Ik wil vluchten....

  • Frederik

    Beste Michel,

    Het bewustwordingsproces van mijn pijnlijke onbegrip op mijn eigen situatie neemt met de dag toe. Maar daarmee ben ik er niet. Het blijft een valkuil die ik zelf graaf om mijzelf te bagataliseren, in andere woorden mijzelf ophemel als antiheld, een charme in een noodlijdend bestaan waar ik zelf voor kies. ' What if“ ” Some day"

    De optimist dagdroomt van een overwinning, een gebeurtenis waarin mijn hele wereld 180 graden draaien zal. Ik wacht, het is niet meer zoals vroeger waarin die dingen leken aan te waaien. Je moet er moeite voor doen, een actie dient te ondernemen om naar je doel te streven. Maar ik zit in de starthouding en verwacht op ieder ogenblik die plotselinge omzwaai waarin ik mijzelf kan uitdagen, mijzelf kan hervinden.

    Ik kijk in de spiegel, 5 jaar geleden, stel je voor dat mijn ik van toen naar nu kijkt, wat zou hij tegen mij zeggen? Een bekritiserende toon zal eerst uit zijn mond vloeien, waarna een moment van stilte zal volgen om zijn desillusie waar hij even van door zijn stuk is gebracht onder daadkrachtige woorden te vermomen. Hij formuleert richtlijnen: “Ga in therapie, gooi die computer van je bij het grofvuil, ga vissen, ga basketballen, ga lezen en schrijg gedichten”

    Maar ik doe het niet! Ik weet dat ik niet zo langer door kan gaan, maar vind de energie niet, ervaar gevoelens van een nederlaag als ik om hulp smeek. Nee, ik wacht en laat de tijd haar werk doen en vervuil dit forum met zelfbeklag. Toch zou het fijn zijn om wat nieuwe vrienden te krijgen, iets te ondernemen enzo….

    Michel Schreef:

    ——————————————————-

    > Een man, bijna 37 jaar was zoekende naar mensen

    > die hij zoude kunnen helpen.

    > Alleen als ik hier ben, maar eenzaam voel ik mij

    > niet.

    > waarom toch dan, dat jij het wel lijkt te zijn? In

    > proza tikken jouw vingers, je mond prevelt de

    > woorden,

    > wat zou je toch schrijven, om mensen te trekken?

    >

    > Wie gaat het jou zeggen, wie fluistert het jou

    > toe? De oplossing in je leven, want problemen heb

    > je genoeg.

    > De kroeg lijkt dichtbij, maar toch durf je niet.

    > Je hebt weer geen zin, wat doet het er toe.

    > Ach kommer en kwel, ach zielige ik, niemand die

    > ziet mij, wat ben ik toch zielig.

    > Alles is zinloos, dat gaat door je hoofd. Zelfs

    > het eten op je bord, dat kan je niet deren. Waarom

    > zou je eten, want alles is zinloos.

    > Dood was je beter, dan hoefde je niet te leven.

    >

    > Pfff en zo kunnen we nog tachtig kantjes

    > volpennen.

    > Jij mist inderdaad het Leven. Zonder het Leven kun

    > je inderdaad beter dood zijn. Maar toch leef je

    > met een reden.

    > LIEFHEBBEN!! Jij moet weer gaan LIEFHEBBEN!! Stop

    > met je zelfmedelijden, stop met je gezanik.

    > Als jij 's wist hoezeer jij op dit moment wordt

    > liefgehebt (hoe zeg ik dat?)

    > KIES! KIES! KIES! Je moet kiezen. Je moet geloven.

    > Je moet geloven in liefde.

    > Kies dan voor het leven, zegt de God van de

    > bijbel. Jij moet kiezen om lief te hebben.

    >

    > Koop een konijntje of poes, een hond of een paard.

    > En ga het verzorgen. Ga het aaien en knuffelen

    > zoveel als je kan.

    > Het probleem is dat je in een situatie zit waarin

    > je niets of niemand meer kunt liefhebben. Dat IS

    > gelijk aan dood zijn.

  • Michel

    Een gebeurtenis die alles 180 graden omkeert?

    Daar hebben ze een woord voor: be-KERING.

    Je loopt nu de verkeerde kant op. Je moet waarschijnlijk ZELF stoppen daarmee, je omkeren en gaan doen wat goed voor je is.

    Ben het met je eens: met vrienden zou dat een stuk makkelijker zijn.

