Hoi Sunny,
Ik ben daar druk mee bezig, maar het patroon is eigenlijk heel simpel… De manipulaties zijn alleen die van mijn moeder, ze belt gewoon deze mensen op om over me te klagen, ze weet ze te overtuigen van de onzin van mijn keuzes en het feit dat ik haar verwaarloos. Ik betrapte haar onlaatst in gesprek met mijn zusje, ze deed, heel zachtjes, haar beklag dat ik het door de inrichting van mijn leven, haar onmogelijk maakte om een goede band met mijn kinderen op te bouwen. Ze lag ervan wakker en begreep niets van vrouwen zoals ik die geen tijd voor haar hebben…wat er dan gebeurt is dat mijn zus me dat kwalijk neemt en mij daarop aanspreekt, en alles uit de kast trekt omdat ze zelf niet tegen mijn moeder in opstand durft te komen.Ze heeft liever ruzie met mij dan dat mijn moeder mss ook wel over praat als ze er niet bij is. En daar trekt zij vervolgens weer alles voor uit de kast.
mensen met wie mijn moeder geen contact heeft, manipuleren me over het algemeen niet.
Ik ben hier in therapie al een tijdje intensief mee bezig. helaas is op het moment van deze “doorbraak” de therapeut op vakantie, dat maakt het voor mij erg moeilijk. Ik heb daardoor al drie sessies gemist, juist nu ik die ondersteuning zo hard nodig heb.
maar je hebt in zekere zin gelijk , ik begrijp niet waarom ik steeds en altijd weer het voorwerp van hun projekties moet zijn. Ik word er wel eens moedeloos van. Ik heb mijn hele leven overal voor de schuld bij mezelf gelegd, de verantwoording bij mezelf gelegd en ik kan het gewoon niet meer. Ik breng het niet meer op.