Stoornis

  • Hyperactief

    Bedankt voor jullie reacties. Misschien kan ik mezelf verduidelijken door te zeggen dat ik zoveel generalisaties lees. Aldus: Caroline.

    Hoi Caroline geen dank, overigens wordt er niet generelasiseerd, het is zuiver tegen de biologische institutionele psychiatrie gericht die zaken ten onrechte vermedicaliseren. Er zijn zat mensen uit de branche zelf die er exact hetzelfde als ons over denken… En ook een hoop onwetenden, omdat opleidingen nou eenmaal geen aandacht besteden aan de zaken die wij naar buiten brengen.

    Het is voor mij net zo makkelijk om alles wat ik net vertelde aan te vullen met een positief voorbeeld uit de praktijk. Over hele tevreden ouders die zich eindelijk gehoord voelden en de opvoeding weer aankonden, patienten die zo blij zijn dat ze uit hun psychose zijn geraakt door de medicatie die ze in die periode niet vrijwillig wilden omdat ze dachten vergiftigd te worden, Aldus: Caroline.

    Je vergeet gemakshalve even dat ik zelf een behoorlijk moeilijke zoon heb, en dus precies weet wat mensen door moeten maken die tegen muren van onbegrip aan lopen. Je vergeet, dat het zowel in de jeugdzorg als in de psychiatrie een feit is dat de echte moeilijken ongewenst zijn en velen ervan al in de goot liggen. Als je de openbare TBS debatten gevolgd had, dan had je kunnen zien dat psychiaters dit niet onder stoelen en banken steken. Dat de medicatie tijdelijk zijn dienst kan doen en daarna grotere problemen ontstaan daar hoor ik jou niet over. Ook ik heb medicatie ervaring met mijn zoon, ik zou willen dat wat ik nu wist dat ik dat toen wist, dan had ik het ze zelf op laten vreten. Gelukkig heeft mijn zoon er niet jong en in totaal niet lang aan gezeten, maar het is de grootste belazerij die er bestaat, extreme uitbarstingen ten tijde van die medicatie. En de mensen die wij spreken, daar zijn er van bij die ons eerst de rug toe keerden, en later met de handen in het haar terug komen omdat ze hetzelfde meemaken……. In jou ogen is het misschien feestelijke volksgezondheid, in mijn ogen vele jaren van list en bedrog op kosten van de belastingbetaler…

    over kinderen die door de ritalin eindelijk weer de rust hadden zich te concentreren op school en weer vriendjes konden maken, Aldus: Caroline.

    De mensen waarvan hun kind dood is, die hebben i.d.d. rust ja, maar of dat de bedoeling was.:( Ook is het al heel lang bekend dat psychoses één van de bijwerkingen kan zijn, wat alleen maar goed is voor de werkgelegenheid die het voor schrijft. De pest is dat wij in Nederland geen registratie van dit soort zaken hebben, maar gelukkig in het buitenland wel….

    over psychiaters die voortdurend bezig zijn met de vraag wat ethisch verantwoord is, Aldus: Caroline.

    Psychiaters die zich hier voortdurend mee bezig houden zetten geen kinderen aan de psychiatrische drugs. Of zoals een psychiater in een ziekenhuis ooit eerlijk tegen mij zij toen ik vroeg of hij ook kinderen behandelde met medicatie, volwassenen kunnen zelf beslissen, kinderen moet je vanaf blijven, dat is pas etisch !!! Door velen wordt niet alleen de ethiek, maar ook de internationale verdragen geschonden…

    over gedreven medewerkers die dag in dag uit zorg hebben voor de patienten in hun groep en overwerken om de goede zorg te bieden, over kinderen met autisme die langzaamaan hun zelfvertrouwen weer terugvinden omdat er rekening gehouden wordt met hun handicap en een beroep gedaan wordt op hun sterke kanten. Aldus: Caroline.

