De oppervlakkigheid in Adam

• azalaia

Wat ik zelf doe ik contact maken met mensen. Door de wandelingen met mijn 2 honden heb ik al contact. Ik ben iemand die snel open een gesprek kan beginnen met mensen die ik niet ken, en als ik merk dat dit niet op prijs wordt gesteld, dan verontschuldig ik mij en stop de conversatie.

Waar ik ben of naar toe ga, maak ik contact, maar het zijn niet mijn vrienden.

Maar dat vind ik niet erg, het geeft ook geen verplichtingen.

Ik heb genoeg aan mijn 3 kinderen met aanhang en ik ben wel de spil die altijd de problemen oplost of althans de openingen zoekt.

Het ligt aan mij dat ik niet echt vrienden heb, wel heb ik veel penpals uit alle windstreken via internet en dat slokt ook aardig wat tijd op.

Je schrijft dat je fotomodel bent geweest.

Probeer je eens te bewegen met het fotomodelmasker af. Trek eens een makkelijk joggingpak aan i.p.v de fotomodelnaaldhakken om het zo maar eens even uit te drukken.

Ik roep maar wat. Misschien draag je allang geen hakken meer, maar er zit iets in jouw uitstraling dat blijkbaar niet zo goed overkomt op andere mensen.

Je begrijpt wel wat ik bedoel.

Fotomodellen spelen een rol, zijn niet zichzelf maar verplaatsten zich in een rolpatroon.

Ga weer terug naar wie JIJ bent, wie je was vóór je fotomodel werd en laat die tijd achter je.

Begin opnieuw met te ontdekken wie en wat jij nu bent en wat je wil en probeer dit concreet in te vullen.

Trek een een ander gezicht……….en wie weet gaat er een nieuwe wereld voor je open.

Groeten van azalaia.

• Maria

dus het ligt nu opeens allemaal aan mij.. hahahaha nou ja misschien wel maar er worden hier op het forum wel conclusies getrokken. Ja vijhandigheid maar niet voor niets.Als ik het allemaal wist zou ik hier niet zijn en schrijven. Ik maak ook geen vrienden hoe nederig en aardig ik ook ben. Willen jullie dat horen. Ik heb zelfs een vriendje gehad die de relatie stoptte omdat zijn ouders Nederlandse kleinkindern willen, nou zie dat maar als een compliment en maak maar vrienden. Mensen leven tegenwoordig in hun eigen cultuur, taal, huis en baan.Weinig ruimte voor andere persoonlijkheden en is er weinig ik gun jou dit en dat in je leven. Iedereen wil graag wat de ander heeft. Ik ben al 10 jaar geen fotomodel meer en de rol heb ik nooit gespeeld want ik zou niet eens weten hoe dat moet.. En er is ook geschreven dat er blijkbaar iets in mijn uitstraling zit. Misschien maar wie gaat me dat vertellen. Hoe pas ik het aan. Moet ik een rondje Centraal station doen en de mensen die me ontlopen vragen: hey mag je me niet en kan je me vertellen waarom niet want er is iets met mijn uitstraling en alleen jij weet waarom!!!!!! Hoe kan ik het veranderen als mensen daar niet open in zijn. Als ze je afsluiten, zegt meer over de ander dan over mij. Met mannen heb ik geen problemen hoor die zijn altijd open en aardig tegen me maar de vrouwen die draaien zich om als ik me probeer bij te voegen. Ik kan me ogen, lippen en lichaam niet veranderen. Dat is toch het eerste wat ze zien voordat ik uberhaupt wat zeg. Waarom reageren mannen dan niet hetzelfde als de vrouwen doen mocht mijn uitstraling zo onzettend fout zijn. Dan ben ik toch bang dat vaak de bedreiging aan de andere kant ligt en niet bij mij.

• Maria

kan je me ook vertellen wat je denkt? Je reageert maar ik lees niet iets terug waar ik wat aan heb. Je ziet vijhandigheid, ja ik ook. Maar je hoeft me toch niet te kennen om te begrijpen waar dat vandaan komt? Ik weet niet of je Amsterdam echt echt kent… maar het is hier oppervlakkig en daar zijn de Amsterdams het ook overeens. En ik wordt daar ongelukkig van. En door de ervaringen wordt ik vijandig.

