energie-vampiers

• Douce

Je hebt gelijk Dewi wat voeten en armen betreft. Het kan echter als dat teveel een gewoonte zou worden, maken dat je niet meer te bereiken bent; dan kunnen ook positieve energiën niet meer doordringen, noch de signalen van mensen waar we wel op dienen te reageren. Maar dan praat ik meer in de healende sfeer misschien.

Gr. Douce

• azalaia

Alle healende en goedbedoelde adviezen ten spijt…… we weten eigenlijk helemaal niets over haar probleem, wie die persoon in haar leven is, hoe lang ze hem/haar al kent, en is het het gissen en speculeren wat dat betreft.

Wat Harineke zei: totaal eens iets anders doen dan wordt daar ook anders op gereageerd is ook niet zo slecht idee.

Ik was wat radicaler n.l. per direkt stoppen met zo'n iemand, maar omdat ik verder ook niks weet is voorzichtigheid geboden.

Ik wens iendereen alvast een hele leuke oudejaarsavond en natuurlijk een gezond nieuwjaar.

Groeten van azalaia.

• Michel

Hai,

De kern van mijn leven luidt:

Heb je medemens lief als jezelf.

Ik ontmoette zo'n personage op m'n werk.

Ik zag de les en ben gebleven.

Hij heeft enorm veel woede in mij losgemaakt (wat er al zat)

Hij heeft mij heel erg doen ergeren.

Ik heb geslikt.

Maar: Jezus zegt niet voor niets: zegen uw vijanden.

Hij was mijn aartsvijand (voor mijn gevoel).

Ik heb hem gezegend. Maanden- en maandenlang.

Ik heb veel, heel veel liefde ontvangen om ook van deze jongen te

houden. Mijn liefde voor hem is sterker geworden dan zijn behoefte aan

aandacht naar mij (want dat was het). Ik ben assertiever geworden en ben

gegroeid. Ik ben mijn woede kwijt. Hij is een stuk rustiger geworden.

Ik ben klaar om deze werkplek te verlaten en ga dan ook iets anders zoeken.

Hopelijk heb je er iets aan.

• gizmo

Hoi iedereen,

Even een berichtje. Ik had al gereageerd op de vraag welke relatie ik precies heb met deze persoon, maar dat is niet helemaal goed gegaan denk ik, want ik zie het niet staan. In elk geval, is hij de andere helft van de genetische code van mijn kind… wat dus ook gelijk de reden is dat ik niet radicaal met hem wil breken; omdat ik vind dat mijn kind het recht heeft zijn vader te zien. Ik heb wel vaak op het punt gestaan om het te doen, maar ik ben denk ik iets te medelevend, zag dan ook weer zijn moeilijkheden etc…

Hoe dan ook, ik ben nu bezig met iedere keer mijn zonnevlecht fysiek te beschermen als ik met hem praat, en als hij belt, stel ik mezelf eerst voor in een witte lichtcirkel. Dat helpt wel een beetje maar ik ben nog steeds wel bang voor gesprekken met hem…

Nou ja, in ieder geval bedankt voor al jullie antwoorden!

Ik heb er zelf ook nog één gevonden, maar ik heb er geen verstand van dus weet niet of hij klopt: schijnbaar kun je je energie/qi beschermen als je iedere dat vijf minuten lang, een cirkel maakt van je ringvinger en je duim, en dan in die houding met je pinken op een punt achter je oor (op het bot) drukt… maybe something, i don't know.

groetjes Gizmo

• sunny

Je schrijft dat je bang bent voor gesprekken met hem.

Gaat het dan eerder over angst of over energie wegzuigen, dat zijn twee verschillende dingen.

Voor angst zijn ook wel ‘ trukjes’ maar die zijn anders dan bij het wegzuigen van energie.

• azalaia

Jij kan met hem breken, de kind kan hun vader blijven zien onder begeleiding van iemand anders, zonder jou erbij.

Ik denk dat je erg bang bent geworden voor deze man en je hart ineen krimpt zodra je ziet aan de nummermelding dat hij het is die weer belt.

Deze angst kun je niet negeren, maar moet je zien te overwinnen of je zorg ervoor dat hij je niet meer kan bereiken, of jij gaat ergens anders wonen en bouwt een nieuw leven op ergens anders.

Dat laatste zal niet meevallen zonder steun van echte goede vrienden die jou willen helpen hiermee en waar ze zolang kan wonen met je kinderen.

Als je zo bang bent, ga naar de huisarts en vertel alles tegen hem.

Je kan dit niet volhouden voor langere tijd.

Ik ben van mening dat jouw leven nu voor gaat, in ieder geval is dat nu belangrijker dan dat jouw kind zijn/haar vader ontmoet. Dat komt later wel goed.

Als jij nu niet voor jezelf kan opkomen, kan je later niet voor je kind(ren) opkomen.

Groeten van azalaia.

• Michel

“schijnbaar kun je je energie/qi beschermen als je iedere dat vijf minuten lang, een cirkel maakt van je ringvinger en je duim, en dan in die houding met je pinken op een punt achter je oor (op het bot) drukt”

Als jij dit gelooft, dan zal het werken.

Je strijd vindt plaats op het geestelijke vlak.

Je strijdt niet tegen een persoon, maar tegen iets in die persoon (dat zich ook in jou bevindt….)

Je bescherming zal je ook op dat vlak moeten aanbrengen.

Zie mijn eerdere antwoord. Ik weet dat het kan.

Fijne avond.