Zelf kiezen voor ellende?

• Angie

Interessante stelling: Kiest iemand er zelf voor om in de ellende te raken?

Ik heb zelf ervaring met bovenstaande, ik ben verslaafd aan drank geweest. Ik moet erbij zeggen dat dit nu zo´n 10 jaar geleden is en dat ik er uiteindelijk in m´n eentje met behulp van m´n ouders vanaf gekomen ben.

Ik zat in die tijd in heftige psychische nood en dronk alcohol om zo m´n pijn te vergeten. Achteraf kan je wel zeggen dat ik in m´n slachtofferrol zat. Ik kon het leven niet aan. Ik had niet voor al die pijn gekozen. Ik koos er op dat moment voor om de pijn te verdoven, maar dacht daarbij niet aan de chaos die het in m´n leven zou veroorzaken, in mijn geval koos ik er dus niet voor om in de ellende te raken.

Ik ben het ermee eens dat sommige mensen geen ruggegraat hebben en er wel bewust voor kiezen om in de ellende te raken. Gewoon omdat het ze niet interesseert. Ik ken er (helaas) verschillende..

Dus denk ik dat allebei de optie´s mogelijk zijn.

• private shrink

Eerlijk gezegd bedoel ik iets heel anders.

• Ellen XL

Ja ondanks dat het op zo'n moment misschien anders lijkt, zijn beide opties niet de makkelijkste weg.

Ik moet zeggen, ik zie het leven als een proces en het is niet te voorkomen om fouten te maken. Iedereen kan en zal een keertje vallen. Blijven liggen en zeggen “waarom ik” is slap (in mijn ogen) maar de kracht vinden (zoals jij deed) om weer op te staan en met builen en schrammen verder te gaan is gewoon loeisterk.

Daar mag je trots op zijn, je bent uiteindelijk een winnaar!

• Angie

Dat vind ik erg aardig van je. Ik ben me er niet zo erg bewust van dat het ´sterk´ is maar omdat ik het daarna vaker gezien heb ben ik wel erg blij hoe ik er uit ben gekomen.

• Ellen XL

Je hebt al wel veel meegemaakt he? Ik vind het leuk dat je er zelf zo blij mee bent dat is toch heel positief! En mijn compliment is helemaal terecht…

Groetjes Ellen :);)

• Angie

Ja ik heb veel meegemaakt, maar nu achteraf is het goed geweest zo. Ik zou niet willen ruilen als ik kon :)

• Ellen XL

Hm ja dat heb ik ook!

Laat je maar niet opnaaien door die lui uit de andere topic. Ik heb de sites bekeken en zelfs al was jij het, dan snap ik niet wat je fout hebt gedaan!

Bij mij dachten de mensen ook dat ik al eens had geprikt als een andere Ellen (bij fakers), dat bleek uiteindelijk iets van drie jaar geleden te zijn, toen prikte ik nog niet op forums. Ik heb me een tijdje rustig gehouden op dit forum, het was toch vakantie en nu is het geloof ik over, we communiceren weer als de beste maatjes. Misverstandje :(

Het is wel een beetje vervelend als ze zo doen… van die prikkels he?

Laat maar, gewoon niet meer op reageren.

Groetjes van Ellen ;)

• Ad de Beer

Life is the sum of all u choices.

Sommige mensen kiezen voor ellende, maar dat zijn er maar weinig. Denk aan kluizenaars en tibetaanse monniken. Ik zie dat als een vorm van ver doorgevoerd masochisme.

Ik ken wat daklozen en hoor de verhalen eens aan.

Dikwijls een verkeerde keuze gemaakt (geloven in de verhalen van de MLM bedrijven als Herbalife en Amway, die veel geld beloven) en als gevolg daarvan in de ellende gekomen. Dan gaat het van kwaad naar erger.

Ook de keuze gemaakt om eens een keer drugs te gaan gebruiken.

Of de verkeerde keuze gemaakt in een relatie. Pech bij een baan of een bedrijf dat failliet ging.

Talloze zaken waar mensen in verzeild kunnen raken. Soms omdat ze de gevolgen niet inzien, soms omdat ze gewoon stomme pech hebben en hun rouwproces verkeerd beleven, waardoor het van kwaad tot erger wordt.

• Ellen XL

Helemaal mee eens Ad de Beer!

En ik zou er aan toe willen voegen “iedereen doet wel eens iets stoms”.

Het is een kwestie van geluk hebben of niet (stomme pech) hoe zich dat dan ontwikkeld.

Wat dat betreft is het toch wel spannend… :D

Bedankt voor je reactie en groetjes van Ellen