    Ik kan volwassen Autisten die terecht kotsen van jou opmerking als zijnde een handicap. Anders zijn wordt niet geaccepteerd in deze Westerse samenleving, de psychiatrie als pressiemiddel, en god wat ben ik dankbaar dat mijn ouders me in die tijd beschermde voor dit soort praktijken. Nu kunnen veel mensen dat niet, omdat instanties er misbruik van maken door te chanteren met uithuisplaatsing en/ of andere onortodoxe maatregelen, wat zijn wij diep gedaald hier…….:( Omgaan met sterke kanten heb je geen medicatie voor nodig, ik heb mijn zoon destijds uit zo'n situatie gehaald, helemaal zelf uitgevonden, terwijl de hulpverlening alleen je sterkte wenste in het geval van crisis…

    Dan kan je zeggen dat mijn opmerking over integriteit mijn woorden zijn, ja dat klopt. Ik lees ook wat niet direct gezegd wordt maar wat blijkt uit de toonzetting van de berichten. Aldus: Caroline.

    Prima, voor mij is het duidelijk dat je totaal geen kaas heb gegeten van de werkelijke betekenis en je daaraan houden.

    En hoe zit het dan met al die ouders die enorm angstig leven omdat hun schizofrene kind in de goot ligt en er maar geen medicatie in mag omdat hij nog niet voldoende een gevaar is voor zichzelf of anderen? alle doden door zelfmoord mede daardoor? Ook door het onthouden van medicatie vallen er doden. Aldus: Caroline.

    Dit is zo'n typisch momentopname PR verhaal van mensen uit de psychiatrie zelf, de hele voorgeschiedenis en het ene na het andere pilletje uitproberen wat niet geholpen heeft en het van het kastje naar de muur hulpverleningsprincipe wordt hier maar even buiten beschouwing gelaten. De moeilijksten worden misbruikt om meer dwang bij de politiek af te dwingen… Je laatste opmerking gaat nergens over, er is bij diverse onderzoeken over medicatie aangetoond dat het aantal suïcides hoger ligt dan mensen die een placebo kregen, en gelukkig komt daar steeds meer van boven water, en dringt dat ook bij autoriteiten door.

    Medicatie is inderdaad niet voor classificaties, dat is ook niet wat ik bedoelde.

    Medicatie kan geadviseerd worden wanneer er een psychiatrische diagnose wordt gesteld. Maar als je van mening bent dat die niet bestaan dan houdt het op natuurlijk. Aldus: Caroline.

    Je moet mijn woorden niet verdraaien, ik erken psychische problemen, ik weiger de belazerij om gedrag op één hoop met ziekte te gooien te accepteren, en als zodanig te behandelen.

    Overal zit een keerzijde aan en ook kom ik de mensen tegen die ontgoogeld zijn geraakt binnen de hulpverlening. Er werken ook sukkels…..helaas. Aldus: Caroline.

    Veel mensen haken af of zijn al afgehaakt (vooral in de jeugdhulpverlening), wat over blijft zijn mensen die weinig van ethiek begrijpen of zich daar niet mee bezig houden, en daar zitten sukkels onder ja. En de mensen die ontgoogeld zijn binnen de hulpverlening zijn vaak weer de mensen met de moeilijksten, waar zelfs tegenwoordig wetenschappelijk bewijs voor is.

    Ik noemde dat psychologie iets anders is dan psychiatrie omdat dit in het bericht van de Bie op een hoopje werd gegooit.

    >Ik moet nog even zeggen dat het het beste voorbeeld is waaruit blijkt dat de psychiatrie zelf de mensheid veranderd. Het is geen kronkel want het is dertig jaar geleden. Het toont wel de visieloosheid van de deelnemende psychologen in die tijd.< Aldus: Caroline.

    Oké, misschien was dat een schrijffoutje, we zullen het horen.;)

    Verder….als het spottend bedoeld was dan is het jammer dat ik er zo serieus op in ben gegaan. Hoewel het wel goed is om een generalisatie/vooroordeel te benoemen. Aldus: Caroline.

