aanbeveling voor ron...

• Angie

Jammer dat je het zo voelt het is zeker niet m´n bedoeling om je aan te vallen. Ik zou graag de discussie met je aangaan.

• Angie

Als ik ´bepaalde dingen´ zeg dan bedoel ik:´Eigen verantwoordelijkheid´

Haal jij uit de bijbel dan dat wij ´geen eigen verantwoordelijkheid´ zouden hebben? Dan mag je mij vertellen waar je dat ziet staan. Er staat namelijk wel degelijk dat God ons keuzevrijheid heeft gegeven en daarmee komt een verantwoordelijkheid.

• ron

Dank!

Mijn psycholoog en ik zijn in het afgelopen jaar gaan kijken waardoor ik in 1992 psychotisch kon worden.

Deze man heeft zeer veel ervaring met mensen die in de wered met dergelijke prolematiek ‘geholpen’ worden.

In de reel betekend dit helpen dat mensen draaideurpatient worden genoemd en volgespoten worden met medicijnen…

Ik ben in de gelegenheid gesteld op te ruimen (en ben nog bezig dat te doen) wat achter mijn psychose zat.

Een van de oorzaken is een zeer hoge gevoeligheid.

Maar inmiddels mag ik dit steeds meer als een prachtig insptrument gaan zien en ervaren.

Ik vind het diepdroevig (heel diepdroevig!!!, i ve been there) dat de wereld voor zeer gevoelige kwetsbare mensen geen veilige plek heeft te bieden. ALs deze groep mensen in deze wereld uiteindelijk het niet meer trekken worden ze meestal voor het leven gelabeled en staan ze veelal buiten de maatschappij.

Dit vind ik echt dieptreurig en een gemiste kans.

Vanuit de psychologie heeft men niet de antwoorden voor deze groep mensen.

En als men ze heeft zou ik ze hier graag vernemen!!!

Niet voor mijzelf maar meer voor iedereen, zodat deze antwoorden verspreid worden!

Ik wil graag deze groep mensen dienen.

Ik weet hoe het is om gelabeld te worden en aan de kant geschoven omdat de mensen nei tweten hoe ze om moeten gaan met iemand die een zeer groot rechtvaardigheids gevoel heeft en daarmee (nog) niet heeft leren omgaan.

Inmiddels dmv het leren vergeven kan ik de pijnlijke kant ervan steeds meer achter me laten, al is de wond nog vrij vers natuurlijk….

Ik geloof en ervaar dat ik antwoorden heb gekregen en de hoofdmoot daarvan is liefde!

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe vanuit de psychologie liefde een plek krijgt/heeft volgens de theorien…

Tot nu toe lijkt men daarin niet te geloven, maar geloven is kennelijk iets wat buiten de psychologie gehouden word….naar mijn mening, dat zal inmiddels zeer duidelijk zijn, zeer onterecht!!!

Groet ron

• Michel

Natuurlijk beste Angie, besef ik dat ik de enige ben die

de eigen verantwoording op mijzelf kan en MOET nemen.

Wil het goed met me gaan.

Ook besef ik steeds meer dat wij geschapen zijn met een keuzevrijheid.

Ik geloof dat mijn Schepper een Wezen van liefde is.

En liefde MOET een keuzevrijheid toelaten. Anders zou ik wel

voorgeprogrammeerd zijn.

Op dat punt heb ik absoluut geen kritiek op jouw mening. Sterker nog,

ik ben je dankbaar dat ik dit hier mag lezen. Het zet mij aan het denken

waar ik nog steekjes laat vallen en anderen (inclusief God) een stukje

verantwoording in de schoenen schuif. Dank dus voor jouw stukje hier.

Misschien wil je dit zelfs toelichten? Ik denk dat ik iets van jou kan leren.

Ik zit namelijk even op de ziekbank wegens over-spanning en opgestapelde

moeheid. En sta open voor wegen die me verder kunnen helpen.

Daarbij (en dat bedoelde ik in mijn stukje) GELOOF ik zeker dat er een uitweg

is en komt. Zonder geloof kan ik toch niets? Ik geloof echt dat ik binnen afzienbare tijd weer m'n arbeid kan doen. En daarbij toch iedere nacht m'n nachtrust kan krijgen. Hoe dat weet ik nog niet. Maar dat het komt is zeker.

Groetjes

Michel

• Michel

Yep Ron,

Geloof, psychologie, ik stop met discussieren, word ik moe van ;-)

Misschien kunnen we het zo zien:

Ik geloof dat de waarheid vrij maakt. En vrijheid geeft blijdschap (=liefde)

Ik laat het los. Dan ben ik vrij. Ik heb de waarheid ontdekt. En die waarheid

heeft mij vrijgemaakt. Ik ben nu nog niet helemaal vrij. Dus zijn er nog leugens

in mij die ontmaskerd moeten worden door de waarheid.

De waarheid zelf werkt wel door. Iemand die ongelukkig is, gaat op zoek naar

de waarheid. Hopelijk vind hij/zij deze. Zo niet, dan word je nog ongelukkiger.

En ga je nog meer zoeken. Totdat je de waarheid ontdekt. Die vrijmaakt.

Iemand die in psychogie gelooft, zal ik niet veroordelen. Ik kan leren.

Als iemand zegt dat de psychologie niet gelooft dat geloof een deel van de psychologie is, dan vind ik dat oke ;-D

Ik geloof dat geloof een deel van de psychologie is, zodat de psychologie meer is dan een logica. Maar geloof jij dat geloof op zichzelf staat, dan geloof ik niet meer dat jij dat gelooft, geloof ik…. AAAHHHHHH!! Ik stop ermee ;-D

• Private shrink

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je erg met jezelf te doen hebt. Zo gevoelig en zo niet begrepen in deze wereld. Het is een schande dat er voor jou zo weinig aandacht is. Hulpverleners en prikbordlezers, ze willen maar niet begrijpen hoe bijzonder je bent. Ook als schrijf je honderden keren dat je door god bent uitgezocht en beter dan wij hier , toch willen wij dat maar niet snappen en dus ga je door met ons te laten weten dat wij niet geschikt zijn voor jou en god,s liefde.

Is dit goed samengvat voor je ?

Niet dat ik verwacht dat het het iets zal uitmaken maar soms is het lekker om het te zeggen.

God zij met je.

• Douce

Jouw zekerheden lijken te bestaan uit: ik zoek de waarheid, ik kom erachter dat ik geen varken ben, ik hinnik niet dus ben ik ook geen paard, nu dan kan ik alleen nog maar een koe zijn, of……Even kijken in de Bijbel, daar lees ik vast wel wie ik ben en niet ben. Get to real life:?

Gr. Douce

• ron

nee, je hebt zeker niet samengevat hoe ik hierin sta…..

vriendelijke groet ron

• Angie

Ik stel voor om onze discussie per e-mail voort te zetten zodat we de andere mensen niet lastig vallen met onze ietwat afwijkende ideeen, het is ook zo dat ik in het openbaar niet té persoonlijk wil worden ik heb daar slechte ervaringen mee gehad in het verleden. Ik ben ook zeer geinteresseerd in wat jij me te vertellen hebt.

• Angie

Mijn adres is: summerpinacolada@hotmail.com