Ik zit in een relatiedip.
Ben 7 jaar samen met mijn partner en we hebben samen een kindje.
De afgelopen jaren zijn we steeds verder uit elkaar gegroeid.
Ik ben m.n. innerlijk gegroeid (academische studie afgerond) en heb een andere visie op de wereld / het leven gekregen. Meer positivistisch geworden, zelf verantwoordelijkheid nemen, iets idealistisch doen, innerlijke rust.
Hij is (was altijd al) een workaholic en zit nu al een jaar of 2 in een midlifecrisis. Erg negativistisch tov alles mij en ons kind.
Het ergert me hoe langer hoe meer en ik ben verdrietig over de ontstane situatie.
We hebben er al vaker over gepraat, maar hij blijft de schuld afschuiven op anderen en is zo afstandelijk
Ik zeg ook op een rustige toon wat me niet aanstaat, maar er is geen beweging in te krijgen.
het is niet zo dat we vaak ruzie hebben, dat is niet zo, alleen dan bij de opvoeding hebben we andere ideeen (hij is druk; heeft altijd ruzie; ik ben rustig en heb helemaal geen problemen met niet-luisteren)
Ook onze toekomstplannen verschillen erg: hij leeft om te werken, ik werk om te leven. Hij gaat voor het geld, ik ga voor de inhoud
Tja, op zich hebben we het best goed, maar ik voel me steeds meer alleen in deze relatie en dat is niet zoals ik het wil: ik wil een maatje. Zoals de titel het al zegt: te goed om weg te gaan, te slecht om te blijven ….
*zucht*