    Spottend, met een cynische ondertoon/ karikatuur of hoe je het maar noemen wil, het neemt niet weg dat in de DSM gestemde classificaties diagnonsens zijn. echte ziekten zijn ontdekt en in de boeken gekomen, bij het classificatie systeem heeft men menselijke eigenschappen gerangschikt en probeerd daar al anderhalve eeuw een ziekte bij te vinden, dat het al als dusdanig behandeld wordt is een schande voor de gerenomeerde medische wetenschap en zo onetisch als wat, waar de psychiatrie de plaats van het riool in inneemt.

    Dat er zoveel mensen antidepressiva slikken ligt voor een groot deel ook bij de huisartsen. Die weten in het algemeen weinig van psychiatrie en staan tevens onder grote tijdsdruk in hun werk. Medicatie wordt dan vaak te snel voorgeschreven. Aldus: Caroline.

    FF op je antwoordt aan Ellen. Vlak psychiaters ook niet uit, er zijn huisartsen die dit soort medicatie geheel aan de psychiater over laten.

    Dat mensen zoveel mogelijk recht hebben op autonomie, deskundighid, respect, ethiek enz. zijn we het wel over eens. Ieders bijdrage aan de oplossing voor situaties waarin dat beschaamd wordt is welkom. Maar of polariserende stukken die hier staan helpen vind ik echt de vraag.

    Hoezo nou weer polariserend:?:?:? Overigens gebeurd er ook buiten internet om andere dingen op dit gebied zoals de politiek aanschrijven etc. etc. En momenteel heb ik in de zaak van mijn zoon een aangifte lopen tegen een arts van een psychiatrische instelling voor aangetoonde valsheid in geschrifte waar maximaal 4 jaar op staat, waardoor zijn belangen geschaad zijn. Dus er gebeurd van alles, het is zelfs al voorgekomen dat zo'n topic uitgeprint werd en meegenomen werd naar een psychiater.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    maar om dan meteen een conclusie te trekken dat er helemaal niets deugt vind ik ook erg kortzichtig.

    Wat jullie doen is eigenlijk precies het zelfde wat er fout gaat in de psychiatrie en dat in hokjesdenken!!! Aldus: Francis.

    Wel goed lezen Francis, waar heb ik gezegt dat er niets deugt ??? En waarom zouden wij in hokjes denken ??? Schrijven heeft wat meer beperkingen dan mondelijk, daar je dan gelijk zaken kan toelichten, maar ga niet meteen vooroordelen, je kan ook vragen wat er bedoeld wordt.

    En ook de verwijzing dat ouders zomaar hun kinderen volproppen met medicatie vind ik echt te ver gaan…Jeetje er is toch niemand die daar gewoon voor kiest het lijkt me verschrikkelijk en ik denk dat voor je met je kind bij de hulpverlening komt je echt al in wanhoop verkeerd!!

    Maar ik heb nu niet de illusie dat ik iemand van zijn standpunt kan doen afwijken door mijn stukje simpelweg omdat sommige mensen ook geen andere kant willen zien!!Maar erg vastgeroest zitten in hun persoonlijke negatieve ervaringen met de psychiatrie..wat mij natuurlijk erg voor deze mensen spijt.. Aldus: Francis.

    Zoals ik al eerder schreef worden ouders vaak in zo'n hoek gedrongen, maar mensen die de gevaren kennen en er voor op de barricaden gaan staan om het vergoed te krijgen daar heb ik medelij met hun kinderen. En ik weet echt waar ik over praat, ik heb zelf een zoon met gebruiksaanwijzing. En ondanks dat ik het vastgeroeste niet persoonlijk opvat, heb ik juist bij veel instellingen het tegenovergestelde gehoord van wat jij nu beweerd, oftewel hoe scheef kan geschreven tekst overkomen als je alleen de negatieve kant belicht, nogmaals met vragen krijg je een duidelijker beeld dan met een vooroordeel.

    Alleen ben ik overtuigd dat het dus hun waarheid is en de echte waarheid in het midden ligt!

    Dit hoe ik het zie!! Aldus: Francis.

