emotie

  • paul

    ze zeggen van me dat ik een hardere werker ben ,ik ben dus een doenen .ik ben optimistisch,lichamelijk erg sterk ,heb dus geen lichamelijke klachten.En ik ben een denker.Ik denk veel na en analyzeer.daarnaast woon ik in Spanje.ik ben individueel en werk graag alleen of manage graag een groep mensen .

    Mijn probleem is dat , als , zoal op mijn werk als privé ,iemand zich emotioneel uit ,wat mij raakt , ik , ook al doe ik s´avonds hele ontspannende dingen , s´nacht na een uur of 4 geslapen heb 2 uur lig te draaien in bed tot ik uiteindelijk weer inslaap .Dat heeft tot gevolg dat ik me de volgende dag moe voel .Ik heb daar schoon genoeg van want het belet me dingen in het leven te berijken .

    wie heeft de goeden tip om s´nachts goed te slapen en s´morgens weer fit op te staan ?

    bij voorbaat dank

  • ron

    Hoi Paul,

    Een instant fix, is dat wat je zoekt?

    Ik wil je iig laten weten dat ik het naar vind voor je dat je dingen zo dwars kunnen blijven zitten. Lijkt erop dat je als je tot rust komt pas verwerkt wat je op een drukker moment hebt beleefd/ervaren.

    Klopt dat?

    Zou kunnen dat je als je meer rust neemt op het moment dat iets/iemand je raakt je er op een later moment geen of minder ‘last’ van hebt.

    Meestal gaan mensen pas verwerken in rust, dat is dus niet vreemd.

    Vaak nemen mensen in drukke banen veel indrukken mee naar een rustiger plek/moment (bv als ze meer uimte/veiligheid voelen) waar ze kwetsbaarder durven zijn.

    Kwetsbaar zijn we, in mijn overtuiging, overigens allemaal……

    Hoop dat je er iets aan hebt/mee kunt.

    Groet Ronald

  • Annelies E

    Ontspanningsoefeningen

  • paul

    Hoi Ron ,wat jij bedoelt is dat een mens dingen gaat verwerken op het moment dat hij zich kwetzbaar opstelt.s´nachts in mijn bed dus.

    Ik ga zeker wat doen met jouw tip .bedankt.

  • Alkien

    Paul, de meeste dingen verwerken mensen s'nachts.

    Ook ik doe dat. Ik wordt altijd halverwege de nacht wakker, ga ff naar het toilet, rook daarbij een sigaretje of drink een glas water.

    En dan duik ik weer terug.

    Problemen hopen zich op in je hersenen, op het moment dat die tot rust komen gaan je gedachten werken.

    Je bent hier dus niet alleen in.

    Gewoon weglopen, van je bed, naar het toilet, of de keuken……dan terug, niet denken……..kan al is het niet makkelijk maar zo doe ik het ook.

    Groetjes,

    Alkien.

  • De Bie

    Meer lichaamsbeweging.

  • azalaia

    Wat je zou kunnen proberen is gaan tellen, heel langzaam en bedachtzaam, te beginnen bij 1 net zolang totdat je hier zo loom en moe van wordt dat je zonder het te beseffen hier in slaap van valt.

    Je kan ook steeds een zin herhalen b.v. '' Paul ga nu slapen, Paul ga nu slapen enz. en dat zeg je dan langzaam met je ogen dicht in jezelf en je blijft dat steeds maar herhalen en herhalen en herhalen en herhalen……..

    Als het goed gaat, dan kom je in een trance terecht, en door steeds 1 enkele korte zin te herhalen voorkóm je dat je tijd en ruimte hebt om aan iets anders te denken.

    Verder kan ik niets anders bedenken dan dit.

    Groeten van azalaia.

  • Hyperactief

    Of een boek lezen tot je ogen dichtvallen, doe ik meestal. Groetjes v Hyperactief

  • joost

    wat je ook kan doen is jezelf een voorstelling geven: vb een wandeling door een bos. Op het moment dat je aan andere dingen gaat denken stop je daarmee en ga je weer aan die “wandeling” denken. Zo train jij je hersenen een beetje en wordt het steeds makkelijker om in te slapen.

  • Hyperactief

    Hoi joost, voorheen kon ik dat ook wat jij zegt, de laatste tijd lukt dat niet meer, maar een boek leidt af en wekt uiteindelijk slaap op, tenminste bij mij.;) Groetjes v Hyperactief:)

    joost schreef:

    >

    > wat je ook kan doen is jezelf een voorstelling geven: vb een

    > wandeling door een bos. Op het moment dat je aan andere

    > dingen gaat denken stop je daarmee en ga je weer aan die

    > “wandeling” denken. Zo train jij je hersenen een beetje en

    > wordt het steeds makkelijker om in te slapen.