend waar, deze methode gebruik ik al enige jaren. Ik gebruik ze tegen negatieve gedachtes en dwang en het werkt eigenlijk prima.

• Ron@ld

Hoi Angie ,

In het begin vreet het energie maar als je eenmaal weet hoe het werkt, werkt het erg goed .

En sporten ik heb persoonlijk veel profiet van sporten .

Groetjes

Ron@ld

• Angie

Ook dat is helemaal waar, ik sport best veel. Het is heel gek maar het lijkt dan soms net of bepaalde dingen die er eerst waren oplossen.

• Ron@ld

Hoi Angie ,

Niets kan beweging vervangen.

Het helpt bij het afbouwen van stress en stimuleert het lichaam het ‘gelukshormoon’ endorfine aan te maken .

Als ik mezelf helemaal leeg gefietst heb voel ik mezelf het best.

Groetjes

Ron@ld

• Dries

Inderdaad helemaal waar , wel mooi dat je die dingen zelf kan ontdekken

ik heb ze nooit geleerd op school en het kan je wereld zoveel groter maken

het is ook eigenlijk net een ritme voel je niet bezwaard ontvang het ben meestal benieuwd hoe ik me in een nieuwe situatie voel.

Op het moment dat je op zo'n manier denkt word je er wel aan herkend hoe ga je er eigenlijk mee om, om je expressie te laten ontvangen