Problemen studie door sociaal emotionele problemen.

• Mike

Ik weet gelukkig niet wat een psychose is.

Schizofrenie heb ik wel een beeld bij hoe dat zit. Maar is een moeilijk verhaal om hier even neer te tikken.

Ik denk dat je een goede keuze maakt, als je nu NIET voor de studie psychologie kiest.

Je kunt je altijd blijven verdiepen in de dingen. Maar onderzoek wel alles.

Ik was zelf vrij ver in de new age ontwikkeld, maar ik had sterk het gevoel dat er iets niet klopte. Dit soort signalen mag je nooit

negeren!!! Ik ben verder gaan zoeken, tot ik de waarheid achter de bijbel ontdekte. Toen begreep ik ook ineens veel meer dingen.

Want de bijbel is voor mij het enige complete boekwerk dat de werkelijkheid beschrijft.

Als je echt rust wilt, en als je echt je geest op een goede manier wilt opbouwen, ga dan op zoek naar God.

Als je het leven van Jezus onderzoekt, zul je God vinden. Dan zul je ook ontdekken dat de bijbel een schat aan psychologische informatie

bevat, waarmee je mensen ECHT kunt helpen als je daar klaar voor bent. Je zult een rust in jezelf krijgen die je nu niet voor mogelijk kan houden.

En je zult weten dat je de goede weg loopt.

Je zult een liefde ontdekken die alle tekorten van je ouders rijkelijk vergoed. Je zult hen kunnen vergeven, om wat ze fout gedaan hebben.

Dat is nodig om zelf vrij te komen.

En als je geestelijke ruimte hebt gekregen, zul je een dergelijke studie veel beter kunnen volgen.

Je kunt niet meer in je geest proppen dan dat er ruimte voor is. Als je logisch denkt kun je zelf al aanvoelen dat dit problemen gaat opleveren.

Sterkte en zegen toegewenst tijdens je zoektocht.

Cyclops Schreef:

——————————————————-

> Mag ik vragen ben je psychotisch (geweest?) tegen

> mij zeggen ze dat ik schizofrenie kan ontwikkelen

> of psychose. Ik begrijp dat niet het maakt me bang

> voor de toekomst ik ben ook bang trouwens dat de

> grote druk op mij (door de studie) naar boven

> haalt.. just wanted to say that! Duss ik denk dat

> ik kunstenaar ga worden ;)

> en inderdaad in god of ‘iets’ geloven is geen

> luxe..

• Cyclops

weetje als ik kijk naar die psychologen en psychiaters.. ze hebben niets anders gedaan mij pissed-off gemaakt. im dacht dat kan ik beter, maar ik ben bij nader inzien toch het type er niet voor! Ik wil niets met clienten te maken hebben en hulpverleners vind ik een te hoog, ik ben normaal en jij bent maar gek-gehalte hebben, bah, wat raar vind ik dat. Ben blij met mijn situatie nu en heb een uitkering, omdat ik paranoide problemen heb, en problemen met desorganisatie en de emotionele problemen worden veroorzaakt door vlakke gevoels uitingen. ik houd van schilderen en tekenen en schrijven, ik ben ook op dit moment geisoleerd, zelf gekozen, welja niet zelf gekozen maar eigenlijk gedwongen omdat ik anders psychotisch wordt.prodroom schizofreen zeggen ze, maar geloof ik niet!

misschien later als het beter gaat nog eens proberen idd dat studeren, nu niet. nu niet.

new age.. mooi allemaal, ik vind de realiteit te suf and dull ik kan er niet mee omgaan, sommige mensen zijn gewoon creatief die heb je ook nodig… zo ben ik en ben daar heel trots op en blij mee! Ik zou niet om kunnen gaan met het hokjes denken in de huidige psychiatrie en de kortzichtigheid van die lui. Houd 't echt voor gezien, opgelucht!

Hartelijk bedankt voor je lieve en zeer nuttige berichten!

CYCLOPS

• Cyclops

Mag ik trouwens nog weten in korte lijnen, hoe jij het ziet met dat schizofrenie-stuk? nu ben ik toch wel nieuwsgierig.

ik zie het zo schizofrenen zijn heel intelligente, hooggevoelige mensen bijna-of paranormaal, het wordt ze snel te intens en dan gaan de zintuigen door elkaar lopen, dit is de aardse verklaring ik heb ook een andere en filosofisch meer evolutie theoretisch gerichte verklaring, een hogere verklaring, een betere. Ik hoop dat je er wat over wilt zeggen!

groetjes Cyclops!

• Mike

Beste Cyclops,

Ik denk dat je daar een goede keuze mee maakt.

Ik hoop dat je met jezelf in het reine komt en rust vindt.

Wat schizofrenie betreft dat blijft een lang verhaal en kan ik hier moeilijk even neertikken.

• Wandering

Jee dat is bijna mijn verhaal. Bij ons werd bij de dochters gezegd dat je kon kiezen tussen winkeljuf of op kantoor zitten. Een andere optie was er niet.