Lezer schreef:

>

> Ik ken je niet, lees je berichten en zou alleen daarvan al op

> de loop gaan.

> Vijandigheid is wat ik voel.

> Daar maak je geen vrienden mee.

>

> Nu mag je op mij schelden maar ik reageer omdat je niet

> begrijpt waarom je alleen bent. Dus vandaar mijn reactie.

> Misschien heb je er iets aan.

• azalaia

Ben jij van Surinaamse afkomst dan? Ik leef niet alleen in mijn eigen cultuur, ik heb veel met buitenlanders te maken, heb een Togolese schoonzoon en zelf heb ik een vriend uit Ghana. Mijn ex kwam uit Curaçao, heb daar 2 bloedmooie kinderen van, dus scheer niet alles over één kam als begrijp ik je wel en ook weer niet helemaal haha.

Ik probeer alleen maar suggesties te geven waar het aan zou kunnen liggen, niets meer maar ook niet minder.

Als contact maken met vrouwen niet lukt maar wel met mannen, dan kan dat ook jaloezie zijn al weten sommige mensen niet eens waar òp ze nou precies jaloers zijn.

Ik zou je eens moeten meemaken en zien, misschien dat ik je dan beter ga begrijpen.

Groeten van azalaia.

• wanna

wat je uitstraalt komt naar je toe, vrolijkheid,vijandigheid..plezier,ellende ze horen bij het leven maar de essentie is dat je in de hand heb hoe je er mee omgaat.

Ik geef die chagerijnige mensen mijn allervriendelijkste blik en ben tegen die mannen die wat van me willen héél duidelijk dat ik er niet van gediend ben.

Hou het vol en het geeft je enorm veel kracht! jij bepaald dan hoe je je voelt en niet de (negatieve) ander.

• Ellen XL

Hallo Maria,

Je schrijft: Met mannen heb ik geen problemen hoor die zijn altijd open en aardig tegen me maar de vrouwen die draaien zich om als ik me probeer bij te voegen. Ik kan me ogen, lippen en lichaam niet veranderen.

Is het niet gewoon zo dat dit probleem gewoon in jouw hoofd zit? Ik ben een vrouw en ik heb absoluut geen moeite met een vrouw die er goed uit ziet. Ja dat mannen wel leuk doen tegen een knappe vrouw dat ggeloof ik graag. Ik denk toch dat je vrouwen op een bepaalde manier benaderd waardoor ze geen zin hebben om met je om te gaan. Ik zou ook denken “nou die heeft het ook wel hoog in haar kop met haar ogen, lippen en lichaam” en verder zou ik denken “zou ze nog iets aardigs zeggen waar ik wat aan heb? of zou ik met haar kunnen lachen?” Als het antwoord “nee” is dan kun je wel nagaan dat ik dan ook wel wat beters te doen heb.

En verder denk ik, misschien is het goed als je het roer eens radicaal omgooid.

Zelf zat ik een tijdje geleden ook niet lekker in mijn vel en ik dacht er echt over om alles (huis, spullen) van de hand te doen mijn baan op te zeggen en naar Moskou te vertrekken om straatkinderen te gaan helpen, die daar in het riool wonen. Als je daar aan denkt, wat stelt jouw probleem dan nog voor?

Groetjes van Ellen

• Maria

Hi Ellen, dan ben jij warschijnlijk een vrouw die ik niet zou willen ontmoeten. Want ik zie dat je schrijft dat je alle soorten stereotypieren in je hoofd hebt voordat je met iemand praat. Dus als jij mensen ontmoet scan je ze eerst verbaal en onverbaal in je hoofd en dan maak je de balans op. ? Misschien is het voor jou een tip omdat niet te doen en om eens gewoon af te stappen op die persoon en je lijstje afgaan terwijl je met je hart en niet met je hoofd communiceert. En het zit niet in me hoofd, ik wil wel met jou een avomdje stappen en kleden we ons op ons allerbest, misschien zeg jij daarna ook nooit meer ik heb geen moeite met mooie vrouwen… ;-) Niet dat ik dat echt zou willen hoor maar ik noem maar even iets..

