Hoi Sophia,
Dank je voor je (herkenbare) reaktie!
Bij mij is dat dus een paar weken geleden gebeurd: ik zag in dat mijn ouders wel van mij gehouden hebben maar dat hun manier van dit communiceren niet bij mij binnenkwam. Deels had dat te maken met mijn eigen (gekozen) bescherming om niet langer gekwetst te (willen) worden.
Ik was en ben een kwetsbare, gevoelige man.
Ik leefde sterk vanuit ideeen van hoe de dingen zouden moeten gaan (net zoals jij beschrijft).
Altijd was ik bezig (meestal in mijn hoofd) met hoe ik vond dat mensen tegen mij hadden/zouden moeten doen, en idd, ook bij mij resulteerde dit in zeer grote mate van bitterheid.
Sinds een paar weken kan ik vrij los en open kontakt hebben met mijn ouders, wat een verademing!!
k merk dat de ruimte die dat geeft gelijk opgepikt wordt door mijn vader; hij is veel ontspannener in mijn aanwezigheid!! (en ik was altijd zo boos op hem omdat hij a. niet zijn gevoeligheid liet zien en b. hij altijd zo vreselijk gespannen was…)
Nu blijkt dat een deel van de oorzaak daarvan lag bij mijn superkritische houding en bijtende opmerkingen (en gedachten, want die kan die ook gevoeld hebben).
Heerlijk hoe deze dingen nog mogen veranderen!
Vergeven is zo n krachtig ding, het is het wapen tegen bitterheid.
k zie erg veel bittere mensen zonder hoop en verwachting.
Mensen die in hun ideeen vastzitten, met name naar anderen maar ook over zichzelf.
Dat is zo jammer en zeer kapotmakend…
Heerlijk om de weg gevonden te hebben uit bitterheid!