NETWERK TV Genen met geheugen !!!

  • Alkien

    Miss Burgerking kan ik ff niet volgen…..:D Ik weet alleen dat je van Maggi niet dik wordt, maar van Burgers wel…:D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Ellen XL

    Hoi Michel,

    Ik heb een moeite met je uitspraak dat God plagen veroorzaakt met een bepaald doel, zoals dat plagen zoals hongersnood worden veroorzaakt door het afwijzen van Hem-Zelf. Je bedoeld dus het afwijzen van God? Dan zou dat betekenen dat mensen die God accepteren nooit in een hongersnood, ziekte of andere vervelende situatie zouden terecht komen.

    Je hebt het ook nog eens alleen over God dus Allah en Brahma enz. komen ook in aanmerking. Als dat waar zou zijn, zouden plagen als hongersnood zeker met 75% geëlimineerd worden.

    Mocht je Christen zijn dan weet je toch wel dat de schuld van een fout in één keer ingelost kan worden?

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Maar als ik naar het relaas tweede wereldoorlog kijk denk ik toch dat Hyper daar weer een andere visie op gaat hebben, eentje waarvan niemand eigenlijk kon geloven dat dit zo ontstaan is. Aldus: Alkien.

    Precies Alkien, individuen zijn verantwoordelijk voor de puinzooi waar ze de wereld mee opzadelen, en niet een geloof. Als er een god bestaat, dan heeft die de mensen uitgerust met hersens om ze zelf te gebruiken, en niet om zich achter een geloof te verschuilen. Neem de slaventijd bijvoorbeeld, die wordt van generatie op generatie doorgegeven aan mensen, en niet door de genen of als zijnde straf. Voor de miljoenen oorlogsdoden waren individuele Nazi's verantwoordelijk, die hebben het eugenetica plan uitgewerkt door foute psychiaters op grote schaal toegepast c.q. uitgewerkt, en ook die verschrikkingen ervaart het nageslacht niet als zijnde opgeslagen in zijn of haar genen, maar door overdracht van generatie op generatie, waarbij er steeds minder mensen zijn die dit ervaren hebben en dus overdragen, en anderen die deze geschiedenis niet kennen in dezelfde valkuilen trappen omdat ze hun hersens niet gebruiken. Zat dit in de genen, dan was het kwaad al uitgeroeid geweest. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Michel

    Beste Ellen,

    Met God bedoel ik de God die Jezus is.

    De anderen zijn goden. Er is maar ene God. De allerhoogste.

    “Mocht je Christen zijn dan weet je toch wel dat de schuld van een fout in één keer ingelost kan worden?”

    Hey, jij kent Hem ook :-D

    Groetje

    Michel

  • Hyperactief

    Een lichaam is een hulpmiddel, het baart je en is uiteindelijk iemands graf las ik laatst ergens Ellen, daar zit natuurlijk wat in als mensen geloven dat je geest verder leeft, maar er is nog nooit iemand terug gekomen om die ervaringen te delen, zou dat gebeuren, dan zou die in de huidige maatschappij gelijk gedwongen “behandeld” en opgesloten worden door de psychiatrie…… Groetjes v Hyperactief

  • Michel

    Hoi Francis,

    Ik ben er zeker van dat God bestaat.

    Tuurlijk, het IS geloof.

    Maar jij en ik leven in dezelfde werkelijkheid…

    Wat ik NIET wil zeggen is dat oorlogsslachtoffers dit over zichzelf

    hebben afgeroepen. Absoluut niet. Dit is pure onrecht.

    Oorlog kent geen doel, maar de veroorzaker heeft z'n doel zeker

    NIET behaald, het uitroeien van de Joden is hem niet gelukt.

    Wat het plan van God hierin is in het grote geheel, tja dat gaat ver boven mijn

    petje.

    Ik weet wel dat ik ontzaglijk dankbaar ben dat Hij zich in mijn leventje

    heeft laten zien en dat Zijn liefde groot genoeg was om mijn gebroken hart

    te herstellen….. En alleen daardoor al ben ik in staat geweest een piepkleine

    bijdrage te leveren in het grote geheel, door die liefde door te geven, in plaats

    van de zaak nog erger te maken…

    Met liefdevolle groet,

    Michel

  • Michel

    Beste Hyperactief en Alkien, en anderen,

    Juist geantwoord Hyperactief.

    Een individu is verantwoordelijk voor z'n eigen daden.

    En het is God geweest die de mensen z'n verstand gaf.

    Maar verstrikt door van alles en nog wat raken we steeds meer het

    spoor bijster. En omdat we invloed uitoefenen op de mensen om

    ons heen, zal het blijven doorwoekeren.

    De vader in het gezin,

    De schooljuf voor de klas,

    De chef over z'n personeel,

    De koning over zn land

    etc.

    Hoe hoger je rang is, des te meer schade kun je aanrichten.

    En daarbij denk ik dat er maar 1 ding is dat het kwaad kan uitroeien:

    dat is onvoorwaardelijke liefde. Alleen dat overwint het kwaad.

    Maar als je dat niet in je hart draagt, heb je toch maar mooi een probleem….

    Dan woekert de angst en de pijn van het verleden ook maar verder…

    En als het goed is, verSCHUIL je je niet achter ‘een’ geloof, maar weet je waar je

    voor staat en be-LEEF je datgene wat je gelooft. Dat is namelijk jouw waarheid.

    Je zult niet anders kunnen dan daaruit leven.

    Daarom geloof ik liever dat ik onvoorwaardelijk bemind en geliefd ben, dan dat ik

    geloof dat ik een toevallig product ben van miljoenen jaren. Om een voorbeeld te

    noemen.

    Daarbij ontdekte ik dat hoe meer datgene wat je gelooft overeenkomt met de werkelijkheid, hoe meer rust er in je hart zal zijn.

    De waarheid heeft mij vrij(er) gemaakt. Vrij van angst, van verslaving.

    En daar ben ik Jezus iedere dag intens dankbaar voor…

    Maar goed, we dwalen af van het onderwerp ;-)

    Groet,

    Michel

  • Hyperactief

    Beste Hyperactief en Alkien, en anderen,

    Juist geantwoord Hyperactief.

    Een individu is verantwoordelijk voor z'n eigen daden.

    En het is God geweest die de mensen z'n verstand gaf.

    Maar verstrikt door van alles en nog wat raken we steeds meer het

    spoor bijster. En omdat we invloed uitoefenen op de mensen om

    ons heen, zal het blijven doorwoekeren. Aldus: Michel.

    Hoi Michel, ik zei dat ie ons dan met hersenen uitgerust had, daar wordt verstand niet bijgeleverd.;) Die zal je met je jezelf eigen moeten maken met “goede” voorbeelden.

    De vader in het gezin,

    De schooljuf voor de klas,

    De chef over z'n personeel,

    De koning over zn land

    etc.

    Hoe hoger je rang is, des te meer schade kun je aanrichten. Aldus: Michel.

    Is ongetwijfeld waar dat hoe hoger de rang hoe hoger de schade. Voor de rest kan ik me wel in hoe je het uitlegt vinden, alleen heeft iederen daar zijn of haar eigen ervaringen mee. Groetjes v Hyperactief

  • Francis

    Hay Michel,

    Ik ben heel blij voor jou dat jij je zo prettig voelt in je geloof!!

    Dat is al een doel opzich je fijn voelen in je leven !

    En ik respecteer ook absoluut ieders geloof ik zelf voel het meeste bij het boeddhisme dit is meer een manier van leven zeg maar…

    liefs Francis