Ellen XL schreef:

>

> Hallo Maria,

>

> Je schrijft: Met mannen heb ik geen problemen hoor die zijn

> altijd open en aardig tegen me maar de vrouwen die draaien

> zich om als ik me probeer bij te voegen. Ik kan me ogen,

> lippen en lichaam niet veranderen.

> Is het niet gewoon zo dat dit probleem gewoon in jouw hoofd

> zit? Ik ben een vrouw en ik heb absoluut geen moeite met een

> vrouw die er goed uit ziet. Ja dat mannen wel leuk doen tegen

> een knappe vrouw dat ggeloof ik graag. Ik denk toch dat je

> vrouwen op een bepaalde manier benaderd waardoor ze geen zin

> hebben om met je om te gaan. Ik zou ook denken "nou die heeft

> het ook wel hoog in haar kop met haar ogen, lippen en

> lichaam“ en verder zou ik denken ”zou ze nog iets aardigs

> zeggen waar ik wat aan heb? of zou ik met haar kunnen

> lachen?“ Als het antwoord ”nee" is dan kun je wel nagaan dat

> ik dan ook wel wat beters te doen heb.

>

> En verder denk ik, misschien is het goed als je het roer eens

> radicaal omgooid.

> Zelf zat ik een tijdje geleden ook niet lekker in mijn vel en

> ik dacht er echt over om alles (huis, spullen) van de hand te

> doen mijn baan op te zeggen en naar Moskou te vertrekken om

> straatkinderen te gaan helpen, die daar in het riool wonen.

> Als je daar aan denkt, wat stelt jouw probleem dan nog voor?

>

> Groetjes van Ellen

• wanna

Hé? waar lees je iets over stereotypen? volgens mij zie ik iets over het hoofd.

iemand typeer je door te kijken.

volgens mij ben je daar mens voor en doet íedereen dat ‘scannen’ zelfs de meest onbevooroordeeld persoon.

Volgens mij is dat juist menselijk. Door ervaring,onzekerheid of juist onbevangenheid kijk je toch naar mensen? Om dan afwachtend te kijken wat iemand zegt of hoe iemand kijkt of doet als je diegene leert kennen vind ik juist getuigen van openstaan voor een ander.

Zelf keur je een volslagen vreemde (ellen)af op één geplaatst bericht op een openbaar forum! ( : “dan ben jij waarschijnlijk een vrouw die ik niet zou willen ontmoeten..”)

Ik wil geen ruzie maken maar echt discussieëren hierover.

De wereld is toch niet verdeeld in zwart en wit?? alles is toch in grijstonen?

niemand is alleen maar goed of slecht.

Bevooroordeeld zijn is -soms helaas- hartstikke menselijk.

• azalaia

Ik ‘'scan’' ook als iemand op mij afstapt en mij iets vraagt. Tijdens de communicatie gaat dat scannen geheel automatisch, je hersenen registreren gewoon.

Gisternacht rond de klok van 01.00 liep ik op op de Dam richting mijn huis toen er een fietser naast mij stopte en begon in het Engels begon te praten.

Hij vroeg waar ik naar toe ging. Ik herkende hem als een Surinaamse verslaafde en ging gewoon in het Nederlands verder.

Ik vertelde waar ik vandaan kwam en waarom ik nog zo laat op straat liep.

We hadden het over Amsterdam bij nacht en het weer.

Dit gesprek duurde zeker 10 minuten en was heel leuk.

Als hij mij niet had aangesproken, dan had ik hem niet eens opgemerkt.

Ik weet niet wat hij eigenlijk van mij wilde, is ook niet meer belangrijk, want het was een leuk gesprek, zeker om die tijd in hartje Amsterdam.

Groeten van azalaia.

• azalaia

Zijn die Groenedaeler en de Rottweiler jouw honden?

Leuke site trouwens, heel openhartig.

Groeten van azalaia.