Ik heb een broertje van 21 jaar oud, hij is opstandig en zo nu en dan flink agressief. Veelal verbale agressie, kan niet omgaan met gezag, is erg explosief, heeft ADHD kenmerken en lijkt ietwat achter te lopen met leeftijdsgenoten. Hij vertoont ook lichamelijk agressie gericht op materiaal (ramen inschoppen bij boosheid, gooien met spullen) en anderen (slaat, schopt en krabt mijn beide ouders en vanavond voor het eerst mijzelf). Dit voornamelijk als hij zijn zin niet krijgt of als hij geen reactie krijgt op zijn verbale agressie zoals dreigen, schelden enzovoorts.
Valt hier gezien zijn leeftijd nog iets mee te doen? Kan men hem dwingen om hulp te zoeken oid? Hij wil zelf uiteraard niet, ziet niet in wat hij verkeerd doet en vind het allemaal maar overbodig. Ik woon zelf niet meer thuis, maar kom er wel op bezoek. Mijn ouders laten het allemaal maar toe, slaan hem niet terug of iets dergelijks. Ze worden wel boos op hem met woorden, maar daar blijft het bij. Maar naar mijn idee kan het niet zo langer, mijn ouders kunnen hem niet aan.