    Waarom heb je op jouw leeftijd trouwens geen vrienden die jou willen helpen?

    Wat heb jij in het Leven geinvesteerd?

  • Frederik

    Beste Michel,

    Op de stoep staan ze buiten, een nieuw testament onder hun armen. De bel galmt door mijn huiskamer, is mijn verlossing nu hier? Een omwenteling is niet per defenitie een verezen overtuiging of verbinding aan religieuze tak waaronder ik onderdak poog te (her)vinden. Een absolutistische misinterpretatie in de betekenis van haar woord, zoals je eerder trachte, iets te schetsen waarop het lijkt, maar daarmee de schrijverkunst te kort doet. Je herhaalt hetzelfde kunstje: simplistisch met een gedreven ondertoon waarin ik helaas een gebrek aan kennis constateer. Maar gebrekken maken mensen mooi dus kan ik je zwart wit denken best apriceren mijn nieuwe vriend.

    180 graden draaien is natuurlijk beeldspraak, in moderne taal zou ik kunnen zeggen dat ik geen jojo ben. Ik voel je argument aanstormen dat deze populaire uitdrukking een beetje misplaatst is. Wij delen in deze dezelfde mening:) Het is bijna aandoenlijk dat ik in je schrijven leven met een hoofdletter aantref. Ik weet niet hoe ik dit moet opvatten, want ik dwaal nog een beetje in je zwart wit gedachte en het doet mij daarnaast aan als een beschuldiging. Even diep ademhalen, okay ik ben er weer.

    Ik ben volledig geslaagd, met vlag en wimpel om mij te isoleren van alles en iedereen. Zoals het gezegde mooi zegt: ik heb alle schepen achter mij verbrand. In mijn blog als je de moeite genomen had om hem helemaal te lezen, vertel ik dat ik sinds drie jaar het gevoel en de zin in het leven kwijt ben geraakt. In die periode die nu helaas nog voortduurt heb ik geen enkele moeite gedaan om contacten te onderhouden, afspraken na te komen, uit te gaan, iets op te pakken wat mijn leven zou kunnen verijken. Ik heb er toen mee ingestemd dat het mooi was geweest en dat ik eigenlijk geen idee heb wat ik zou willen doen. Nu de tijd toch wel hard voorbij streeft wil ik er toch iets van proberen te maken. Maar ik zit vast, kan geen kant op en weet eigenlijk niet hoe ik mijn leven een herstart moet geven om dingen opnieuw op te bouwen. Ik noem hierbij vriendschappen, werk en andere activiteiten waarin ik iets voor mijzelf zou kunnen gaan betekenen en allicht een maatschappelijke bijdrage kan doen, die ik middels door nevenfuncties in het verleden met veel plezier heb gedaan (juridische civiele en strafrechtelijke verlening aan minderjarigen). Ik ben echt op zoek naar de bouwstenen en niet naar clichematige hup holland hup tafarelen. Ik zou het echt leuk vinden om met mensen in contact te komen die in een soort gelijke situatie zitten of mijn situatie herkennen en mij kunnen adviseren, dat is het doel.

    Michel Schreef:

    ——————————————————-

    > Een gebeurtenis die alles 180 graden omkeert?

    >

    > Daar hebben ze een woord voor: be-KERING.

    > Je loopt nu de verkeerde kant op. Je moet

    > waarschijnlijk ZELF stoppen daarmee, je omkeren en

    > gaan doen wat goed voor je is.

    >

    > Ben het met je eens: met vrienden zou dat een stuk

    > makkelijker zijn.

    >

    > Waarom heb je op jouw leeftijd trouwens geen

    > vrienden die jou willen helpen?

    > Wat heb jij in het Leven geinvesteerd?

  • Michel

    Dag Frederik,

    Ik wil best met je van gedachten wisselen en met je meedenken.

    Ik kom zelf uit een zwartgallig leven dus ik weet wel hoe dat in elkaar zit en kan mezelf wel invoelen in jouw situatie.

    Je zult wel zelf moeten aangeven wat je wilt, en hoe je dat denkt te bereiken.

    Laat maar weten.

  • Frederik

    Bleh, stom apple mini op afbetaling besteld. 800 piek en ik kan niet annuleren, en als ze morgen voor de deur staan, dan denk ik NEE, NEE en pak het aan en voor ik het weet is de zegel vebroken en zit ik er jaren aanvast. Dom, ik kan natuurlijk een mailtje sturen om te vermelden dat ik een bestelling gedaan heb die ik A) niet kan betalen, B) ik al een computer heb die haar werk doet, C) beter iets anders kan aanschaven als ik toch perse iets nieuws wil kopen.

