wat moet ik hiermee?

• Lezer

Het ligt niet aan hem, het ligt aan jullie allebei. Jullie zijn om de verkeerde reden bij elkaar.

De relatie is al mislukt. Zonder professionele hulp valt er niets te redden.

Arm kind dat er niet voor heeft gekozen maar is overgeleverd aan ouders die geen stabiliteit en liefde geven.

• y

geen liefde geven????

mijn dochter krijgt heel veel liefde en een hele goede verzorging, dus ga nou niet vertellen dat ik haar geen liefde geef.

• y

waar baseer je dat eigelijk op dat mijn dochter geen liefde krijg???

omdat mijn relatie niet goed gaat wil nog niet zeggen dat ik een slechte moeder ben, je moest eens weten, ik durf van mezelf te zeggen dat ik een goede moeder ben die heel veel van haar dochter houdt en er alles aan zal doen haar een gelukkige jeugd en een goede toekomst te bieden, en ze is beter af zonder haar vader daar ben ik van overtuigd.

ik hoop dat je spijt hebt van je uitspraak, want het zit me behoorlijk hoog dat je dat zomaar zegt je weet er niks van je moet maar eens een dagje komen kijken hoe ik voor haar zorg en vecht en dan kun je oordelen.

ik schrijf hier alleen mijn verhaal om het kwijt te kunnen en om reacties waar ik iets mee kan dit maakt mij nog kwader.

Y

• wana

wegwezen! echt, wegwezen! bij hem vandaan! je kwelt jezelf en nu is je dochter nog klein,ze wordt dus niet verpest met een totaal verkeerd beeld van n relatie.

Je moet je veilig voelen,prettig en voelen dat er van je gehouden wordt.

je relatie gaat niet ineens anders worden,dit zal blijven. wegwezen, ja. uit dat mooie huis naar minder maar wel meer toekomst perspectief en eigenwaarde.

• wim01

Stel jezelf niet de vraag “wat moet ik hiermee?”

maar stel jezelf de vraag: “wat WIL ik hiermee?”

Dat kan een heel verhelderende kijk op de situatie geven.

• Lezer

Nee, ik heb geen spijt en je kan er wel iets mee……nl : je kwaad maken.

• y

waar baseer jij op dat mijn dochter geen liede krijgt dan?

• wana

De liefde van haar ouders aan elkaar denk ik dat er bedoeld wordt. liefde krijg je als kind ook door het te zien.

Ik denk als dit blijft voortslepen er een grote kans is dat je de vader van je kind héél erg gaat herkennen in je toekomstige schoonzoon over n jaar of twintig..

• S

Lieve Y

Natuurlijk, je kunt het vol blijven houden en hoooooopen…nou, ik kan je zeggen (na 35 jaar ervaring…en steeds weer vechten voor eerlijkheid….) de enige oplossing is…nooit blijven voor een mooie materiele situatie, en vooral de verbetering voor je eigenwaarde komt uit de stappen die je zelf zet. Als je wilt blijven, ga dan zorgen dat je op een gegeven moment vanuit een sterke positie tegen hem zeggen kan…. ik ben niet bang dat je weggaat…ik ben bang dat je blijft, want onder deze voorwaarden kan ik beter alleen een goed voorbeeld aan mijn kind geven…. Laat je geen mooie praatjes verkopen, stap op, of verbeter je zelfachting door zo goed mogelijk te doen wat je kunt, en geloof niet dat er geen betere kerels zijn, die zijn er echt. Bovendien “beter geen gezelschap, dan slecht gezelschap”, in een goede relatie werken beiden even hard aan het goed houden van de relatie, die kar kan je niet in je eentje trekken.