    Van sommige dingen ligt de waarheid vast, zoals dat psychiatrie geen exacte wetenschap is, “geestesziekte” geen ziekte is, maar goed ik val in herhaling en ga nu wel heel erg off topic, nieuwe onderwerpen toch maar wat meer bij psychologie houden, want het is wel heel veel nu de psychiatrische kant opgeschoven, ook al zijn de lijntjes in zo'n cicuit vaak dun. Groetjes v Hyperactief

  • Francis

    hay Hyper,

    Ik lees niet voor het eerst je stukjes en het is altijd een beetje in de zelfde negatieve toon van psychiatrie,medicatie..enz

    Dus dat je dan de indruk wekt dat je vind dat niets deugt lijkt mij geen vooroordeel ,ik heb nog nooit een stukje gelezen waarin je iets positief te melden had tav de genoemde onderwerpen..

    En ik vind jij hebt de vrijheid om hier dus een emmer uit te storten met jouw bevindingen dat geeft mij ook het recht om mijn mening daarover te geven..toch??

    En dan zal ik nog verder moeten vragen voor ik mijn visie over jouw visie mag geven??

    Nou ik vind dat je al heel duidelijk en uitgebreid jouw visie geeft ..genoeg stof voor mij om op te reageren!!

    Het is helemaal niet zo dat ik niets begrijp van de frustratie die jullie hier uitspreken..Alleen zoals ik eerder zei ben jij en ook enkele andere wel heel erg gericht op1 kant van de zaak..of dat is in iedergeval waar je over schrijft!!

    liefs Francis

  • Alkien

    Hoi Francis,

    Die ene kant van de zaak lijkt me ook vrij logisch. Je hebt een positieve en een negatieve. Wij belichten de negatieve. Kan ook niet anders als je jezelf met Anti Psychiatrie bezig houdt.

    Ga nu niet struikelen over dat woord, want het behelst veel meer dan alleen maar denken dat alles slecht is. Zo wordt het door de positieve kant opgevat, maar wij zeggen niet dat er helemaal niets goed is.

    Als je alle stukken goed leest zul je merken dat er ook positievere meldingen gedaan worden. Alleen moet je het er wel uit weten te filteren.

    Groet,

    Alkien.

  • Caroline

    Ik vind dat francis dat mooi verwoordt heeft.

    Mijn hele hart ligt in de psychiatrie en ik denk dan ook dat ik er wel een beetje kaas van gegeten heb. Ben ook niet blind voor misstanden uit de geschiedenis en ga dagelijks, echt dagelijks naar mijn werk met de intentie maar ook wel angst dat als ik later oud ben niet terugkijk en zie dat ik meegewerkt heb aan de mishandeling van mensen. Zie me dan ook liever niet als domme tegenstander met misselijkmakende pr-praatjes, daar ben ik geen moment mee bezig, maar als medestander die niet van buitenaf maar van binnenuit wil komen tot het goede en veranderingen. Dat dit maar een klein druppeltje is dat weet ik. Dat ik het leed niet kan wegnemen wat veel mensen ervaren hebben weet ik ook. Ook ben ik niet per definitie voor medactie als ik niet radicaal zeg hier tegen te zijn. Maar ik heb inmiddels begrepen dat je vooral tegen de biologische psychiatrie bent en de arrogantie van de artsen?

    Ik ben dan ook niet vergeten, Hyper, dat jij een kind hebt die erg moeilijk is en dat je daarvoor door het vuur gaat. In de psychiatrie heb je daarmee negatieve ervaringen opgedaan, dat is duidelijk. Je hebt grote aversie tegen een woord als “handicap”, wat ik niet bedoel als scheldwoord. Het lijkt me bijzonder frustrerend om bwvs iemand te vragen op 2 benen te lopen als ie er maar 1 heeft. In dit woord zit wat mij betreft meer acceptatie dan “moeilijk”gedrag/kind.

    gelukkig dat psychiatrie geen exacte wetenschap is. Er zijn zoveel mensen en maar hier en daar overeenkomsten en overeenstemming in de beroepsgroep wat helpt. Voordat je wist dat ik in de psychiatrie werkte was je het nog wel eens met me eens en sloeg ik zelfs de spijker op z'n kop. Dat is nu ineens helemaal anders.

