de tere kinderziel?!

• De Bie

Onderschat de kinderziel maar niet. Omdat een vers mensje beschikt over een gigantische dosis genetisch meegebaarde kennis, via genen, als je het een populair wetenschappelijke naam wilt geven Opvoeden is eigenlijk een verkeerde noemer, zou het eerder afvoeden moeten wezen. Een kind pasbaar maken voor de maatschappij is een ellenlange serie van nees en nees. Onze leefomgeving is zo breekbaar dat een kind de bijna onmogelijke taak heeft zijn gereincarneerde of genetische geschenkte basis te moeten strippen van reflexen, kunden en vaardige wijsheden. Dit is geen gemakkelijke taak, een verbazendwekkend afleerproces van normatische waardigheid. Mij is het de vraag hoe lang nageslacht nog voorzien word van de opgedane kennis uit het vergane leven. Hoe ik schaamte proef voor kennis die niet in het feitelijk lopende leven is opgedaan. Vanwaar deze voorvader haat? Wat hebben zij verkeerd gedaan dat zij zo gestraft moeten worden voor hun geleefde levens? Ik wil deze discussie dan ook liever de tere ouder ziel noemen.

• De Bie

Het begrijpelijke van het probleem zit hem daarin dat onze sameleving zo snel modificeert dat het moeilijk is de waarheid van nu, voor kinderen als de realiteit te brengen. Kijk, een kind word niet belazerd in die zin dat het geen sociale verandering meemaakte, die zo onnatuurlijk snel verliep als die van de hedendaagse meerderjarige. Het zal daarom ook geen problemen hebben met masturberen voor de webcamera. Neemt dat wat nu gebeurd voor dus normaal aan. (wat het daardoor natuurlijk niet is). De arme ouders hebben een sociale terreur van jarenlang iedere zaterdag ivoniehe en ronbrandsteder achter de rug en dan is het wel even drie maal slikken als je perrongeluk mtv langs zapt. Toch was er ook eens liedje van de golden earring waarin een van saaiheid gekgeworden getrouwde burgerman een non verkrachtte in de tram en toen naar de psychiater moest voor risperdal. Als beloning kreeg hij toen een rood harige sexslavin in de hemel. Het percentage dat hier aan stoot aan nam stoort zich dus nu aan de rappertjes. In de verenigde staten van amerika woont een heel intelligente man van 96 jaar oud, lyndon larouche, slechts enkele decennia's ouder dan ik, die al verschillende malen de amerikaanse regering heeft aangeklaagd voor het bewust niet stabiel houden van de sociale leefomstandigheden, waardoor het op(af)voeden van kinderen wel heel erg moeilijk gemaakt wordt. Misschien is dit een betere strategie, dan het verdacht maken van hersenspoelen of brainwashen.

• Hyperactief

Wat dat afvoeden betreft en dat het allemaal niet meer gelijk loopt is wel duidelijk De Bie, lees hier maar eens de hoofdstukken over school, erg interessant :

http://www.antipsychiatrie.web-log.nl/ Groetjes v Hyperactief