    Een upgrade is natuurlijk wel waanzinnig vet en werken met de apple software staat best hoog op mijn lijstje, maar jeetje wat een pieken man. Ik wilde eigenlijk een videocamera op afbetaling kopen, maar daar hebben ze bij de Wehkamp geen gespreide betalingen voor. Met het idee om een soort van videodagboek te maken, mijn leven op beeld en wat doelstellingen die poker gerelateerd zijn. Kansloosfiguur grinding sng's en het randgebeuren eromheen wat best schraal is, maar ik heb inmiddels een hengel, een molen, kunstaas en nieuwe schoenen. Ach ja, ik zucht diep en zeg de eerste woorden even hardop, kneusje;)

    Naja, jezelf onnodig in de schulden steken is een karaktertrek die ik dacht overwonnen te hebben. Ik moet er maar mee leren leven. Doelstellingen deze maand: ik ben al een aantal dagen clean van pokeren. Wil even beter in mijn vel zitten en niet met geld spelen dat ik geeneens in mijn pocket heb, dat blijft altijd een beetje vreemd. Maar moet er deze maand maar eens aangeloven en wat sick volume gaan draaien om te kijken hoe ver ik kan komen. Geen domme tiltexplosies meer op cashgames, bah was afgelopen zaterdag ook weer halve roll kwijt in onhandige plays waar ik te snel mijn controle verlies. Ik ben zo'n uber geek, weet nagnoeg zo'n beetje alles, maar dat toepassen, nope, althans vaak wel maar soms niet en dat soms is zo f*cking killing. Dus voorlopig maar ff terug naar sng's, boring maar een prima game om goed $$ te verdienen. Een aantal kenissen zijn naar Thailand vertrokken om daar 3 maanden met z'n vijfen online te pokeren, super vet. Een goede vriend van mij gaat volgende week naar Malta om zich belastingvrij te richten op full time pokerpro. Echt super vet. Maar ik wil het soms zo graag en vaak ook helemaal niet. De stress en de druk, het er van moeten rondkomen, onzeker worden over je game, bad runs, doomswitch. Het hoort er allemaal bij.

    Ik probeer dingen echt op een rijtje te krijgen. Massive faalangst, bang om te verliezen en te stoppen als we een beetje up zijn om dat gevoel te handhaven. Moeilijk, te gefoccust op moneygoals. Ik moet er echt vanaf. Dus deze nieuwe maand verstand op nul en spelen, spelen, spelen ongeacht het resultaat of de daaraan verbonden zelf opgelegden verwachtingen die bijna onhaalbaar zijn, niet doen! Al mijn gokkende vriendjes en dat zijn d'r wel een hoop hebben don't care attitude. Die moet ik ook proberen te vinden in analystisch denkpatroon.

    Ben wel bezig met wat informatie te vergarren, becoming fearless, avoiding tilt, tilt controle, emontional behavor en richtlijnen om dit probleem te onderkennen. Natuurlijk liggen mijn probelemen veel dieper, maar damm hoe moeilijk kan het zijn om 4 uur per dag (ik zit gemiddeld 15uur per dag toch achter die klote computer) bezig te zijn met iets dat je leuk vind of toch niet, grrrr.

    Naja whatever. Ik ga mijn blog wel volspammen met al deze oninteressante shit, dat weinig te doen heeft met andere dingen die allicht wat meer voorrang verdienen.

  • Frederik

    Beste Michel,

    Tof! Ik denk dat het makkelijker is als ik je mijn e-mail geef, dan zijn mijn eventuele vragen of ervaringen ook niet openbaar. Je kunt mij bereiken op: sittingoutsz@hotmail.com (let op die z op het einde). Hoop iets van je te mogen horen!

    Michel Schreef:

    ——————————————————-

    > Dag Frederik,

    >

    > Ik wil best met je van gedachten wisselen en met

    > je meedenken.

    > Ik kom zelf uit een zwartgallig leven dus ik weet

    > wel hoe dat in elkaar zit en kan mezelf wel

    > invoelen in jouw situatie.

    >

    > Je zult wel zelf moeten aangeven wat je wilt, en

    > hoe je dat denkt te bereiken.

    >

    > Laat maar weten.

  • Sander

    Sukkel