energie-vampiers

• gizmo

Hallo allemaal,

Heeft ieman nog tips over hoe je jezelf kunt wapenen tegen energie-vampiers?

Van die mensen die je helemaal leegzuigen door hun gedrag, en je achterlaten als een hoopje ellende…

Ik heb er zo één waar ik niet omheen kan. Contact is onvermijdelijk maar enorm moeizaam iedere keer, het kost me steeds bijna een dag om ervan te herstellen.

Het probleem zal deels bij mij liggen, maar hoe wapen je je tegen dit soort mensen?

Hoe zorg je dat je jezelf niet láát leegzuigen? Het gedrag dat deze persoon vertoont valt met hemzelf nauwelijks te bespreken, in elk geval niet door mij en ik heb geen zicht op wat anderen ermee doen.

Als iemand tips heeft, heel graag.

een vermoeide

gizmo

• Lezer

Hang er van af op welke manier die persoon dat doet.

herken je hier iets van ?

www.innerned.com/emochantage.html

• gizmo

Ja, Lezer.

Hier herken ik veel van.

Dit is de situatie zoals die jarenlang is geweest. Vorig jaar heb ik met hulp van anderen de kracht gehad eruit te stappen. Ik ben van mezelf een vrij sterk persoon en dit soort dingen zou ik sinds die ‘omslag’ in ieder geval niet meer van anderen accepteren. Maar het lukt me nog steeds niet los te komen van deze persoon. Hij heeft zo'n macht over me; het is ingesleten en ik zou graag weten hoe ik dat kan doorbreken.

De tekst waar je naar linkt is waardevol, maar ik weet niet of ik daar helemaal mee uitkom. Zijn er misschien nog anderen die zo iemand kennen en daar mee om hebben leren gaan?

Zoals ik al zei, bij anderen heb ik dit probleem niet of in veel mindere mate en kan ik goed voor mezelf opkomen. Maar bij deze persoon lukt dat om de één of andere reden niet.

Ik heb al zo weinig energie om mee te beginnen… maar na een telefoongesprek bijvoorbeeld ben ik helemaal kapot en heb ik een tijd nodig om weer op de been te komen.Ik ben er zo ontzettend klaar mee! Nu alleen nog een manier vinden om dat gevoel om te zetten in iets productiefs…

Alvast bedankt

gizmo

• Lezer

Omdat wij niet weten wat er speelt is het moeilijk om een advies te geven.

Kan het zijn dat jij de relatie niet wilt beeindigen ? Dat je blijft hopen ?

Waarom geef je de macht uit handen? Wat bereik je daarmee ?

• azalaia

Hallo Gizmo,

Je schrijft:

''Hij heeft zo'n macht over me, het is ingesleten en ik zou graag weten hoe ik dat kan doorbreken….''

Zijn houding tegenover jou is een patroon geworden, een manier van omgaan met jou, een manier waarbij hij zich blijkbaar heel goed voelt ten kosten van jou.

Het is zijn manier van leven geworden, maar niet de jouwe…

Jij gaat hier onderdoor en dat wil je niet…

Om hier vanaf te komen na al die jaren is om een radicale beslissing te nemen en totaal stoppen met deze persoon, ook al zeg je dat dit niet kan….

Ik weet het verhaal verder niet dus hier kan en mag ik niet over oordelen,

maar waar een wil is is ook een weg.

Als ik het probleem zou weten kan ik mogelijk een beter antwoord kunnen geven dan wat ik nu doe.

Groeten van azalaia.

• sunny

Je hebt mensen die inderdaad je energie wegtrekken.

Het is al goed dat je je bewust bent dat dit gebeurt en wie het doen.

Wat je zou kunnen doen is een gouden bol om jezelf heen visualiseren als je een afspraak met die iemand hebt.

Een bol waar hij/zij geen energie meer bij je weg kan halen.

Of visualiseer een glazen plaat tussen jou en de ander waar niet door heen gekomen kan worden.