    Ik zie jou als iemand die erg goed weet waar hij het over heeft, ook ervaringsdeskundig is.

  • Ellen XL

    Hoi Francis, ik vind dat je de mening van Hyperactief, De Bie en mij teveel over één kam scheert! En dat terwijl we alle drie een andere achtergrond en insteek hebben. Ik denk dat bepaalde facetten uit onze stukjes je geraakt hebben en dat je die nu op jezelf betrekt. Jij had het over hokjesdenken? Ik heb eens geleerd dat de kritiek die je op een ander hebt, altijd op jezelf slaat. (terwijl er één vinger naar de ander wijst wijzen er drie naar jezelf) Probeer daar eens aan te denken als je weer kritiek hebt!

    Wat mij trouwens erg opvalt (en niet alleen op het forum) is dat mensen die in de psychiatrie werken het over gebrek aan respect voor de patienten hebben en op een manier die weinig respect toont voor degene op wie ze dat commentaar loslaten.

    Het is toch wel eens goed om de zaak van 2 of meer kanten te bekijken?

    Alleen maar positief en lovend doen is net zo stom als alleen maar negatief doen.

    Als je alle stukjes leest heb je ergens kunnen lezen dat ik me van kind af aan al verbaas over het feit dat iedereen denkt dat “zijn waarheid de ware waarheid is”.

    Maar jij bent dus overtuigd dat de echte waarheid in het midden ligt? Ha! Ha!

  • Francis

    hay Ellen,

    Jeetje ik lees me berichtje nog even terug want voor mijn gevoel heb ik op een vrij respectvolle manier mijn mening gegeven en dat die niet overheen komt met wat ..bv jij vind..Ja dat mag toch..

    En ik vind je reaktie echt kinderachtig….

    Maar goed als dat de prijs is die ik moet betalen om hier MIJN mening te mogen prikken ik vind het prima..

    Liefs Francis

  • Hyperactief

    hay Hyper,

    Ik lees niet voor het eerst je stukjes en het is altijd een beetje in de zelfde negatieve toon van psychiatrie,medicatie..enz

    Dus dat je dan de indruk wekt dat je vind dat niets deugt lijkt mij geen vooroordeel ,ik heb nog nooit een stukje gelezen waarin je iets positief te melden had tav de genoemde onderwerpen.. Aldus: Francis.

    Hoi Francis, zoals ik al eerder zei is dat een beetje de “handicap” van geschreven tekst, in het dagelijks leven heb ik hier nooit op en aanmerkingen over, maar dan is het makkelijker mixen. Daarnaast moet je natuurlijk niet vergeten, dat het niet om de goede dingen gaat, het gaat om de allermoeilijksten, en geloof me dat die groepen nou juist overal buiten de pot pissen, dat is niet alleen mijn ervaring, maar gebaseerd op veel meer zaken en feiten, helaas:(

    En ik vind jij hebt de vrijheid om hier dus een emmer uit te storten met jouw bevindingen dat geeft mij ook het recht om mijn mening daarover te geven..toch??

    En dan zal ik nog verder moeten vragen voor ik mijn visie over jouw visie mag geven?? Aldus: Francis.

    Uiteraard mag jij je mening geven, ook al is het de mijne niet, graag zelfs, zou een saaie discussie worden als we allemaal ja en nee gaan knikken naar elkaar.;) Wat dat vragen betreft begrijp je me verkeerd, het gaat er niet over dat jij je visie niet zou mogen geven, maar ik heb dit als tip gegeven om eerst door te vragen als iets niet helemaal goed overkomt, dan meteen een oordeel te vellen alsof ik niets positiefs meer zou zien, dat bedoelde ik er mee. Want de soep wordt nooit zo heet gegeten als opgedient.:D

    Nou ik vind dat je al heel duidelijk en uitgebreid jouw visie geeft ..genoeg stof voor mij om op te reageren!! Aldus: Francis.

