Ik heb jullie advies nodig, of in ieder geval een aantal tips hoe ik deze tijd moet doorkomen. Tussen mijn partner en mij is een conflict ontstaan die een behoorlijke kloof tussen ons geslagen heeft.
Ik weet dat ik heel graag door wil met deze relatie. Ik zie in dat ik een aantal fouten in het verleden heb gemaakt en wil in ieder geval proberen om daarvan te leren.
Het probleem is dat mijn vriend het nog niet weet. Hij voelt dat hij in het verleden heel veel concessies heeft gedaan naar zijn identiteit. Altijd in de hoop dat het weer goed zou komen tussen ons. Maar kennelijk heeft hij daar nu de kracht niet meer voor.
We wonen samen in één huis en zijn een beetje gestopt om hierover proberen te praten.
We komen er namelijk niet meer uit.
Ik wil hem wel de ruimte geven om er over na te denken, maar ik wordt wel gek van de onzekerheid. Ik weet op het ogenblik zelf niet meer waar voor mij de grens hierin ligt.
Moet ik er al vanuit gaan dat het over is en me op mijn toekomst alleen gaan orienteren?
Moet ik me er volledig in berusten en maar afwachten wat er gebeurt?
Relatietherapie is overigens geen optie. Ik zou wel willen maar hij niet.
Zucht , ik weet het echt niet meer. Misschien verwacht ik te snel een oplossing voor iets dat tijd nodig heeft. Ik wil hem niet pushen en dat doe ik ook niet.
Maar wat moet ik zelf doen? Ik wordt zo heen en weer geslingerd tussen mijn angst dat dit allemaal voor niets is en mijn angst dat ik te vroeg dingen weggooi.
Ik zit nu echt in een impasse.