NETWERK TV Genen met geheugen !!!

  • Alkien

    Pppfff zware kost Michel. Weet je ik denk dat iedereen hier zijn eigen draai aan geeft.

    De gelovigen onder ons zullen het onbgetwijfeld met je eens zijn.

    Maar als ik naar het relaas tweede wereldoorlog kijk denk ik toch dat Hyper daar weer een andere visie op gaat hebben, eentje waarvan niemand eigenlijk kon geloven dat dit zo ontstaan is.

    De wereld is een puinzooi, ben ik met je eens, en wij allen doen daar aan mee.

    Konden de mensen maar eens iets meer verdraagzaam naar elkaar zijn dan zag alles er vast heel anders uit.

    Groet,

    Alkien.

  • Ellen XL

    Ik ben weliswaar niet Hyper, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Het is net zoiets als b.v. bij dikke mensen dat het niet in de genen zit, zoals wel eens beweerd wordt, maar aan de manier van koken en eten ligt die van ouders op kinderen wordt doorgegeven. Groetjes Ellen

  • Alkien

    Zou dit echt zo zijn Ellen ??? Als je in bepaalde gezinnen kijkt zie je soms drie kinderen waar er eentje dik van is. Terwijl de ouder hetzelfde kookt voor allemaal.

    Er is dus volgens mij wel een degelijke aanleg. En die kan generaties terug gaan.

    Groet,

    Alkien.

  • Francis

    Hay Michel,

    Ik ben het helemaal niet met je eens..of er een god bestaat laat ik in het midden dat weet ik en eigenlijk volgens mij niemand..je zou dan op je gevoel of de geschriften moeten afgaan ..Maar het zeker weten doet niemand…het heet niet voor niets een GELOOF!!

    daarbij zeg je 2 verschillende dingen :uiteraard dragen wij wel de manier hoe zij ermee omgaan zijn met ons mee…dat geloof ik ook als zij erg waren getraumatiseerd kan dat weer angsten bij hun kinderen te weeg brengen enz..

    Dan zeg je dat het eerder de gene die de oorlog veroorzaakt heeft een grote fout heeft gemaakt..Dat geloof ik ook maar later zeg je dat mensen dingen over zichzelf afroepen dus dan volgens jou theorie hebben al die oorlogsslachtoffers dat ook verdient…want dan zou god daar een vastgesteld doel mee hebben …Hmmm ok en wat is precies het behaalde doel van de 2e wereldoorlog??

    liefs Francis

  • Ellen XL

    Ja Alkien het is net wat je gelooft, ik zat eens in een zaal met ongeveer 300 mensen toen er werd gevraagd, de vinger op te steken als je dacht dat je niet alleen dit lichaam bent. Toen bleek ik 1 van de 5 mensen te zijn die de vinger op stak. Groetjes Ellen

  • Ellen XL

    Tja daar moet ik nog eens lang en intensief over nadenken…

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Hay hyper,

    Wat ik wel geloof is dat je bepaalde ziektes en gevoeligheden/zwaktes meekrijg…alleen de vraag blijft dan of dat door de opvoeding zelf onbewust is meegeven of door de genen.. Aldus: francis.

    Hoi Francis, ik denk dat we ff twee zaken moeten scheiden, namelijk 1 de aanleg, en twee gebeurtenissen en de ervaring daaromheen. Een (verhoogde) aanleg of verhoogd risico met een soortgelijk karakter/ lichaamsbouw/ ziekte e.d. op deze aardkloot te komen daar geloof ik wel in dat dit in je genen opgeslagen zit.

    Gebeurtenissen en/ of hoe dat ervaren wordt zit mijns inziens absoluut niet in je genen opgeslagen. Want hoe kan dat nou als je A nog niet geboren bent, B nog geen opvoeding gehad heb, en C laat staan iets heb kunnen ervaren.

    Ik heb last van een angststoornis en ben een tijdje depressief geweest…..mijn moeder heeft de zelfde klachten en ook en broer van haar …zou dit dan wel via de genen doorgeven zijn?? Aldus: francis.

    De aanleg zal ongetwijfeld in de genen zitten, maar omgevingsfactoren zijn in deze ook voor een heel groot gedeelte bepalend, zit je in de ideale situatie ergens op de bahama's waar je geluk niet op kan, dan zal het niet tot uiting komen. Waarmee ik geen materialisme bedoel of zo, maar geluk/ gezondheid en zonder dat Westerse vernietigende bureaucratische verlammende systeem. Bij “schizofrenen” zijn er ook grote verschillen gevonden tussen de Westerse landen en in de arme landen.

    Ik geloof er alleen niet in dat het zo komen omdat mijn oma iets traumatisch heeft meegemaakt dat wij daarom die klachten hebben!!

    Wat denk jij hier over?? Aldus: francis.

    Daar geloof ik ook absoluut niet in, en kan dat nog onderbouwen ook, want stel dat ik al een stofje in een overgrootmoeder of zo zou zijn, hoe verklaren ze dan de andere helft die er nog bij moet komen om jou later je moeder of vader en uiteindelijk jezelf te verwekken, dus letterlijk en figuurlijk hoeven ze bij mij niet met deze l.u.l.k.o.e.k. niet aan te komen. Aanleg oké, maar gebeurtenissen meedragen verwijs ik naar het rijk der fabeltjes.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Alkien

    Precies Ellen. Het is maar net hoe en waar je in geloofd. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • Alkien

    Ik loop niet weg hoor. :D

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Precies Alkien, je slaat de spijker op zijn kop aangaande aanleg. Hetgeen wat Ellen hierover zegt gaat alleen voor de volle 100 % op als er geen aanleg in het spel is. “Miss Burgerking” bijvoorbeeld.:D Groetjes v Hyperactief