    Tuurlijk, maar nogmaals geschreven tekst staat vaak veel langer voor iets over en weer duidelijk is dan gesproken tekst, al die tijd gaan dingen een eigen leven leiden, dat bedoelde ik. Overigens vind ik respectvolle opbouwende kritiek van jou en van Caroline helemaal niet erg, sterker nog beter zelfs. Toen ik ruim 5 jaar geleden op internet begon schreef ik veel emotioneler en agressiever, als ik dat nu af en toe zo'n stukje tegenkom, dan denk ik van kolere was ik dat.:D Maar ook nu denk ik er continue over na hoe ik mijn topics verder kan “perfectioneren”, want stilstand is eigenlijk geestelijk “dood” zijn.;)

    Het is helemaal niet zo dat ik niets begrijp van de frustratie die jullie hier uitspreken..Alleen zoals ik eerder zei ben jij en ook enkele andere wel heel erg gericht op1 kant van de zaak..of dat is in iedergeval waar je over schrijft!! Aldus: Francis.

    Mijn hart ligt nou eenmaal bij de verschoppelingen van de maatschappij, maar ik kan ook andere kanten, dat heb ik net geprobeerd uit te leggen, schrijven blijft anders overkomen dan gesproken tekst. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ik vind dat francis dat mooi verwoordt heeft.

    Mijn hele hart ligt in de psychiatrie en ik denk dan ook dat ik er wel een beetje kaas van gegeten heb. Ben ook niet blind voor misstanden uit de geschiedenis en ga dagelijks, echt dagelijks naar mijn werk met de intentie maar ook wel angst dat als ik later oud ben niet terugkijk en zie dat ik meegewerkt heb aan de mishandeling van mensen. Aldus: Caroline.

    Hoi Caroline, begrijp me ook niet verkeerd, ook wij komen regelmatig mensen tegen die in de psychiatrie of jeugdzorg werken en die veel van onze mening delen, ook kunnen we mensen die eruit gestapt zijn, of op het punt staan er uit te stappen en ander werk te gaan doen. Mensen die de rotte kanten zien en zelf proberen een steentje in de goede richting bij te dragen kan ik alleen maar respect voor opbrengen. Ook komen we mensen tegen, waarvan je denkt van je kan beter met dingen gaan werken.:( Maar die zitten in elk beroep.

    Zie me dan ook liever niet als domme tegenstander met misselijkmakende pr-praatjes, daar ben ik geen moment mee bezig, maar als medestander die niet van buitenaf maar van binnenuit wil komen tot het goede en veranderingen. Dat dit maar een klein druppeltje is dat weet ik. Dat ik het leed niet kan wegnemen wat veel mensen ervaren hebben weet ik ook. Ook ben ik niet per definitie voor medactie als ik niet radicaal zeg hier tegen te zijn. Maar ik heb inmiddels begrepen dat je vooral tegen de biologische psychiatrie bent en de arrogantie van de artsen? Aldus: Caroline.

    Bij de eerste zin zie ik mensen zo, die koste wat het kost eerst over medicatie beginnen en niet bereid zijn naar werkelijke problemen te kijken, en helaas zijn die mensen er ook genoeg, ook onbewust en met gebrek aan kennis hoe e.e.a. ontstaan c.q. gegroeid is. Nogmaals, ik heb respect voor mensen die op een goede manier bij proberen te dragen, en vele kleine druppeltjes zijn ook één grote.;) I.D.D. ik ben voornamelijk tegen de institutionele biologische psychiatrie, en ook tegen de arrogantie van artsen die over de rug van anderen hun zelf verrijken.

    Ik ben dan ook niet vergeten, Hyper, dat jij een kind hebt die erg moeilijk is en dat je daarvoor door het vuur gaat. In de psychiatrie heb je daarmee negatieve ervaringen opgedaan, dat is duidelijk. Je hebt grote aversie tegen een woord als “handicap”, wat ik niet bedoel als scheldwoord. Het lijkt me bijzonder frustrerend om bwvs iemand te vragen op 2 benen te lopen als ie er maar 1 heeft. In dit woord zit wat mij betreft meer acceptatie dan “moeilijk”gedrag/kind. Aldus: Caroline.

