Het lijkt wel of de kindergeest in de loop van de tijd veranderd. Toen ik op mijn 10de Decamarone las, drong alles over sex helemaal niet tot me door, alleen de spannende dingen zoals storm op zee en muitende zeebonken. Alle vunzigheden waren voor mij een grijs vlak.
Ik heb wel eens de theorie gehoord dat waar je niet rijp voor bent, niet tot je doordringt. Als volwassene heb ik dat nog steeds trouwens:-)
Tegenwoordig lijken kinderen al die dingen wel te bevatten. Misschien door alle beelden?
De dingen zoals jij hierboven van internet omschrijft, daar word je tegenwoordig mee overspoeld. Het is echt niet de enkeling die een beetje schimmig zit te doen.
Rottig is dat je niet alles onder controle kan houden, als een kind iets over dieren wil weten en toetst poes in op een zoekmachine dan komt de hele zooi al op gang.
Vooral over praten dus en niet alleen kinderen maar ook met pubers.
Want als je in de discoteek je glaasje cola even onbeheerd laat staan, zit er zo een rape-drug in vooral als je een leuke meid bent.
Er is toch een tijdje geleden zo'n postbus 51 advertentie over drugs geweest “praat u er met ze over, of laat u het aan een ander over”.
Dat vond ik een hele goede! Zo gaat dat in de praktijk, ik heb het gezien!
Nog even een goede tip voor ze, een flesje cola en dan vasthouden onder het dansen.
Ik vind je echt geen muts, alleen maar verstandig.
Op een gegeven moment zul je ze toch moeten loslaten en maar hopen dat je opvoeding goed werkt. Dat wens ik voor jou en je kinderen.
Groetjes Ellen