Ben nu ongeveer een jaar bezig met het proces van vergeving.
De laatste tijd merk ik dat ik grote vorderingen maak hiermee.
Jarenlang had ik haat en grote bitterheid naar mijn vader.
Als gevoelige jongen zocht ik naar de zachte kant van mijn vader, iets waarmee hij niet om kon gaan, waar hij ronduit bang voor was/is.
Mijn kwetsbaarheid was voor hem (zeer) bedreigend.
Gevolg was dat er tussen ons veel onbegrip was en dikke muren.
Ik heb geen warmte ervaren bij mijn vader, hij voelde voor mij koud en afstandelijk en hard.
Ik voelde niks geen geborgenheid bij hem, laat staan liefde.
Jarenlang ging ik onder dit gemis gebukt en deed mijn uiterste best om op allerlei manieren bij diverse personen dit gemis ingevuld te krijgen.
Uiteindelijk was ik zo verbitterd dat ik het bijna opgaf en vluchtte in sexverslaving en vermeidingsgedrag naar mensen. Ook heb ik een periode gegokt.
k was niet in staat liefde te ervaren, laat staan dor te geven. Hield mensen ver van mij af. Was zeer kritisch naar iedereen inclusief mijzelf.
Had niemand meer die ik nog enigzins de moeite waard vond.
Een paar weekenden geleden werd het me ineens duidelijk dat mijn ouders wel van mij gehouden hebben waar ik altijd dacht dat dat niet zo was.
een hele verandering.
Vergeven maakt dat je de dngen in perspectief gaat zien. De dingen die gebeurd zijn kun je veel objektiever en dus eerlijker bekijken.
Ook ik heb in de relatie met mijn ouders fouten gemaakt.
Zo besloot ik me niet liever te laten kwetsen en trok een enorme muur op naar hen.
Zo konden ze me ook niet meer bereiken met de dingen waarmee ze me wel hebben willen laten weten dat ze van mij hielden…
Nu ik dat zie kan ik milder zijn.
Zijn hier meer mensen die een dergelijk proces doorgaan (gegaan zijn)?
Ben benieuwd.
Groet ron