Contradictie

• Caryatide

Dank je voor alle reacties..het is hartverwarmend en dat had ik nou net even nodig, lijkt me. Ik ben al in behandeling bij een psycholoog, nu ongeveer 4 maanden, en het helpt niet erg. Soms denk ik : het gaat de goede kant uit, en dan ineens is het daar weer en ben ik dagen slecht. Ik wilde maar dat ik mezelf terug kon vinden, dat ik ergens een idee van richting voelde, van graag doen, iets van m'n ziel terugvond. Alles lijkt plicht en geeft totaal geen voldoening.

Ik wens je veel sterkte David, ik voel met je mee.

• Caryatide

Je hebt gelijk Ellen, het is op het randje van totaal de controle over mezelf kwijt te raken. Ik vecht ertegen, voortdurend, maar soms heb ik echt zin me te laten gaan, alsof er geen energie en geen kracht meer is om te vechten. Al weet ik natuurlijk dat het dan helemaal gedaan is met me. Dus ik blijf gaan werken, ik blijf de dingen doen die men ‘behoort’ te doen, maar innerlijk is er niets. Absoluut niets meer.

• Caryatide

Ik denk dat ik kwaad ben op het ‘lot’. Elke richting die ik insloeg, liep falikant af. Wat ik ook doe, het stopt na een tijdje ergens. Alsof ik er alleen maar voor anderen mag zijn, en niets voor mezelf mag opeisen. Ik denk dat ik innerlijk in opstand gekomen ben tegen al dat eenrichtingsverkeer, naar het andere uiterste ahw..

• private shrink

Heel goed

Kwaadheid kan leiden tot actie en dat is precies wat je nodig hebt.

Je keuzes beter overdenken ?

Die goede zorg ,die je blijkbaar kunt bieden ,nu inzetten voor Caryatide (eigen naam invullen) ?

Sommige dingen in het leven overkomen je ,maar het meeste kan je sturen.

Zoiets als het lot vind ik meer een smoes om je verantwoordelijkheid niet te nemen.

Ik weet dat ons gedrag grotendeels is aangeleerd door de opvoeding . Je zal versteld staan hoeveel je kunt veranderen als je inzicht krijgt over hoe je het doet en hoe het anders kan.