Gevoel hebben "Het je niet gegund te zijn"...

  • wanna

    Omdat je niet op je eigen woord en mening vertrouwd denk ik en meer waarde hecht aan de mening van die ander.

    Geen mens kan zonder hoor,maar geef het jezelf als eerste,die goedkeuring,aanmoediging én het schouderklopje achteraf!

    Geen idee waar het vandaan komt dat kan door alles wat je benoemde komen,karakter,jeugd,opvoeding,gebeurtenissen..

    succes met het opschrijven van leuke dingen,echt het werkt super.

    Soms moest ik zo graven om iets positiefs te benoemen en er waren dagen dat ik niet verder kwam als ‘lekker zittende sokken’ en ‘fijn kopje thee vanmiddag’ maar nu moet ik echt kiezen: ‘welk van al t goeie schrijf ik op?’ Ik doe het al jaren en heeft echt mn leven en mn zelfvertrouwen verandert.

  • Cyclops

    Dat is exact wat het is, ik kan niet vertrouwen op mijzelf omdat het verleden mij geleerd heeft dat veel mislukt, in combinatie met niet zo'n heel fijne stimulerende en ondersteunende ouders/leerkrachten. Maar ook ligt het aan mijzelf en aan impulsiviteit. Het is erg jammer dat mijn leven, ondanks mijn goede intelligentie steeds misloopt hierop. Ik zou willen dat ik constant was. En in het leven zou staan als iemand met veel zelfvertrouwen en een stabiel humeur, ik ben nogal snel emotioneel uit balans, goed functioneren is ver te zoeken vaak. Het is veel erger dan mensen in mijn omgeing zouden doen vermoeden, het zit me erg hoog. maar ik ben vastberaden echt wat aan mijn leven te doen, ik ga veranderen en voor een carriere zorgen. :) het zal zwaar zijn maar ik ga me er doorheen slepen en uiteindelijk zal het aantal geslaagde al het negatieve overheersen in mijn leven/verleden en langzaam komt mijn eigenwaarde weer op de rails. Het is gewoon een kwestie van tijd. Ik zou tegen iedereen willen zeggen: Vertel een ander nooit dat hij of zij niets kan omdat jij het niet kunt. Veel mensen hebben hun onzekerheden op mij geprojecteerd, omdat het bij mij kon (sociaal, loyaal). Nu ben ik dit zo beu, nu ga ik voor mezelf opkomen en mensen terechtwijzen. Ik gun mezelf ALLES!

  • azalaia

    Dit is het en zo wil ik het horen. Laat het verleden achter je en begin NU te werken aan je toekomst, te werken aan JEZELF, want je weet nu dat je het helemaal waard bent en dat JIJ en niemand anders dan jezelf…(tu) je dit gunt…

    Veel succes en laat nog eens van je horen…:)

    azalaia

  • Cyclops

    (tu)(:P):) Yesss!! Dank je wel!! Ik ga een studie volgen… als dat lukt.. heb je nog een aantal jaar dan? haha :) yes ik ben helemaal positief en optimistisch!

    Groetjes San.

  • wanna

    TOP!!! trots op je keuze!

    Hou vol en op een gegeven moment leer je om te gaan met je eigen kuren,

    dan zie je er de voordelen van en herken je de nadelen en weet je wat op zo'n moment het beste voor je werkt!

    Dat bereik je door tijd en (zelf)studie. Je zal van het studeren zelf ook veel leren. En denk erom, je mag best af en toe even om je murf gaan,als je maar weer op staat en het weer probeert.

    Succes!