wat is er aan de hand?

• Erik Veltmeijer

Ik heb 13 maanden een relatie gehad met een fantastische vrouw. Dat de relatie is stukgelopen schrijf ik toe aan het feit dat ik continu het gevoel had dat ik moest bewijzen hoeveel ik om haar gaf. De hele dag vroeg ze aan me of ik haar nog leuk vond. Zelfs binnen 1 seconde na het vrijen vroeg ze me dit wel eens. Ze vroeg de hele dag of ik haar wilde kussen. 's Avonds vroeg ze me voor de spiegel in de badkamer of ze niet te dik was en of ze er niet oud uit zag. Zodra ik een dag afstandelijker was, deugde ik niet meer en hield ik niet meer genoeg van haar. Ze kon dan heel erg koel worden waardoor ik meer en meer mijn best ging doen om haar te laten zien dat ik van haar hield.

Het ene moment was ik alles en de dag erna was ik de grootste @!#$ (excusez moi) op aarde. Met pijn in mijn hart heb ik haar naar huis gestuurd en denk ik dat wij samen geen toekomst hebben. Terwijl ik nog ontzettend veel om haar geef.

Wat is wijsheid nu en waar komt haar gedrag uit voort?

• azalaia

Het lijkt erop dat ze een constante bevestiging nodig had/heeft om zichzelf goed te voelen. Ik denk ook dat ze alleen van zichzelf houdt, ze moet en wil dtt ook steeds maar weer horen, want dat bevestigt telkens weer dat het waar is, dat ze van zichzelf houdt.

Met zo'n iemand valt niet te leven. Ze is alleen op zichzelf gericht en eigenlijk niet op de ander.

Hoe dan ook: wees blij dat je er vanaf bent, hoe hard het nu ook mag klinken.

Deze vrouw neemt en slurpt jouw energie op, geef je dat even niet, dan is ze boos en afstandelijk terwijl jij juist zo je best doet voor haar.

Dat zegt al voldoende over hoe ze in elkaar steekt.

Je komt er wel overheen na een tijdje van rust en afstand nemen.

Het heeft ook weinig zin het er met haar nog over te praten, ze zal het ontkennen en dus schiet je er niks mee op.

Hou nu de eer aan jezelf en laat haar voor wat ze is.

Heel veel sterkte en laat het nog eens weten hoe het met je gaat.

Groeten van azalaia.

• Lezer

Denk eerder dat deze vrouw juist niet van zichzelf houdt en daarom steeds bevestiging nodig heeft van anderen.

• jon

Heb jij wel eens ergens geen mening over?

• azalaia

Wat bedoel je eigenlijk met deze opmerking?

I.p.v. dat je adequeaat reageert op Erik, reageer je op mij, maar IK heb toch geen probleem….????

Maar je schijnt wel al mij meningen met veel interesse te lezen, anders kon je niet zo reageren…..:D:D:D

Groeten van azalaia.

jon schreef:

>

> Heb jij wel eens ergens geen mening over?

• azalaia

daar zit wat in, maar iemand die de hele dag aandacht vraagt is wel erg met zichzelf ingenomen, alles moet om HAAR draaien, ze kan zichzelf niet even wegcijferen, zij moet in de belangstelling staan, en dat kan ook komen door grote onzekerheid.

Ik denk dat als je niet zo met jezelf bezig bent en veel minder op jezelf gericht bent, je ook niet steeds die bevestiging moet hebben van de ander.

Groeten van azalaia.

• Paula

Ik lees af en toe mee en ook mij valt het op dat je wel heel erg aanwezig bent. Voor mij teveel van het goede.

• azalaia

Zeg Paula, waarom lees je mijn antwoorden dan? Omdat het je teveel wotrdt?

Als het teveel voor JOU is, sla mij dan in het vervolg over, heb je gelijk een probleem minder. Scheelt weer een doelloos bericht hier.

Waar je al geen probleem van kan maken en krijgen….niet te geloven zeg….

Groeten van azalaia.

Paula schreef:

>

> Ik lees af en toe mee en ook mij valt het op dat je wel heel

> erg aanwezig bent. Voor mij teveel van het goede.

• Paula

Ik vind jou behoorlijk overheersend overkomen.

Nogmaals: mag het ietsje minder?

• azalaia

Beste Paula, dat is dan jouw probleem maar neem het leven wat zonniger op… scheelt een hoop frustratie.

Misschien zou je willen zijn zoals ik en ben jij eigenlijk een onzeker persoon.

Onzeker mensen ergeren zich vaak aan mensen die assertief kunnen en durven zijn, een mening kunnen uitdragen of die nu juist is of niet, dat doet er nu niet toe.

Probeer een probleem op dit prikbord te lezen, te begrijpen, en ook de antwoorden van allemaal te lezen en focus je niet zo op mij.

Is nergens voor nodig.

Straks heb JIJ hier een probleem en ben je wat blij als er iemand is die heel serieus jouw verhaal aanhoort en er goed op probeert te reageren waar je mogelijk iets aan kan hebben.

Hou het bij jezelf, kijk naar jezelf en minder naar mij.

Ik geef jou geen probleem…. iets zit in jezelf dat jou een probleem geeft.

Vergeet ook niet dat dit wel een psychologie prikbord is met vaak ingewikkelde problemen waar niet iedereen zomaar een antwoord op heeft, ik dus ook niet, maar ik probeer toch mijn beste kant te laten zien door een beetje te helpen.

Dit opent dan ook weer ingangen voor andere prikkers en zo blijft dit prikbord interessant en slaapt het niet in.

Hopenlijk ben je nu iets milder gestemd.

Nog prettige paasdagen.

Groeten van azalaia.

Paula schreef:

>

> Ik vind jou behoorlijk overheersend overkomen.

>

> Nogmaals: mag het ietsje minder?