Ik word voor voldongen feit gezet

• Saskia

Genegeerd te worden door je partner lijkt mij weldegelijk een relatieprobleem.

• Hans

Is dit incident niet een signaal dat er iets fout zit in jullie relatie?

• peter

nee hoor, ik denk dat er niks fout zit in de relatie.

marianne voelt zich beter als ze alles onder controle heeft.

haar vriend heeft die controle niet, want hij is veel te vrij opgevoed.

Ik denk dat hij zijn familie niet heeft losgelaten, anders doe je

wel wat meer moeite zodat je vriendin zich daar niet druk over hoeft

te maken, en kan ook voor zijn familie gelden.

Marianne ik denk niet dat je hem hierin kan veranderen, en als hij zich

zou aanpassen gaat het aan hem vreten, want hij wil niet moeilijk doen,

ten opzichte van zijn familie.

Dat hij niet met jou besproken heeft, is dat hij bang was, dat je

negatief zou reageren, dus stelde hij het net zo lang uit, totdat

het geregeld was, denk ik.

groeten

Peter

—–

• wana

als het om je eigen ouders gaat, hoeveel gal je ook zelf over ze spuwt.., het ligt gevoelig als n ander/ je partner wat op ze aan te merken heeft.

ik vind jullie allebei nogal stekelig reageren..waarschijnlijk is t voor jouw vriend vanzelfsprekend om familiebezoek, etentjes e.d. zo onaangekondigd zonder vraag af te spreken.

Je kan rustig zeggen dat jij dat anders gewend bent en daar erg aan moet wennen, dat t voelt alsof je voor t blok gezet wordt.

je kan ze verwelkomen, hem laten uitzoeken hoe of wat te doen met t eten (ff patat halen kan ook) en zeggen ‘sorry, erg ongezellig maar ik had al een afspraak waar ik vanmiddag naar toe moet’ (zeggen dat je naar je eigen ouders gaat,lijkt me zout in de wond) en er meteen aankoppelen dat t misschien handiger en prettiger zou zijn als je de dingen eerder weet/ dat je schoonmoeder jouw even belt want zoonlief geeft t zo laat door..enz.

ik vind t overdreven om meteen de relatie onder de loep te leggen, je zit allebei gewoon anders inelkaar en zo ontstaan veel misverstanden, ik zelf handel ook wel eens uit vanzelfsprekendheid en zonder overleg, Lief kan dan later erop terug komen dat dat wel even besproken had mogen worden..

respectloos zou zijn het volgende keren weer en weer te doen, dan is t de relatie,ja.

• Marja

Misschien zou je je vriend kunnen vragen (op een rustig moment!): ‘Hoe zou jij je voelen als ik mijn familie voor een hele dag zou uitnodigen… zonder dat ik het er eerst even met jou over heb gehad’!

• Saskia

‘sorry, erg ongezellig maar ik had al een afspraak waar ik vanmiddag naar toe moet’ “”……………

Liegen… vind jij een goede oplossing ?

• Marloes

Kan het ook niet zo zijn,dat haar vriend niet gevraagd word wat hij graag zou willen,en is notabene zijn familie,maar aan een ondertoon van haar is zij er niet zo blij mee.Hem wordt niet gevraagd omdat zij gelijk reageerd hoe het moet gaan verlopen.Als ze niet zo vaak zouden komen,kan je zelf ook wel eens water bij de wijn doen.Om je relatie gezond te blijven houden. Bekijk een situatie ook eens vanuit de andere partner. Gr>marloes

• wana

nee, niet liegen, je snor drukken en zo duidelijk maken dat je er één van planning bent..tevens spaas je jezelf in ergernis en verplicht bezoek van zijn ouders.

Ik ben ook niet altijd/de hele tijd thuis als mn schoonouders komen en andersom als mijn ouders er zijn ook niet.

Het is duidelijk voor iedereen dat we niet aanelkaar vast zitten en doen waar we ons allebei prettig bij voelen.

Uiteraard is het rustig bespreken met de ander 1e keus maar waarschijnlijk is zijn familie gewend om gewoon langs te kunnen komen en komt t vriendlief niet in zn hoofd op om dat uitvoerig te melden of te bespreken.

Dan kom je met: “hoe zou jij je voelen als-..” nog steeds niet om het (misschien totaal onbewuste) misverstand/onbegrip heen..

Ik merk dat ik samen met mn partner nog steeds dit soort misverstanden heb.

Er zijn zoveel ongeschreven manieren van doen die je als vanzelfsprekend aanneemt en er blindelings vanuit gaat dat je partner dat net zo doet als jij..

• Ed

ik weet zijn kant niet van het verhaal maar ik ben er van overtuigd dat je zijn famillie niet moet

• Margriet

Hoi!

Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt, zou ik ook doen. Het beste is hier met je vriend over in gesprek te gaan, op een moment dat het niet speelt. Dus niet pas reageren als hij je weer voor een voldongen feit stelt. Je laat deze afspraak nu doorgaan. Hij helpt natuurlijk mee met eten koken en zo! En de dag er na bijvoorbeeld, kook lekker, dek de tafel gezellig en ga het gesprek aan. Dan heb je op dat moment niet een geval waar hij ‘ja’ en jij ‘nee’ op zegt en heb je dus misschien wat minder spanning er om. Veel succes ermee!

Groetjes!