Ik weet gelukkig niet wat een psychose is.
Schizofrenie heb ik wel een beeld bij hoe dat zit. Maar is een moeilijk verhaal om hier even neer te tikken.
Ik denk dat je een goede keuze maakt, als je nu NIET voor de studie psychologie kiest.
Je kunt je altijd blijven verdiepen in de dingen. Maar onderzoek wel alles.
Ik was zelf vrij ver in de new age ontwikkeld, maar ik had sterk het gevoel dat er iets niet klopte. Dit soort signalen mag je nooit
negeren!!! Ik ben verder gaan zoeken, tot ik de waarheid achter de bijbel ontdekte. Toen begreep ik ook ineens veel meer dingen.
Want de bijbel is voor mij het enige complete boekwerk dat de werkelijkheid beschrijft.
Als je echt rust wilt, en als je echt je geest op een goede manier wilt opbouwen, ga dan op zoek naar God.
Als je het leven van Jezus onderzoekt, zul je God vinden. Dan zul je ook ontdekken dat de bijbel een schat aan psychologische informatie
bevat, waarmee je mensen ECHT kunt helpen als je daar klaar voor bent. Je zult een rust in jezelf krijgen die je nu niet voor mogelijk kan houden.
En je zult weten dat je de goede weg loopt.
Je zult een liefde ontdekken die alle tekorten van je ouders rijkelijk vergoed. Je zult hen kunnen vergeven, om wat ze fout gedaan hebben.
Dat is nodig om zelf vrij te komen.
En als je geestelijke ruimte hebt gekregen, zul je een dergelijke studie veel beter kunnen volgen.
Je kunt niet meer in je geest proppen dan dat er ruimte voor is. Als je logisch denkt kun je zelf al aanvoelen dat dit problemen gaat opleveren.
Sterkte en zegen toegewenst tijdens je zoektocht.
Cyclops Schreef:
——————————————————-
> Mag ik vragen ben je psychotisch (geweest?) tegen
> mij zeggen ze dat ik schizofrenie kan ontwikkelen
> of psychose. Ik begrijp dat niet het maakt me bang
> voor de toekomst ik ben ook bang trouwens dat de
> grote druk op mij (door de studie) naar boven
> haalt.. just wanted to say that! Duss ik denk dat
> ik kunstenaar ga worden
> en inderdaad in god of ‘iets’ geloven is geen
> luxe..