Ik moet wel uitkijken dat ik mijn humeur niet laat geïnvloeden door alle berichtgeving op tv, internet, kranten. De vogelpest, daar ben ik niet zo bang voor. Als je in een auto stapt, loop je veel meer risico om hier aan dood te gaan dan aan de vogelgriep, en virussen zijn er altijd al geweest zolang de mens bestaat, dus dat is niet nieuw. Aldus: azalaia.
Hoi azalaia, de berichtgeving op zich van nare gebeurtenissen in de media doet me weinig of niets. Niet dat ik een gevoelloos mens of zo ben, integendeel, maar ernstige misdrijven is niet iets van deze tijd, het gebeurd door de eeuwen heen, door de tijdsgeest krijg je weer andere misdrijven. Meer zorgen maak ik me over onbetrouwbare overheidsfunctionarissen, dus corruptie/ machtsmisbruik etc. etc. Daar burgers daar sneller slachtoffer van kunnen worden. Wat betreft dat je met verkeersongelukken meer kans loopt om te sneuvelen is helemaal waar, alhoewel suïcide nog hogere sterftecijfers kent dan verkeersslachtoffers, en gek genoeg liggen op die cijfers een taboe in de politiek….
Mijn humeur kan sterk worden beinvloed door berichten over allerlei soorten van dierenkwelling/mishandeling, de hele mikmak hier omheen wereldweid.
Ook Afrika baart mij grote zorgen, de droogte, oorlogen, mensen en dieren die liggen te kreperen, maar ook zinloos geweld dichtbij / ver weg; leugens over waarheden en feiten zoals dat verdwenen meisje Holloway waar die Joran en zijn 2 vrienden wel veel méér vanaf weten dan dat ze willen toegeven. Aldus: azalaia.
Mee eens, al moet ik wel zeggen dat ik bepaalde zaken (niet Afrika) relativeer, daar de media bij sommige misdrijven kan doen overkomen alsof dingen veel erger zijn dan de realiteit laat zien. Neem bijvoorbeeld pedofilie waarvan elke er één teveel is. Die zaken worden gebracht alsof het schering en inslag is, terwijl de werkelijke cijfers over de gruwelijkste zaken in deze al vele jaren stabiel zijn en in sommige gevallen zelfs dalende. Alhoewel ik me van de week rot schrok, toen SBS Undercover onthulde hoeveel kinderen er op “bestelling” misbruikt worden. Dat er een “ondernemer” hier in Nederland een hele loods vol met die troep heb en schijnbaar geen strobreed door de opsporingsdiensten in de weg gelegd wordt, geeft mij te denken van wat zit daar achter misschien wel op hogere hand. Ik kijk niet snel ergens raar van op, maar na deze uitzending was ik behoorlijk geschokt dat dit kan in Nederland…….
Al dit soort dingen kunnen me nogal agressief maken, maar zover laat ik het niet komen. Ik kan het toch niet veranderen, dus leg ik het maar naast me neer en ga maar een lekker muziekje opzetten om mijn geest te wassen van negatieve gedachtes.
Klinkt als ‘'kop in het zand steken…..’' Aldus: azalaia.
Mensen kunnen meer veranderen dan ze vaak denken, gewoon een kwestie van niet de andere kant opkijken als je wat ziet wat niet klopt. Alhoewel het met schorum op hoog nivo binnen opsporingsdiensten er niet makkelijker op wordt, dat baart me nog het meeste zorgen. Ook al zijn de meeste mensen daarbinnen oké, ik vindt onderstaande berichten behoorlijk zorgwekkend, daar dit zich niet alleen tot Amsterdam beperkt… Gelukkig doe ze er hier wel veel aan om corruptie de kop in te drukken, dat moet ik ze nageven….. Groetjes v Hyperactief
Arrestatie verwacht van informant
14-4-2006 De politie staat op het punt om een hoge corrupte functionaris binnen politie of justitie op te pakken. Het zou gaan om een officier van justitie óf een leidinggevende van de CIE, de criminele inlichtingen eenheid. Dat melden betrouwbare bronnen aan AT5.
Het zou kunnen gaan om het corrupte contact van topcrimineel Willem Holleeder, ook wel “de Pet” genoemd.
Eerder arresteerde de politie al een rechercheur en een oud-politieman, die informatie aan criminelen zouden hebben doorgespeeld.
“CIE kloppend hart van recherche”
14-4-2006 De arrestatie zou de eerste grote vangst zijn in de Vancouver-zaak. Eerder werden twee aanhoudingen verricht, maar hier zat de beruchte Pet niet bij.
De nieuwe verdachte is vermoedelijk wel “de Pet”. Volgens de geliquideerde vastgoedhandelaar Willem Endstra voorzag de Pet Willem Holleeder van vertrouwelijke informatie. Het zou gaan om een officier van justitie of een leidinggevende van het CIE zijn.
Volgens VU-criminoloog Hans Nelen zou een arrestatie een ernstige zaak zijn: “Juist het CIE, het kloppend hart van de recherche, die werkt met informanten, is zo'n arrestatie zeer pijnlijk. ” BRON: AT 5 Tekst !!!