Psychische beïnvloeding nieuwsberichten ???

• Hyperactief

Want wetenschappelijke journalisten gaan er dieper op in aldus: Annelies E.

Als ze niet psychisch beïnvloed zijn door belanghebbenden niet Annelies E., en onafhankelijk neutraal en niet beïnvloed is een schaars goed in de huidige maatschappij… Groetjes v Hyperactief

• Annelies E

Journalisten hebben toch geen belang bij commercie met geneesmiddelen ??

Als het goed is zijn zij onafhankelijk

Hij is wetenschapper en journalist

• Hyperactief

Journalisten hebben toch geen belang bij commercie met geneesmiddelen ??

Als het goed is zijn zij onafhankelijk

Hij is wetenschapper en journalist Aldus: Annelies E.

Hoi Annelies E., je zou het boek Medicijn mafia eens moeten lezen, dan begrijp je precies waar de clou in deze zit. Bladen die van farmaceuten zelf zijn, wetenschappers die ingekocht zijn, belangenverstrengeling (en journalist zijn en wetenschapper is ook belangenverstrengeling) etc. etc. etc. Zoveel neutrale onafhankelijke mensen zijn er niet meer…. Groetjes v Hyperactief

• azalaia

Zodra er reclame is zet ik het geluid uit, maar de beelden blijven, heerlijk rustig en ontspannen en ik kan dan even heen en weer lopen maar hou dan wel in de gaten wanneer het programma weer start. Ik kijk selectief tv, en soms ook helemaal niet, maar één ding moet ik wel toegeven, als zou je dat misschien niet van mij verwachten: ik kijk al 15 jaar GTST onafgebroken, waarom weet ik eigenlijk ook niet, want ik erger mij kapot af en toe aan hoe de personagens moet spelen en dan bedoel ik niet de oude garde, maar de jongeren die altijd maar weer denken de grootste bek te pas en te onpas te kunnen opzetten zonder enige vorm van respect voor anderen. Het is een serie, dus niet echt, maar erger ik erger hieraan en toch blijf ik kijken, heel raar eigenlijk. Er is iets wat mij toch boeit en hoe grof er soms wordt geacteerd, ikzie ook de andere kant, de binnenkant van diezelfe persoon (in die serie), en dan boeit het me toch genoeg om te blijven volgen hoe dingen totaal verkeerd gaan maar hoe ook dingen worden opgelost. Vroeger was het Payton Place, nu GTST.

Ik denk dat ik behoefte heb om in een serie te zien hoe alles overdreven wordt, om dan met genoegen te constateren dat het in mijn familie, met mijn 3 kinderen, 2 kleinkinderen het lang niet zo heftig was allemaal. Zo'n serie is toch een soort van spiegel.

Nog een prettige dag toegewenst.

Groeten van azalaia.

• Ellen XL

Ik vind het niet gek, ik kijk ook GTST! Ik vind het wel lekker makkelijk om me bij te ontspannen, het is zo stom dat je helemaal niet hoeft te denken. Op die manier kan ik de werkdag van me af laten glijden. Tijdens de reclame ga ik meestal koffie zetten, planten water geven, de was binnenhalen, in een tijdschrift bladeren of ja… een sanitaire stop! Dan moet ik het geluid van de reclame wel aanlaten want anders weet ik niet wanneer het weer begint. Heb je wel eens bijgehouden hoe lang die reclame duurt? Kan wel tot 10 minuten oplopen! Ook als je het geluid zacht zet, glijdt het stiekum je onderbewuste in. Ik heb nog cassette bandjes uit mijn Louise Hay periode, achter de ontspannende harp, viool en pianomuziek werden er op onhoorbare fluistertoon suggesties gegeven als “ik ben slank, ik heb helemaal geen honger, ik barst van de energie”. Die reclames worden door psychologen in mekaar gedraaid. En dan s'nachts galmt er door mijn kop; “ik ben chatman..”

Wat moet ik daarmee he? :-D

Groetjes Ellen

• Hyperactief

GTST is slechte psychische beïnvloeding voor jeugd die er gevoelig voor is, ik heb dat met mijn nichtje gezien, die pakte alle rottigheid eruit…. Groetjes v Hyperactief

• Annelies E

Maar mijn zoon is een politieke wetenschapper

Op internationale betrekkingen

En hij heeft nergens belang in(Geldelijk)

Wel heeft hij beroepsmatige belangstelling

Ik geloof ook dat er vele belangen verstrengeld worden

Maar ik denk dat het soms ook wat overdreven wordt

• Hyperactief

Maar mijn zoon is een politieke wetenschapper

Op internationale betrekkingen

En hij heeft nergens belang in(Geldelijk)

Wel heeft hij beroepsmatige belangstelling Aldus: Annelies E.

Hoi Annelies E., begrijp me niet verkeerd, hij hoeft dan wel geen geldelijk en/ of ander belang ergens in te hebben, maar dat kunnen de eigenaren van zo'n blad bijvoorbeeld wel hebben. Ik zal je een voorbeeld noemen, stel een grote farmaceut wil in een wetenschappelijk blad onderzoeken publiceren die ten gunste zijn voor hun zelf, het blad waarin dat artikel komt is via omwegen van hunzelf, het zal duidelijk zijn dat de journalist in dienst van dat blad alleen materiaal aangeleverd krijgt wat hun zelf uitkomt, de rest wordt weggelaten…..

Ik geloof ook dat er vele belangen verstrengeld worden

Maar ik denk dat het soms ook wat overdreven wordt Aldus: Annelies E.