    Klopt wat mijn zoon betreft, en ook daar is de jeugdzorg net zo schuldig aan, een jeugdreclasseerder hier uit Amsterdam heeft ooit het hele dossier eens meegenomen naar huis en bestudeerd, en die sprak er grote schande van hoe we me uiterste inzet in de kou zijn blijven staan. Maar ondanks dat hij voor onterechte zaken vast zit, heb ik ook hem zelf zijn oren gewassen, want al had hij zich destijds aan de justiële voorwaarden gehouden en niet met verkeerde “vrienden” omgegaan, dan had die nu niet gezeten waar die zit. Dus erge gemengde gevoelens waar ik ga voor de gerechtigheid, maar ook zijn eigen aandeel niet uit het oog verlies. Wat betreft die “handicap” begrijp ik precies wat je bedoeld, zo heb ik het ook altijd gezien, niet als echte handicap, maar meer stom onvolwassen ongerijpt gedrag wat later vaak goed komt. Hij heeft van de dingen die destijds fout gingen flink spijt tegenwoordig. Ik vind het alleen triest dat in deze tijd alles volgens protocolletjes en schematjes moet gaan, waarbij de geschiedenis van deze kinderen die “anders” zijn in deze tijd vergeleken bij mijn tijd veel slechter is.

    gelukkig dat psychiatrie geen exacte wetenschap is. Er zijn zoveel mensen en maar hier en daar overeenkomsten en overeenstemming in de beroepsgroep wat helpt. Voordat je wist dat ik in de psychiatrie werkte was je het nog wel eens met me eens en sloeg ik zelfs de spijker op z'n kop. Dat is nu ineens helemaal anders. Aldus: Caroline.

    Wat dat eerste betreft, dat vind ik alleen gelukkig als er ook zo naar gehandeld wordt door alle psychiaters, maar sommigen beweren bij hoog en laag dat ADHD en andere DSM etiketjes bewezen ziekten zijn, en dat is dus niet zo. Medicatie geven voor geen echte ziektes is tegen alle ethiek in. Ben jij Caroline van de ouder pagina ??? Zo ja, dan ben je voor mij nu echt niet anders, met hoe jij de “handicap” uitlegde sloeg je de spijker ook op zijn kop, geloof maar niet dat iedereen in de psychiatrie bij voorbaat onze “vijand” is, verbetering van systemen doe je MET mensen, niet TEGEN.;) Alleen mensen die strafbare feiten begaan binnen de psychiatrie of op andere manieren de mensenrechten schenden pakken wij aan, die kunnen beter een ander beroep kiezen.

    Zo hebben we twee psychologen via de beroepscode veroordeeld gekregen, nu loopt er tegen een arts een strafzaak voor valsheid in geschrifte, en zo staan er nog een paar zaken op stapel, waarvan één tegen een kopstuk die ik 4 jaar voorbereid heb. Ik heb 14 dagen geleden de TBS commissie via slachtoffers die naar Den Haag gingen aangeschreven, die hebben de brief overhandigt, gisteren heb ik een hele grote brief naar de commissie gestuurd waar ik een week over gedaan heb, als ik ze op mijn site gepubliceerd heb en mocht je interesse hebben ze te lezen, dan laat je het maar weten, dan geef ik wel een seintje. In die laatste brief staan heel veel ervaringen van mensen die we bijgestaan hebben en een beknopt verslag aangaande waar het bij mij zoon fout ging, zonder aandacht voor zijn persoonlijke zaak te vragen, want daar zijn ze niet voor. Maar er gebeurd dus genoeg, ook buiten internet. Enne je bent en blijft welkom hier, als ik te bot wordt trap je maar weer ff op de rem.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Francis

    Hay hyperactief,

    Ik ben heel erg blij dat je me zo relaxed antwoord hebt gegeven!!

    Weet je ik voelde me idd geraakt omdat ik werk in de psychiatrie en toch het gevoel heb dat ik goed werk doe met heel veel liefde en respect voor de clienten!

    Maar goed dat jij door jou ervaringen een andere visie hebt is natuurlijk interresant en wie weet leerzaam..

    liefs Francis