de tere kinderziel?!

• wanna

misschien is het oubollig of gewoon een generatiegegeven.:

kinderen krijgen volgens mij tegenwoordig een gigantisch scheef beeld van het leven door soaps en beroemdheden.metname over relaties en seks. via de media maar ook via internet.

ik ken vele vrienden van mij die hun kinderen geen internet-restricties opleggen en daar totaal geen zicht op hebben of uberhaupt een idee van hebben,vaak staat de compu op de kinderkamer of studeerkamer..een paar keertjes surfen op seksgebied en ik val van mijn stoel van fetisj sites en ongevraagde confrontaties met wel erg expliciete beelden (dieren,ontlasting of dwang bijvoorbeeld!) als je dat op jonge leeftijd allemaal voorgeschoteld krijgt krijg je toch rare praktijken als prostitutie voor een breezer en groeps verkrachtingen of ben ik een ouderwetse muts aan t worden?!

wat zou dat doen met de onvoltooide kindergeest?

• Shryce

Tsja…. leven zonder taboo's… waar moet dat heen ?

• Annelies E

Je kinderen toch begeleiden

Jij zet ze op deze wereld

En het is gewoon een taak van ouders je kinderen te begeleiden

Dat er meer in de wereld is dan T V of internet seks

De mijne zijn gelukkig volwassen

Maar ik zou het toch weer zo doen

NAmelijk opvoeden is een VAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

• Alkien

Het is de taak van de ouders om zicht te houden op wat kinderen op het internet doen.

Er zit een kinderslot op dit kun je inschakelen. Dan daarbij kun je zelf de pagina's waar kinderen wel mogen komen in de gaten houden op het moment dat ze erheen willen.

Zit het slot erop kan het gebeuren dat ze op sites willen waar ze niet meer terecht kunnen door dat slot, op dat moment kan de ouder bepalen of het voor het kind goed is dat het daar komt.

Dat voor zover het internet.

Waar het de TV etc. betreft kun je er weinig mee, dan alleen als het erg storend is zelf bepalen of een kind het al dan niet mag zien.

De muziekzenders zijn veel en veel te ver afgedwaald en het is allang niet meer de muziek die de zenders maakt, maar de clips. De clips zijn veelal niet voor jonge kinderen geschikt. En hebben ook vrijwel niets meer met muziek te maken. (de muziek zelf ook niet trouwens).

Soaps ed. ben je ook zelf bij. Maar er zijn inderdaad ouders die lekker alles op zijn beloop laten. Deze ouders komen uiteindelijk zelf achter de gevolgen van programma's die niet voor kinderogen bestemd zijn. Kinderen hebben kopieergedrag. En als zo'n kind bv. via GTST iets mee krijgt wat het interessant vindt is het vooral voor een jong kind moeilijk het echte van het onechte te onderscheiden. Met alle gevolgen van dien.

Als je als ouder niet oplet op wat je kids doen, maar ze de vrije hand daarin geeft, die hadden niet aan kids moeten beginnen. Hard maar waar. Want dan kweek je problemen en daar zit de maatschappij uiteindelijk weer mee.

Groet,

Alkien.

• Hyperactief

Hoi wana, ik ben met je eens dat veel s.h.i.t. de jeugd geen goed doet, kijk maar naar het onderstaande nieuwsbericht aangaande kopieer gedrag. Zoals Alkien en Annelies al zeiden moeten ouders e.e.a. beter controleren, maar helemaal tegengaan vooral als ze ouder zijn en/ of bij anderen kijken kan niet. Ook de muziekzenders zoals TMF etc. hebben meer weg van een feest glamour/ glitter en het “perfecte” @!#$ zender, dan dat het nog wat met muziek en laat staan de echte wereld te maken heeft. Ik zag van de week toevallig op de Tros fragmenten van de Golden Earing, dat was nog eens muziek, en geen beelden waar je verknipte geesten van krijgt. en ondanks dat ik beslist niet preuts ben, vind ik het allemaal veel te ver doorgeslagen, en nergens meer over gaan.:( Groetjes v Hyperactief

Politie verijdelt moordpartij op school

Uitgegeven: 21 april 2006 07:16

Laatst gewijzigd: 21 april 2006 15:50

RIVERTON - De Amerikaanse politie heeft donderdag een moordpartij op een middelbare school voorkomen. Agenten arresteerden in de plaats Riverton vijf tieners die volgens een politiewoordvoerder van plan waren om op medeleerlingen te schieten.

De leerlingen wilden volgens Amerikaanse media het bloedbad op de Columbine High School nadoen. Twee jongens schoten op die school donderdag precies zeven jaar geleden twaalf medescholieren en een lerares dood. Ze pleegden vervolgens zelfmoord.

De politie kwam de plannen op het spoor na een dreigement op de site myspace.com. In het korte bericht werd mensen aangeraden kogelvrije vesten te dragen.

Vuurwapens

Agenten vonden vervolgens in de slaapkamer van een van de verdachten in Riverton, een klein stadje in de zuidoosthoek van Kansas, vier vuurwapens, messen en gecodeerde berichten. De jongens wilden mogelijk wraak nemen op pestende scholieren. BRON: www.nu.nl

• Fred

Zowel woorden als beelden (plaatjes) zijn sterke indrukken en kunnen door mensen zowel positief als negatief gebruikt worden om anderen (volwassenen) te beinvloeden. B.v. door de reclame industrie om producten te verkopen.

Maar het kan veel veel verder gaan en de kracht van opzettelijke suggestieve beinvloeding wordt zwaar, en dan bedoel ik ook zwaar onderschat.

De meeste televisieprogramma,s met daarin immoreel gedrag worden waarschijnlijk niet geproduceerd met de bedoeling om kijkers opzettelijk negatief te beinvloeden, maar als actueel amusement. Desalniettemin kan het wel tot gevolg hebben dat kinderen (met name daar waar thuis onvoldoende kennis, toezicht en correctie is) bepaalde acties die ze op televisie of internet zien, als norm (normaal) gaan beschouwen. Ook volwassen doen er m.i. beter aan voortdurend op te passen voor suggestieve beinvloeding. En bedenk daarbij dat het werkelijke kwaad zelden als kwaad gepresenteerd worden, maar doorgaans als goed.

Ik geef hier als simpel voorbeeld de sigarettencampagne waarin filmhelden als cowboy en idool John Wayne het opsteken van een peukie als stoer en goed presenteerden. Velen miljoenen mensen hebben dit voorbeeld nagevolgd met alle gevolgen vandien.

• Hyperactief

“perfecte” @!#$ zender MOET zijn “perfecte” g.e.i.l. zender. Hij censureerde het woord, nu de tv nog met de ongewenste beelden…. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Mooi verwoord Fred, en helemaal juist. Groetjes v Hyperactief:)

• Fred

Thanks Hyper. :) Ik doe mijn best. :)

• Hyperactief

;):)