Met het laatste zou ik vanuit mijn hart echt willen dat ik je gelijk kon geven, ik kan je garanderen dat het veel ernstiger en gevaarlijker is dan meniggeen denkt. Wie oh wie staat er bij stil dat grote farmaceuten zich allang op de voedselketen gegooid hebben. Als je daarbij bedenkt dat als bepaalde bouwstoffen uit voeding verdwijnen, dat het bekend is dat door een gebrek aan die bouwstoffen ook ernstige psychische problemen kunnen ontstaan, dan is er maar weinig fantasie nodig hoe twee verschillende takken van één en een dezelfde bedrijf de kassa voor beide takken flink kan laten rinkelen, zeker als je bedenkt dat de wereld in die zin veranderd is dat de koers van de aandelen boven mensen gaan…:( Hieronder een beschrijving en de inhoud van het boek waar ik het eerder over had, en daaronder een gloednieuw boek van dit jaar (het andere is van 2003) die ik gisteravond bij een kennis heb ingekeken en de Nederlandse situatie belicht, en let bij het nieuwe boek onderaan vooral op de laatste zin van de beschrijving zoals die op de site van Scheltema boeken alhier uit Amsterdam stond…. Groetjes v Hyperactief

DE MEDICIJNEN MAFIA/ geld, ego en macht binnen de farmaceutische industrie 348 blz. geschreven door Jeffrey Robinson van uitgeverij : Elmar uit 2003. ISBN 90-389-1372-9

"Een medicijn dat de ongeneeslijken geneest maar niet verkoopt is slechte handel.

Als een medicijn goed verkoopt maar nauwelijks iets beter maakt, is het nog steeds prima handel."

Voor het meest waardevolle dat de mens bezit - zijn gezondheid - is hij afhankelijk van een handjevol multinationals. Zij ontwikkelen produceren en verhandelen de pillen en poeders waarvan de gezondheid én de levensverwachting van de wereldbevolking afhangen.

Hun onophoudelijk speuren naar nieuwe medicijnen is een weldaad voor miljoenen. Maar langzamerhand rijst echter de vraag of het deze bedrijven niet in eerste instantie om grof geld gaat in plaats van om gezondheid. En wie de handel en wandel van deze bedrijfstak onder de loep neemt, stuit op meer vragen. Maakt men gebruik van bedrijfsspionage bij de ontwikkeling van nieuwe medicijnen ? Worden politieke besluiten die de bedrijfstak onwelgevallig zijn ondermijnd en worden kritische politici gechanteerd ? Gebruikt men geweld om de eigen belangen veilig te stellen ? Worden wetenschappers omgekocht ? Worden doelbewust medicijnen op de mnarkt gebracht die onvoldoende getest zijn ? Worden de armen in de derde wereld afgescheept met inferieure producten ? Worden medicijnen met opzet verslavend gemaakt zodat er meer aan te verdienen valt ?

De farmaceutische industrie mag zich graag profileren als de weldoener van de mensheid. Na grondige studie vraagt Jeffrey Robinson zich bezorgd af of de meeste geneesmiddelenbedrijven niet meer oog hebben voor het welzijn van de aandeelhouders dan voor de patiënten.

INHOUDSOPGAVE:

Hoofdstuk 1 Big Farma 7

Hoofdstuk 2 De derde golf 28

Hoofdstuk 3 De grondslagen van de farmaceutische industrie 47

Hoofdstuk 4 In een volmaakte wereld 69

Hoofdstuk 5 Hoe de zaken goed blijven gaan 92

Hoofdstuk 6 Een verhaal over twee andere geneesmiddelen 115

Hoofdstuk 7 Een geheime wetenschap 136

Hoofdstuk 8 Nancy O. praat snel 159

Hoofdstuk 9 Goliath haat David 189

Hoofdstuk 10 Keihard optreden 210

Hoofdstuk 11 Tegen elke prijs 233

Hoofdstuk 12 De arts als doelwit 260

Epiloog 292

Dankbetuiging 297

Bibliografie 301

Index 339 t/m 348

SLIKKEN, Auteur: Bouma, J., Uitgever: L.J. Veen Uitgevers Groep, ISBN: 9020403656, Aantal pagina's: 511, Versie: Nederlands (2006), prijs € 18,90

BESCHRIJVING:

Journalist Joop Bouma legt in dit boek bloot hoe de farmaceutische industrie in Nederland het geneesmiddelenbeleid domineert, met grote gevolgen voor iedereen. Hij beschrijft boeiend en toegankelijk hoe de sector artsen fêteert, overbodige middelen op de markt brengt en ‘ziekten’ bedenkt om nieuwe pillen te kunnen afzetten. ‘Slikken’is een onthutsend en belangwekkend boek over de macht van de farmaceutische industrie, waar iedereen mee te maken heeft.

• Annelies E

Daar kan ik het mee eens zijn

Wij ondervinden dat nu wel eens met medicijnen voor mijn man i v m zijn kankerverloop

Daar zit ook een enorme handel achter

• Hyperactief

Daar kan ik het mee eens zijn Aldus: Annelies E.

Oké Annelies.

Wij ondervinden dat nu wel eens met medicijnen voor mijn man i v m zijn kankerverloop

Daar zit ook een enorme handel achter Aldus: Annelies E.

Daar kan ik me dus echt kwaad om maken, want het zou in eerste plaats moeten gaan om mensenlevens te redden i.p.v. eerst naar de inkomsten te kijken. Het belastinggeld voor onderzoeken was/ is bedoeld voor het welzijn van mensen, niet om de eigen zakken te vullen zoals nu vaak gebeurd en de werking van een medicijn bijzaak is. Politici zouden deze processen moeten bewaken, maar ook hier zijn er politici van grote partijen die meerdere petten op hebben, en het eigen belang boven het algemene gesteld hebben, ik vindt dat schandalig…:( Groetjes v Hyperactief