Angst voor macht

• Michel

Als je hier heel boos van wordt,

Hetzelfde gedrag ligt in jezelf. Je herkent het en je verzet je er

enorm tegen.

Je hebt hen harder nodig dan je denkt.

Zeker om hiervan los te komen.

Wees slechts eerlijk naar ze.

Je zult ze niet verliezen, want daar ben je bang voor denk ik.

Je boosheid zegt eigenlijk:

IK WIL NIET DAT ZE ME ZO BEHANDELEN.

ZO MOGEN ZE NIET TEGEN ME DOEN.

Dit rechtvaardigt voor jou dat je in een bepaalde slachtofferrol kan blijven

zitten, die je waarschijnlijk heel goed uitkomt.

Het probleem ligt geheel in jouzelf.

• Michel

Misschien moet je gewoon 's veertig keer over je grens gaan vwb je aanpassing.

Laten ZIJ zich de komende honderd jaar maar 's aan jou gaan aanpassen.

Je zit in een hoekje gedrukt waar je zo langzamerhand bent ingedrukt (heb je wel zelf toegelaten). Het is jouw waardevolle taak om daar langzaam (!!) weer uit te komen door iedereen (!!) duidelijk te maken waar jouw grenzen liggen.

Omdat je dit nog nooit gedaan hebt, is het dood- en doodeng. Maar je zult merken dat mensen het accepteren en wellicht blij zijn omdat je zo duidelijk bent.

Het heeft inderdaad allemaal met elkaar te maken.

Welkom in het leven.

Ben net opgeknapt van een burnout/overspannenheid.

Vergeven, liefde uiten, eerlijk zijn, en nederigheid naar God doen wonderen in een mensenleven. Wel in het mijne in elk geval ;-)

Slaap lekker

• Michel

Leuk he katten?

Weet je? Wat altijd en altijd helpt in dit soort “onmogelijke” situaties

is: eerlijk durven worden. Ga maar een tijdje oorlog voeren.

Je hebt het tot op heden blijkbaar toegelaten.

Ga de rem erop zetten. Wordt een keertje VRE-SE-LIJK boos. Maar maak geen schade. Schreeuw een keertje flink. Je zult hen moeten leren hoe ze WEL met jou moeten omgaan.

En daarbij:

Iemand heeft net zoveel macht over mij als dat ik toelaat dat ik slachtoffer wil zijn.

Omdat ik geen slachtoffer wil zijn, word ik steeds eerlijker naar m'n omgeving, hoef ik steeds minder waardering van ze, word ik soms heel bot en hard. En ben ik wel gelukkiger met die mensen die ondanks alles bij me blijven (en dat zijn ze allemaal!!)

Maar: step by step

• Douce

Je gaat in je reacties nogal overboord en geeft blijk zelf veel problemen te hebben gehad. Dat is niet kwalijk, maar niet voor iedereen is een proces om weer in balans te komen gelijk. Een eerste vereiste is altijd: eerlijk naar jezelf toe en bij jezelf blijven.

Gr. Douce

• Stinkebroek

Ben ik met je eens.

Ik kan alleen mezelf veranderen, mijn schoonouders niet.

Maar wil niet zeggen dat het makkelijk is om altijd ergens de oorzaak van te kunnen vinden. Als ik de oorzaak niet oplos, blijft het sluimeren.

Groet,

Stinkebroek

• Stinkebroek

Ach, op dit moment ligt gewoon alles overhoop. Soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Gr.

Stinkebroek

• Stinkebroek

Klopt, heb ik ook toegelaten, maar ja, toen was ik nog hartstikke groen achter de oren en wist ik ook niet dat ik mezelf teveel aan een ander aanpaste.

Het heeft ook tijd nodig om uit die hoek te komen, en weerstand is natuurlijk van de andere partij ook een logische reactie.

Maar het lijkt wel of ik een andere taal spreek, dat het niet aankomt.

Als ik zeg dat het niet nodig is, is het ook niet nodig. Wat moet ik daar nu nog aan toevoegen?

Heb i.d.d. ook nooit geleerd grenzen aan te geven omdat wij altijd moesten schikken naar een situatie. Dubbel eng maakt het in mijn beleving dat ik als eerste duidelijk moet zijn en ten 2e ook nog 's feedback geven. Ahhh, maar eens moet de eerste keer zijn…

Groet,

Stinkebroek

• Ronald Kremer

houdt moed!

Gr Ron

• Lezer

Je redenering klopt niet.

Je hoeft niet de oorzaak te kennen om verandering te brengen in een voor jou belastende situatie.

Het is een KEUZE.

De keuze om je niet langer te laten manipuleren.

De keuze om niet anderen de schuld te geven.

De keuze om baas te zijn over je eigen leven.

Als je problemen hebt door je verleden zou het verstandig kunnen zijn om daar eens met een deskundige over te spreken.

Nu echter,ben je duidelijk toe aan verandering. Stop met argumenteren en bedenk wat goed is voor jou.

Je loopt het risico dat je omgeving in opstand komt. Hou daar rekening mee..Je kunt om begrip vragen thuis, maar verwacht het niet.

Hier kun je die steun wel krijgen . Veel mensen die het herkennen en je willen helpen.

Mijn ervaring is dat aktie ondernemen, dus doen, het meeste effect scoort.

• Lezer

Stinkebroek, ik blijf moeite hebben met de naam die je jezelf geeft op dit pb.

Ik gun je een naam die van meer respect getuigt voor jou.