Wat zal ik doen?

• Jmf

Hoi,

Ik zit met het volgende:

3 jaar geleden is de relatie met mijn schoonzus en zwager enstig verstoord en hebben weinig tot geen contact gehad.

Ik heb mijn schoonzus 1x op neutraal terrein gesproken, daarna af en toe een mailtje.

Nu belde haar man of dat we zin hadden om een keer te komen.

Ik heb gezegd dat hij me wel erg overviel en dat ik het met mijn man zou bespreken.

Inmiddels heb ik het met mijn man besproken en hij heeft er echt he-le-maal geen zin in.

Nu kan ik natuurlijk wel alleen gaan, dat is het punt niet, maar dit is mijn punt;

Prive bij elkaar thuis komen ligt voor ons heel moeilijk. Naar hun toe kan wel.

Voordeel: zij vallen makkelijk in hun ‘gewone’ rol, ik kan natuurlijk grenzen aangeven en als het me niet aanstaat kan ik opstappen.

Nadeel: ik kan niet iedere keer alleen bij hun komen en niet bij ons, want onherroepelijk willen ze ook een keer bij ons komen.

Op neutraal terrein: dat blijft wat onpersoonlijk.

Wat is jullie idee erbij.

Groet,

Jmf

• sunny

Spreek af in een cafetje of restaurant of iets dergelijks.

Ik zou er wel op in gaan, jij hebt al een keer het initiatief genomen en nu wordt er van hun kant af een behoorlijke stap gedaan.

Probeer het uit te praten want het is toch familie.

• je

Begin geleidelijk met een correspondentie via brieven of emails.

• wana

Er moet wel heel wat gebeurd zijn als je het allemaal zo formuleerd,ik bedoel direct in de toekomst kijken over een terug bezoek bij jullie en termen als neutraal terrein en zijn in hun eigen rol..

kijk eerst eens naar wat er nu gaande is, zij hebben een stap gezet en hebben kennelijk toch behoefte om iets uit te praten of het contact te herstellen.

Zelf zou ik alleen gaan en eerlijk zijn over dat je man er geen behoefte aan heeft (dat kan toch?)

Ik denk dat je vanuit jezelf moet reageren en handelen, heb jij er wel zin in en waar niet in?

Als je niet naar hun toe wil is een cafétje oid idd een oplossing, zoek iets knus en rustigs en zeg gewoon dat je je beter op je gemak voelt als jullie daar afspreken..

persoonlijk zou ik t moeilijk hebben als ik na wikken en wegen zou bellen en dan de term ‘neutraal terrein’ zou horen maar ik weet natuurlijk ook niet precies wat er is voorgevallen en waarom je zo voorzichtig bent en je man er helemaal geen trek in heeft..

• Jmf

Hoi Wana,

Er is het nodige voorgevallen (chantage, begeleidende personen belagen, ons consequent buiten boord zetten) waardoor het vertrouwen erg beschaamd is. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik ze liever (nog) niet over de vloer wil hebben.

De reden om de deur niet dicht te gooien is dat hij een narcist is en zij wordt door hem geslagen.

Hem vertrouw ik niet, haar wel, maar ze zit nog te veel aan hem vast.

Eigenlijk gaat het mij alleen om haar, maar ik kan hem niet gelijk de deur wijzen, want dan gaat hij misschien argwaan krijgen.

Natuurlijk kan ik hun teleurstelling wel begrijpen als ik zeg dat ik ze wil ontmoeten in een cafeetje, maar ik ben bang dat als ik te gauw en te veel prive ga worden dat het fout gaat. Het is ook heel belangrijk om je grenzen duidelijk aan te geven, en ik weet niet of ik dat zo geweldig kan, dat maakt het op neutraal terrein misschien iets makkelijker.

Groet,

Jmf

• Jmf

O ja, ze weten wel dat mijn man daar geen behoefte aan heeft.

Groet,

Jmf

• Lezer,

Ik zou haar een keer bellen , als hij naar zijn werk is en vragen of ze zin heeft om ergens een kop koffie te drinken.

Als ze toestemt je dan ook houden aan dat kopje koffie en niet de hele problematiek ter sprake brengen.

Zo verbeter je het contact met haar en omzeil je hem.

• Lezer,

Ps ;

Laat je niet forceren door hem en nodig hem niet uit als je dat niet wilt.

Je bent hem niets verplicht, hij kan wel zo veel willen.

t,Is lastig zo.n situatie maar het gaat om jullie belang.

Ik zou hem op afstand houden

Van zo.n dwingeland kun je geen goeds vewachten.

• Jmf

Hoi Lezer,

Ik heb een keer een kop koffie bij de V & D met haar gedronken en de hele problematiek bewust niet meer ter sprake gebracht.

Het was de bedoeling om het nog een keer te doen, koffie met haar bij de V & D ofzo.

Maar nu gaat hij zich ermee bemoeien, en daar heb ik dus geen trek in. Ik heb het contact al die jaren alleen maar naar haar gericht.

Ik heb er de afgelopen dagen over nagedacht en vind toch dat het beter weer gewoon ergens koffie drinken moet worden. In belang van beide partijen.

Dat hij er dan een keer bij zit vind ik niet zo'n probleem, maar zodra de vervolgafspraak komt zal ik dat haar wel vertellen dat het mij alleen om haar gaat.

Groet,

Jmf

• Lezer,

Heel goed.

Hoewel het moeizaam zal blijven zolang je schoonzus zich laat overheersen .

Jouw zorg is dat niet ook met jou te laten gebeuren.

Hij zal het op allerlei manieren blijven proberen, want hij wil de controle ook over jou hebben.

Ga niet in discussie met hem en geef geen uitleg over je beslissing.