Met andere woorden scherm jezelf ,in gedachten, af en op welke manier voor jou het beste werkt zul je uit moeten zoeken.

succes

• Paula

Is dit niet een vorm van extreme afhankelijkheid t.o.v. die ander? Op de een of andere manier heeft de ander iets wat jou enorm aantrekt, wat je nodig hebt of denkt nodig te hebben.

Is het het vermogen van die persoon om zich zó hard en dwingend te kunnen opstellen? Is het het vermogen van die persoon op eigen benen te staan?

Probeer eens na te gaan wat jou zo aantrekt in die ander, ondanks dat hij of zij in de omgang bijna onmogelijk is.

Energie-vampiers zijn rampzalig. Ze geven niet, ze nemen en verrekte veel ook. Er is geen enkel evenwicht, geen gelijkwaardigheid, je wordt niet gezien en niet (aan-)gevoeld. Je wordt enkel gebruikt.

• Douce

Ja Sunny er zijn ledio mogelijkheden;) Zelf plaats ik een koker over mij heen, met spiegeltjes aan de buitenzijde, zodat alles terugkaatst. Of allemaal witte rozen om mij heen, werkt ook als een tierelier. En, natuurlijk niet te vergeten, mijn Labradoriethanger of steen; Labradoriet beschermt de aura.

Prettige jaarwisseling*D

Gr. Douce

• Dewi

Hoi Gismo,

Er is misschien wel iets wat kan helpen.

Het klinkt misschien wat zweverig….maar je kan een paar simpele dingen proberen in je houding naar deze persoon toe.

Ten eerste als je met hem praat…houd je benen gekruist als je tegenover de persoon zit…ook sta je met de ene voet over de andere heen als je staat.

Probeer je handen ineen gevouwen te houden of je armen gekruist.

En als je luisterd naar de dingen die tegen je gezegd worden probeer dan niet helemaal te focussen en blijf inwendig bij jezelf….zorg ook dat je mond gesloten is of te wel je lippen op elkaar (dus geen opening naar buiten).

Vaak willen deze mensen je ook aanraken of omhelzen en probeer dan je lichaam niet te geven…door bijvoorbeeld wat afstandelijker te zijn.

Het lijkt misschien allemaal hocuspocus of wat gezweef…maar ach…take a try.

Het heeft mij geholpen en de persoon die aftapt merkt dit vrijwel onmiddelijk op…zijn/haar houding verandert dan vanzelf naar jou toe.

Ze gaan minder van je vragen…want ze worden niet beloond;)

Groet,

Dewi

• Harineke

Hoi Gizmo,

Er zijn al wat goede tips gegeven.

Besef dat het gebeurt is heel belangrijk. Je erkent het probleem. Verder afschermen doe ik ook door mezelf in een spiegelende bol te plaatsen of door een spiegel tussen diegene en mij te zetten met de spiegelende kant naar de energiezuiger toe.

Verder zou je dan ook nog een 8 kunnen visualiseren. Waarbij jezelf in het ene rondje staat en de ander in de ander. Je kan deze op de grond visualiseren maar het kan ook een soort 3-D muur zijn die je als 8 visualiseert. Zie maar wat er gebeurt. Die is ook erg krachtig en wijst de ander op zijn plek.

Dat van de gekruiste benen ken ik niet. Ik ben meer geneigd om te zeggen zorg dat je altijd goed geaard bent en houd steeds beide voeten helemaal op de grond. (van teen tot hak) Als je staat, benen op heupwijdte en knieen ligt gebogen,dat is de meest stevigste positie om met wie dan ook om te gaan. En concentreer je op een goede buikademhaling.

Verder zou ik zeggen reageer eens heel onvoorspelbaar.

Mensen gaan vaak heel voorspelbaar met elkaar om. Als jij nu anders reageert moet de ander ook anders reageren.

Sterkte ermee,

Harineke